کد خبر : 1379618 | 23 آذر 1395 ساعت 10:55 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

نحوه جوانگرایی فدارسیون بدمینتون بی‌فایده است

مربی و کاپیتان سابق تیم ملی بدمینتون ایران به انتقاد از نحوه جوانگرایی در این رشته ورزشی پرداخت و عنوان کرد فدراسیون بدمینتون جوانگرایی درستی انجام نمی‌دهد.

نحوه جوانگرایی فدارسیون بدمینتون بی‌فایده است

به گزارش "ورزش سه"، آرش عبدالمحمدیان اظهار کرد: حدود دو هفته قبل یکی از قهرمانان بانوان ایران را به طور اتفاقی دیدم و متوجه شدم هفته آینده در تهران مسابقات قهرمانی کشور دارند که متاسفانه این بازی‌ها در رده‌های خردسالان، نوجوانان و جوانان با توپ‌های پلاستیکی برگزار می‌شود درصورتی که توپ پَری در تمام جهان استاندارد است.


او ادامه داد: تنها مسابقات قهرمانی بزرگسالان و لیگ برتر ایران با توپ پَری برگزار می‌شود اما متاسفانه لیگ‌های دسته اول و دوم، مسابقات پایه و ... با توپ‌های پلاستیکی انجام می‌گیرد. این کار مثل این می‌ماند یک ستاره فوتبال که از سن هشت سالگی استعدادیابی می‌شود تا 19 سالگی با کتانی آسفالت و توپ دو لایه بازی کند ولی پس از آن او را در رده بزرگسالان با کفش استوک و توپ استاندارد به زمین چمن بفرستند.


مربی و کاپیتان سابق تیم ملی بدمینتون ایران اضافه کرد: این کار در بدمینتون به مراتب بدتر و شدیدتر است چون این رشته سرعت و ظرافت بیشتری دارد. فدراسیون بدمینتون صحبت از استعدادیابی می‌کند ولی پایه‌ترین نکته استعدادیابی که توپ استاندارد است را رعایت نمی‌کند و من که 29 سال سابقه حضور در این رشته را دارم علتش را هنوز نمی‌دانم که چرا فدراسیون  درحالی که هزینه‌اش تفاوت چندانی ندارد از توپ‌های پلاستیکی در بیشتر مسابقات بهره می برد. واقعا نمی‌دانم چه داستانی پشت این موضوع وجود دارد!!!


عبدالمحمدیان با بیان اینکه آیا وزارت ورزش از برنامه و نحوه جوانگرایی در فدراسیون بدمینتون خبر دارد یا خیر ابراز کرد: چندین سال است رئیس فدراسیون بدمینتون دم از استعدادیابی می‌زند و توجهی به تیم بزرگسالان ندارد و ساده‌ترین ایراد که استفاده از توپ پَری در مسابقات است را حل نمیکند و بعد به مسائل دیگر می‌رسند.


وی با تاکید براینکه خارج از ایران توپ پلاستیکی بدمینتون فقط در پارک‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: در تمام مسابقات رده‌های مختلف خارجی به هیچ وجه از توپ پلاستیکی استفاده نمی‌شود و همه با توپ پَری بازی می‌کنند.


مربی و کاپیتان سابق تیم ملی بدمینتون ایران درباره نحوه جوانگرایی در این فدراسیون گفت: فدراسیون بدمینتون قانونی گذاشته که بازیکنان وقتی به سن 30 سال می‌رسند کنار گذاشته میشوند، درصورتی که تمام قهرمانان المپیک حدود 30 سال و بیشتر سن دارند چون در این مقطع بدمینتون ‌بازان به اوج پختگی و تجربه می‌رسند.


عبدالمحمدیان اضافه کرد: فدراسیون بدمینتون با کنار گذاشتن بازیکنان 30 ساله مثلا می‌خواهد جوانگرایی که هیچ فایده‌ای نداشته را نشان دهد و از آنها استفاده کند و بگوید این جوانان مقام آوردند که البته همین چند وقت پیش هم در کشور یک بازیکن 17 ساله مقام سوم را در قسمت بزرگسالان کسب کرد و آنها این مسئله را به عنوان یک پیشرفت برای بدمینتون کشور مطرح کردند. قهرمانان با تجربه ای وجود دارند که جوانان ما توان مقابله با آنها را ندارند،اما اجازه حضور در بازی‌ها به ایشان داده نمی شود . واقعا در هیچ جای دنیا چنین قانونی نیست و تنها در ایران شاهد چنین مسئله‌ای هستیم.


او یادآور شد: در چین و دانمارک که در رشته بدمینتون پیشرو هستند، جوانان بدمینتون‌باز کنار بزرگسالان هستند ولی قانونی نمی‌گذارند که وقتی به 30 سالگی رسیدند نمی‌توانند در مسابقات حضور پیدا کنند. اما متاسفانه فدراسیون برای ارائه گزارش هایی نادرست چنین برنامه ریزی انجام داده است.


مربی و کاپیتان سابق تیم ملی بدمینتون ایران تصریح کرد: متاسفانه در تیم ملی هم اجازه حضور نفرات بالای 30 سال را نمی‌دهند درصورتی که 7-6 بدمینتون‌باز بالای 30 سال هستند که اگر به تیم ملی اضافه شوند تغییرات متفاوت و چشمگیری را شاهد خواهیم بود. با چند نفر از اساتید وزارت ورزش هم صحبت کردم و نتیجه آن شد که مطمئنا وزیر محترم ورزش هم چنین موضوعی را نمی‌دانند و با این نحوه استعدادیابی قطعا مخالفت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها