کد خبر : 1378255 | 18 آذر 1395 ساعت 12:36 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

مرحله گروهی لیگ قهرمانان؛ برنده ها و بازنده ها

مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، دیشب با برگزاری بازی های شب آخر به پایان رسید و حالا تیم های صعود کرده در انتظار مشخص شدن قرعه خود هستند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان؛ برنده ها و بازنده ها

به گزارش "ورزش سه"، امسال نیز همانند ادوار گذشته، علیرغم صعود تیم های مدعی به دور بعد، شگفتی هایی در مرحله گروهی رخ داد. قصد داریم تا نگاهی گذرا به آنچه که در این مرحله رخ داد داشته باشیم:

 

گروه اول:

 

شاید با توجه به حضور بازل و لوگودورتس، صعود دو تیم پاری سن ژرمن و آرسنال از همان ابتدا هم قطعی به نظر می رسید اما با سهل انگاری پی اس جی در شب آخر و تساوی عجیب برابر لوگودورتس، شاگردان ونگر موفق شدند بعد از سال ها طعم شیرین صدرنشینی را بچشند و احتمالا با قرعه ای مساعدتر در مرحله بعدی روبرو شوند.

 

 

1161801

 

 

از این گروه و بر خلاف پیش بینی، لوگودورتس بلغاری که تجربه شکست 0-6 برابر آرسنال را در کارنامه داشت، به لیگ اروپا راه پیدا کرد و بازل با قرار گرفتن در رتبه چهارم، خداحافظی تلخی با لیگ قهرمانان داشت.

 

گروه دوم:

 

در گروهی که شاید هیچ کدام از مدعیان درجه یک قهرمانی لیگ قهرمانان در آن حضور نداشتند، رتبه های اول و دوم بارها جا به جا شد و در نهایت نتایج عجیب شب آخر، حکم به صعود ناپولی به عنوان تیم اول و بنفیکا به عنوان تیم دوم داد.

 

 

1162145

 

 

بشیکتاش در شرایطی به لیگ اروپا راه یافت که اگر در بازی شب آخر خود برابر دیناموکیف پیروز می شد می توانست به دور بعدی راه پیدا کند اما شکست عجیب و غیرقابل باور 0-6 برابر تیم آخر گروه، این تیم پرطرفدار ترکیه ای را راهی لیگ اروپا کرد.

 

شاگردان ساری که از 3 بازی آخر خود تنها 2 امتیاز گرفته بودند، به لطف شروع رویایی و البته پیروزی در شب آخر موفق شدند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند تا هر دو تیم ایتالیایی صدرنشینی را تجربه کنند.

 

گروه سوم:

 

پیروزی خیره کننده بارسلونا با 7 گل در روز اول برابر سلتیک، از همان ابتدا موضع محکم کاتالان ها برای صدرنشینی را نشان داد و شاگردان گواردیولا نیز موفق شدند علیرغم پذیرش شکستی تلخ با 4 گل در نوکمپ، در دیدار برگشت و در ورزشگاه اتحاد با نتیجه 2-3 از سد بارسا گذشته و انتقام بگیرند. 

 

 

1154224

 

 

در گروم سوم، سیتیزن ها علیرغم شروعی خیره کننده و پیروزی با 4 گل برابر گلادباخ نتوانستند شگفتی ساز شوند و همه چیز طبق روال عادی پیش رفت. گلادباخ نیز موفق شد مجوز حضور در لیگ اروپا را کسب کند و سلتیک نگون بخت با 3 امتیاز به اسکاتلند بازگشت.

 

گروه چهارم:

 

با شروع طوفانی بایرن و غلبه بر روستوف با 5 گل، به نظر می رسید باواریایی ها کار دشواری برای صدرنشینی نداشته باشند اما در این گروه، همه چیز بر خلاف پیش بینی ها جلو رفت.

 

پیروزی با گل دیدنی کاراسکو در مادرید برابر بایرن، باعث شد شاگردان سیمئونه در صدر قرار بگیرند و در حالیکه ژرمن ها خودشان را آماده انتقام گیری در بازی برگشت و پس گرفتن صدر جدول می کردند، شکست بدموقع در سرمای روسیه، دومی آنها را همان شب پنجم قطعی کرد تا انتظاری ترسناک را برای رویارویی با صدرنشینان احتمالی دیگر گروه ها در مرحله بعد تجربه کنند.

 

 

1146085

 

 

اما روستوف و صعود این تیم ناشناخته به لیگ اروپا در حضور آیندهوون را می توان دیگر شگفتی این گروه تلقی کرد تا شاگردان فیلیپ کوکو، وداع تلخی با این مسابقات داشته باشند.

 

گروه پنجم:

 

گروهی که تیمی از تیم های مدعی اصلی قهرمانی در آن حضور نداشت، با درخشش موناکو و صعود مقتدرانه به مرحله بعد همراه بود. نتایج عجیب و پرفراز و نشیب شاگردان پوچتینو نیز باعث شد تا آنها تنها موفق به راهیابی به لیگ اروپا شوند و از بین 4 نماینده انگلیس، تنها تیمی باشد که نتواند به مرحه بعد راه پیدا کند.

 

 

1162147

 

 

پیروزی شیرین لورکوزن در شب چهارم برابر تاتنهام در وایت هارت لین را باید کلید صعود این تیم به دور بعدی دانست تا شاید صعود کننندگان این گروه، بهترین قرعه برای تیم های دیگر گروه ها لقب بگیرند. زسکا مسکو نیز با کسب تنها 3 امتیاز، وداعی تلخ و بی سر و صدا با این دوره از لیگ قهرمانان داشت.

 

گروه ششم:

 

شاید پیش بینی صعود زنبورها و کهکشانی ها از همان روز ابتدایی نیز کار سختی نبود اما در دوئل صدرنشینی، در نهایت این شاگردان توخل بودند که سربلند بودند.

 

گل های دقایق پایانی شورله در بازی رفت و رویس در بازی برگشت، باعث شد تا رئال مادرید باز هم نتواند از سد دورتموند گذر کند و همین نتایج باعث شد تا دورتموند تنها صدرنشین آلمانی دور گروهی لقب بگیرد.

 

 

1162083

 

 

تساوی برابر لژیا در ورشو برای شاگردان زیدان را می توان مهم ترین عامل از دست دادن صدرنشینی دانست که البته، با توجه به شرایط قرعه کشی مرحله بعد، بسیاری از هواداران رئال مادرید از آن خوشحال هستند. صعود لژیا ورشو به لیگ اروپا در حضور اسپورتینگ لیسبون، دیگر اتفاق عجیب گروه ششم مسابقات بود.

 

گروه هفتم:

 

لسترسیتی هر چقدر در لیگ برتر انگلیس قادر به تکرار نتایج تاریخی سال قبل خود نیست و حتی ادامه این روند می تواند زنگ خطر سقوط را به صدا درآورد، در لیگ قهرمانان فوق العاده نتیجه می گیرد و توانست به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود تا به همراه آرسنال، نمایندگان شایسته ای برای فوتبال جزیره باشند.

 

 

1158810

 

 

روباه ها که 4 بازی اول را با 4 کلین شیت پشت سرگذاشتند، در شب آخر با نتیجه عجیب 0-5 در پرتغال مغلوب پورتو شدند اما با این تفاسیر نیز صدرنشین باقی ماندند و پورتو نیز دیگر تیمی بود که جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کرد. پورتو با کلین شیت های ایکر کاسیاس هم نتوانست صدرنشین شود و شاگردان رانیری با 13 امتیاز در همان روز پنجم صدرنشینی خود را قطعی کردند.

 

کپنهاگ دانمارک نیز نماینده شایسته ای بود و تا روز آخر نیز شانس صعود داشت و در نهایت راهی لیگ اروپا شد، اما کلوب نروژ با ثبت 6 شکست متوالی، آماری فاجعه بار را در مرحله گروهی به نام خود به ثبت رساند.

 

گروه هشتم:

 

تجارب تلخ سال قبل، باعث شد تا بیانکونری ها تا روز آخر حافظ صدرنشینی خود باشند و به همراه سویا راهی مرحله بعد شوند. یوونتوس سال گذشته در روز آخر صدرنشینی را  از دست داد و بعد از آن مجبور به رویارویی با بایرن و خداحافظی زودهنگام با لیگ قهرمانان شد اما امسال با اقتدار و کسب 14 امتیاز راهی مرحله حذفی شد.

 

 

1162065

 

 

شاگردان خورخه سامپائولی، فاتح بی رقیب لیگ اروپا در سال های اخیر، امسال بر خلاف ادوار قبل موفق به صعود به دور بعد شدند تا دیگر مدعیان لیگ اروپا نفسی به راحتی بکشند.

 

شکست هفته پنجم سویا برابر یوونتوس در سانچز پیسخوان، کار بانوی پیر را برای صدرنشینی راحت کرد اما مقاومت جانانه سویا در خانه لیون در بازی آخر، حکم به صعود چهارمین تیم اسپانیایی به دور بعد و راهی شدن فرانسوی ها به لیگ اروپا داشت. دینامو زاگرب نیز آماری فاجعه بار را به ثبت رساند تا به همراه کلوب نروژ با 6 شکست، بدترین تیم های مرحله گروهی لقب بگیرند.

 

آنچه باید بدانید؛

 

-رونالدو بدترین آمار خود از سال 2009 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تنها با زدن 2 گل در مرحله گروهی به ثبت رساند.

- لیونل مسی با زدن 10 گل، بهترین گلزن مرحله گروهی لقب گرفت. بعد از او کاوانی با 6 گل و لواندوفسکی، آردا توران، مرتنس و اوبامیانگ با 5 گل در رتبه بعدی قرار گرفتند.

- بازی دورتموند- لژیا با نتیجه 4-8 به سود نماینده آلمان به پایان رسید، پرگل ترین بازی تاریخ لیگ قهرمانان نام گرفت.

- اسپانیا با 4 نماینده و انگلیس و آلمان با 3 نماینده در بین تیم های صعود کرده، بهترین عملکرد را در میان کشورهای اروپایی داشتند.

- کریم بنزما با دو گلی که دیشب در بازی با دورتموند به ثمر رساند، با زدن 50 گل، هفتمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان شد.

- آردا توران با به ثمر رساندن 3 گل برابر گلادباخ، تبدیل به ششمین بازیکن بارسلونا شد که در لیگ قهرمانان هت تریک کرده است.

- با هت تریک های این هفته لوکاس پرز و آردا توران، شمار بازیکنانی که در لیگ قهرمانان این فصل موفق به هت تریک شده اند به 6 رسید، رویس، آگوئرو، مسی و اوزیل دیگر بازیکنانی بودند که موفق شدند در مرحله گروهی هت تریک کنند.

- بارسلونا برای دهمین فصل متوالی موفق شد به عنوان صدرنشین به دور بعدی راه پیدا کند.

- آخرین باری که آرسنال موفق شد به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود به سال 2011 باز می گردد که آنها در مرحله بعدی در مجموع 3-4 مغلوب میلان شدند.

- کاسیاس که موفق شد با پورتو به مرحله بعدی راه پیدا کند، با 17 بار صعود از مرحله گروهی در این زمینه بی رقیب است.

دیدگاه‌ها