کد خبر : 1380190 | 25 آذر 1395 ساعت 13:56 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

محمود گودرزی:

امیدوارم وزرای آینده نظام‌نامه ورزش را پیگیری کنند

دومین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی صبح امروز در دانشگاه شهید رجایی با حضور وزیر سابق ورزش و جوانان، مدیر رادیو ورزش و دیگر اساتید ورزش برگزار شد.

امیدوارم وزرای آینده نظام‌نامه ورزش را پیگیری کنند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در افتتاحیه همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی وزیر سابق ورزش و جوانان پس از حضور در سالن، حضار و اساتید ورزشی یک دقیقه‌ او را تشویق کردند.

 

محمود گودرزی در این  مراسم گفت: از تلاش همه اساتید ورزشی که در جهت اعتلای ورزش ایران تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم. محدودیت و فقر در علوم ورزشی در گذشته وجود داشت اما اکنون با وجود دانشمندان که در این عرصه حضور دارند این مشکل برطرف شده است و جای خرسندی است که اکنون این اساتید برجسته و خوب را در اختیار داریم.

 

او ادامه داد: ورزش کشور زیاد هم سیاه به نظر نمی‌رسد. آینده خوبی در کشور ما وجود دارد و ما باید با آگاهی اساسی از مشکلات بتوانیم نسخه درمان آن را بپیچیم.

 

او به نظام‌نامه علوم ورزشی اشاره کرد و گفت: اتفاق خوبی که در زمان مسئولیت من افتاد و البته در گذشته نیز وجود داشت بحث نظام‌نامه ورزشی کشور بود که در شورای عالی انقلاب نیز به تصویب رسید. نظام‌نامه‌ای که تا سال 93 مغفول مانده بود اما ما به شدت روی این مسئله کار کردیم و تقریبا چندین جلسه به این حوزه اختصاص یافت و در نهایت ابلاغ شد و امیدوارم که وزرای آینده نیز پیگیر این موضوع باشند و به عنوان یک فرآیند عملیاتی آن را اجرا کنند. همچنین نظام‌نامه‌ای در خصوص اخلاق نیز در دست پیگیری بود که امیدوارم وزرای آینده آن را دستور کار قرار دهند تا خلاء قانونی موجود در اخلاق برطرف شود و کمتر شاهد ناهنجاری‌ها در ورزش کشور باشیم.

 

وزیر سابق ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی باید بتواند دانسته‌ها و دانش خود را عملیاتی کند.

 

او به حمایت‌هایی که در سه سال مسئولیتش در وزارت ورزش توسط اساتید انجام شده اشاره کرد و گفت: تشکر می‌کنم از حمایتی که در این  سه سال از من به عمل آمد و این دلگرمی سبب شد که مسائل بنیادینی محقق شود که یکی از این مسائل آمایش سرزمین بود.

 

او در ادامه در مورد طرح آمایش سرزمین تصریح کرد: اکنون با این طرح آمایش از طریق نرم‌افزارها می‌دانیم که در تمام کشور چه استعدادهایی وجود دارد و معضل استعدادیابی در سال‌های آینده برطرف خواهد شد.

 

گودرزی در پایان از رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین بخش برای تحقق اهداف ورزش‌ به ویژه ورزش همگانی یاد کرد و گفت: این رسانه‌ها سبب رشد 11 درصدی در ورزش کشور شده‌اند و فرهنگ ورزش در درون خانواده‌ها رسوخ پیدا کرده است. همچنین از مدیر رادیو ورزش نیز تشکر می‌کنم.

 

این همایش با حضور اساتید دانشگاه شهید رجایی، حمید قاسمی مدیر رادیو ورزش، واعظ موسوی و سایر اساتید و دانشجویان ورزش برگزار شد.

 

دیدگاه‌ها