کد خبر : 1380015 | 24 آذر 1395 ساعت 18:30 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

14+2 نکته از نبرد خودروسازان

جلالی به دنبال انتقام از مدیران سایپا

در یکی از دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر دو باشگاه خودروساز پیکان و سایپا برابر هم قرار خواهند گرفت.

جلالی به دنبال انتقام از مدیران سایپا

به گزارش "ورزش‌سه"، دیدار دو تیم سایپا و پیکان تهران را می توان نبرد خودرو سازان ایرانی نامید. دو شرکتی که سال ها در کنار تولید خودروهای داخلی در میادین فوتبالی هم حضور پررنگ و مداومی داشته اند.
با ورزش سه و 2+14 نکته از این دیدار همراه باشید.

 


1-  مجید جلالی سرمربی کنونی تیم پیکان تهران سال گذشته در تیم سایپا حضور داشت و در پایان فصل این تیم را ترک کرد و همراه تمامی همکاران خود در کادر فنی به دیگر تیم خودروساز یعنی پیکان پیوست.

 

1114542


2-  حسین فرکی به دلیل نتایج ضعیف پس از شکست 2 بر صفر برابر استقلال خوزستان از سمت خود استعفا کرد ولی با مخالفت مدیریت باشگاه، بار دیگر به تیم بازگشت.


3-  حسین فرکی با 2 بار کسب عنوان قهرمانی همراه تیم های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان و مجید جلالی با یک بار قهرمانی در تیم پاس تهران ، از مربیان فاتح لیگ برتر به حساب می آیند.


4-  هر دو مربی برای مدتی در تیم فولاد خوزستان مربیگری کردند و به نحوی می توان گفت مجید جلالی با معرفی نسلی جدید، زمینه را برای قهرمانی حسین فرکی در لیگ سیزدهم همراه قرمزپوشان فولاد فراهم کرد.


5-  دو تیم تاکنون در لیگ برتر 18 بار به مصاف هم رفته اند که 6 پیروزی و 6 تساوی سهم هر تیم شده است.


6- در طول 18 مصاف اخیر دو تیم 33 بار دروازه دو تیم بازشده که 17 بار توسط پیکانی ها و 16 بار توسط تیم نارنجی پوش سایپا این اتفاق رخ داده است.


7-  آخرین دیدار این دو تیم در فصل 94-93 برگزار شد که دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. در آن دیدار کاوه رضایی برای سایپا گلزنی کرد و امیرحسین فشنگچی برای پیکان. دو بازیکنی که در فصل جاری به ترتیب در تیم استقلال تهران و خونه به خونه بابل توپ می زنند.


8-  پیش از آغاز بازی های هفته چهاردهم، پیکان تهران با 19 امتیاز در رتبه 6ام جدول رده بندی مسابقات قرار گرفته است و تیم سایپا با کسب 12 امتیاز در رتبه 14ام قرار گرفته است.

 

1162324

 


9-  تیم پیکان از 13 دیدار اخیر خود صاحب 4 پیروزی، 7 تساوی و 2 شکست شده است. شاگردان مجید جلالی در بازی های گذشته خود 15 بار گلزنی کرده اند و 14 بار دروازه خود را بازشده دیده اند. آماری که تفاضل گل 1+ را برای این تیم رقم زده است.


10-  تیم سایپا که با حسین فرکی نتایج خوبی را کسب نکرده است، از 13 دیدار اخیر خود تنها موفق به کسب دو پیروزی برابر سیاه جامگان و صنعت نفت آبادان شده است. 6 تساوی و 7 شکست باعث شده تا این تیم شرایط خوبی نداشته باشد. تیم سایپا در دیدارهای گذشته تنها 9 بار گلزنی کرده و 14 بار از حریفان گل خورده است تا تفاضل گل 5- داشته باشد.


11-  شاگردان مجید جلالی در سه دیدار موفق شده اند با گلزنی در وقت های تلف شده مقابل حریفان خود به پیروزی دست یابند. این پیروزی های ارزشمند برابر استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و سیاه جامگان رقم خورده است.


12-  هر دو تیم هفته گذشته را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. پیکان در خانه و با گل دقایق پایانی مرتضی آقاخان موفق به شکست میهمان خود سیاه جامگان شد و تیم سایپا در شرایطی که به شدت به پیروزی احتیاج داشت موفق به برتری یک بر صفر در آبادان مقابل صنعت نفت شد.


13-  گادوین منشا مهاجم نیجریه ای تیم پیکان با 5 بار گلزنی طی دیدارهای گذشته بهترین گلزن آبی پوشان پیکانی است. پس از این بازیکن مرتضی آقاخان با 4 گل قرار دارد. در تیم سایپا که تنها 9 بار موفق به گلزنی شده، مهدی ترابی با 4 بار گلزنی بهترین گلزن این تیم به شمار می‌رود. البته ترابی مدتی است که به دلیل شکستگی انگشت پا فرصت حضور در میادین فوتبالی را از دست داده است.

 

 

1154543


14- دو پیروزی سایپا در طول 13 هفته گذشته مقابل دو تیمی رقم خورده است که تیم پیکان هم موفق به شکست آن ها شده است. سایپا به پیروزی 1 بر صفر مقابل سیاه جامگان و صنعت نفت آبادان دست یافته است و در مقابل تیم پیکان هم به دو پیروزی در وقت های تلف شده در برابر این دو تیم رسیده است. آن ها در خانه با دو گل در دقایق پایانی موفق به شکست سیاه جامگان و صنعت نفت آبادان شده اند.


15-  بدرلو، ترابی، امید خالدی، قلی زاده و شیری بازیکنانی هستند که  در بازی فردا برای سایپا به میدان نخواهند رفت؛ البته امید خالدی ممکن است با پشت سر گذاشتن مصدومیت برای این دیدار مهیا شود. در مقابل در تیم پیکان تنها مهدی شیری غیبت دارد و پیکان با تیمی کامل تر نسبت به رقیب خود پا به این دیدار خواهد گذاشت.

 

16-  تیم پیکان در فهرست نفرات خود از 2 بازیکن خارجی (منشا و هایراپتیان) بهره می برد که عملکرد قابل قبولی داشته اند و از نفرات اصلی این تیم به حساب می آیند. در سوی دیگر تیم سایپا الساندرو در چارچوب دروازه، جونیور لوپز در خط دفاعی و رینالدو در خط حمله، که هر سه برزیلی هستند را به تیم اضافه کرده، که عملکرد آن ها کمکی برای بهتر شدن شرایط سایپا نکرده است.

 


-  ترکیب احتمالی سایپا:
حامد فلاح زاده- روزبه شاه علیدوست، سیامک کوروشی، سعید لطفی، علی زینالی، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی، سعید لطفی، سجاد مشکل پور، رضا جعفری و محمد سلطانی مهر.

 

 

1134992

 

 

-  ترکیب احتمالی پیکان:
رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی، لئون هایراپتیان، مهدی شیری، ماهان رحمانی، محمدصادق بارانی، سجاد آشوری، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی و گادوین منشا.

 

1134987

دیدگاه‌ها