کد خبر : 1378124 | 17 آذر 1395 ساعت 19:19 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:

آردا و شبی برای فراموش کردن ال کلاسیکو

هافبک ترک بارسلونا در اوایل هفته در الکلاسیکو ضربه آزادی را تقدیم رئالی ها کرد که منجر به گل تساوی دیرهنگام شاگردان زیدان شد. اما دیشب با ثبت یک هت تریک فوق العاده پاسخ منتقدانش را داد.

آردا و شبی برای فراموش کردن ال کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، دیشب برای آردا توران و تیم بارسلونا شب خوبی بود. هافبک سابق اتلتیکو که به خاطر خطای دیرهنگامش در الکلاسیکو مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته بود، در بازی مقابل گلادباخ بازی فوق العاده ای به نمایش گذاشت.


دوران حضور آردا توران در بارسا داستان جالبی دارد. بعد از اینکه در سال 2015 خریداری شد به دلیل محرومیت بارسا از ثبت بازیکن جدید، مجبور شد شش ماه منتظر بماند و این به معنای شروع کند و کم اثر او بود. اما این فصل برای هافبک تیم ملی ترکیه بهتر پیش رفته است و در اوایل فصل که نیمار در المپیک حاضر بود بسیار برای بارسا مفید واقع شد. در حقیقت، بهترین نمایش های این فصل آردا توران در همان مقاطع ابتدایی که در کناره ها به بازی گرفته می شد، رقم خورد. در بازی با مونشن گلادباخ نیز بازی آردا به عنوان گوش چپ بسیار چشمگیر بود.

 

 

1162025

 


آردا با یک نمایش متقاعد کننده اشتباهش در مقابل رئال مادرید را جبران کرد. بازیکن 29 ساله بارسا پاس گل اول بارسا را در نیمه اول به لیونل مسی داد و در نیمه دوم در فاصله ای کوتاه هت تریک کرد تا نشان دهد مستحق حضور در این تیم است.


آردا در دقیقه 50 در تیر دور با ضربه سر دروازه یان سومر را گشود و لحظاتی بعد روی پاس کات بک الکس ویدال با یک ضربه دقیق زمینی گل سوم بارسا را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و آردا روی ارسال زمینی آلکاسر از فاصله نزدیک هت تریکش را کامل کرد.

 

 

1162026

 


این لحظات خوش بعد از انتقادات انریکه در بازی با رئال که گفته بود به بازیکنانش دستور داده که در مناطق خطرناک به حریف ضربه آزاد ندهند، می تواند برای آردا تسلی خاطر باشد. انریکه در کنفرانس بعد از آن بازی گفته بود که هیچ فرد خاصی را مقصر نمی داند و در بازی دیشب به آردا فرصت داد تا خودش را اثبات کند. او هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و با سه گل و یک پاس گل باعث تشویق حاضرین در لحظه تعویضش با مارک کاردونا شد.


در خط میانی با بازگشت اینیستا به ترکیب اصلی روند بارسا بهبود یافته است و کاتالان ها در نیمه اول بازی با گلادباخ با 583 پاس رکورد شکنی کردند که 105 پاس به تنهایی سهم اینیستا بود.

 

 

1162027

 


شاید نتیجه گیری از بازی ای که هیچ یک از تیم ها در آن انگیزه ای نداشتند کار سختی باشد اما آندره گومش نیز با حضور اینیستا و غیبت بوسکتس بهتر ظاهر شد و حتی دنیس سوارس و الکس ویدال نیز شب خوبی را پشت سر گذاشتند.


اما در این میان پاکو آلکاسر علائمی از پیشرفت را نشان می داد. خرید تابستانی بارسلونا تنها برای چهارمین بار بود که در لباس بارسا نود دقیقه کامل بازی می کرد و با حرکات خوبش در کار تیمی نقش موثری داشت اما در یازدهمین بازی اش باز هم نتوانست طلسم گل نزدنش برای بارسا را بشکند.
شاید گل نزدن های پاکو برای انریکه نگران کننده باشد اما اگر آردا توران را در کناره میدان به کار گیرد می تواند حداقل به نمایش های خوب او امیدوار باشد.

 

منبع: سایت گل

ترجمه: امیرناصر احمدی

دیدگاه‌ها