کد خبر : 1381077 | 29 آذر 1395 ساعت 13:45 | 51.1K بازدید | 0 دیدگاه

چین، برانکو و مدیریت پرسپولیس؛

شرط ترانسفر شدن محمد انصاری چیست؟

محمد انصاری با پیشنهاد مالی مناسبی از لیگ چین برای ترک پرسپولیس مواجه شده است و این در حالی است که علیرغم گذشت بیش از یک ماه هنوز پاسخ روشنی به آن داده نشده است.

شرط ترانسفر شدن محمد انصاری چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، مدافع ملی پوش پرسپولیس با گذشت یک سال از حضور حرفه ای خود در لیگ برتر اکنون نه تنها به بازیکنی تاثیرگذار در ترکیب پرسپولیس تبدیل شده، بلکه مشتریانی خارجی را نیز پیرامون خود می بیند. این اتفاق اکنون به چالشی بزرگ برای مسئولان پرسپولیس و کادرفنی این تیم تبدیل شده است و هر کدام با سنجیدن تبعات این انتقال به دنبال واکنش تصمیم گیرنده سمت مقابل این میز هستند.


برانکو ایوانکوویچ به عنوان اولین تصمیم گیرنده در بحث فنی و پتانسیل تیمش هفته گذشته در جلسه هیات مدیره حاضر شد و پیرامون این موضوع با اعضا به گفتگو نشست. ماحصل این صحبت نیاز تیم به حضور این بازیکن بود و البته راهکارهایی نیز برای این ترانسفر که از نظر مالی برای باشگاه سودآور خواهد بود نیز مورد بررسی قرار گرفت که جذب چند بازیکن همطراز با این بازیکن خواسته اولیه و نهایی سرمربی کروات سرخپوشان بود.


با این حال باشگاه نیز نمی خواهد با توجه به شرایط خاص نقل و انتقالات در نیم فصل و مشکلات جذب بازیکن این اتفاق را به گردن بگیرد و تبعات ترانسفر انصاری را متوجه خود ببیند. طبق اعلام منابع، پولی که بابت صدور رضایتنامه محمد انصاری به پرسپولیس خواهد رسید و در خزانه این باشگاه واریز خواهد شد حدود 4 میلیارد تومان و اندی است که این باشگاه در صورت توافق با بازیکنان مدنظر برانکو ایوانکوویچ در نیم فصل می تواند سرمایه لازم برای جذب آنها را تامین کند. اما از سوی دیگر در صورت عدم جذب لیست مدنظر برانکو ایوانکوویچ در نیم فصل و خروج محمد انصاری این تیم را با مشکلی بزرگ مواجه شود. 


پرسپولیس در این فصل علیرغم جدایی 4 دفاع میانی تخصصی خود، تنها موفق به جذب سیدجلال حسینی و الکسی پل یانسکی شده و بازیکن اوکراینی نیز تاکنون نتوانسته خواسته های کادرفنی را برآورده کند و به یک نیمکت نشین صرف در جمع سرخپوشان تبدیل شده تا سرمربی کروات سرخپوشان بر پایه استراتژی پیش فصل خود روی محمد انصاری به عنوان مدافع میانی با قابلیت بازیسازی حساب ویژه ای باز کند و در 13 دیدار اخیر نیز او در این پست به میدان رود. جدایی این بازیکن می تواند برترین خط دفاعی برتر را با مشکلی بزرگ و حل نشدنی تا پایان فصل مواجه کند و این مساله ای است که تاکنون سد راه این انتقال بزرگ برای پرسپولیس تبدیل شده است.


با این حال برانکو ایوانکوویچ در لیست خود ضمن تاکید روی بقای انصاری در پرسپولیس اعلام کرده تنها در صورتی موافق این اتفاق خواهد بود که بازیکنان مدنظرش جذب شوند. پرسپولیس که پیش از اعلام ترانسفر احتمالی محمد انصاری نیز جذب یک مدافع میانی را در برنامه های خود گنجانده بود، اکنون در لیست جدید برانکو ایوانکوویچ با احتمال انجام این انتقال دو بازیکن میانی در نظر گرفته شده است که این مساله در نقل و انتقالات زمستانه و کمبود بازیکن آزاد، آن را به صفر نزدیک می کند و طبیعی است که این باشگاه نیز نمی تواند تمام سرمایه خود را برای جذب بازیکن میانی گرانقیمت هزینه کند. مسوولان پرسپئلیس در شرایط فعلی تنها در صورتی این انتقال را صورت می دهند که در فاصله نقل و انتقالات نیم فصل بتوانند با گزینه های مدنظر خود به توافقات اولیه دست یابند و نظر مثبت آنها از نظر مالی و عقد قرارداد را به سرانجام برساند و با تکیه بر این مساله در خصوص جدایی انصاری نیز تصمیم گیرند. 


این مساله ای است که درصد این انتقال را در این زمان به صفر و زیر صفر نزدیک کرده است. با این حال همانطور که عنوان شد، مسئولان پرسپولیس در نظر دارند برای جلوگیری از این ضرر بازیکن ملی پوش خود را که اکنون با قراردادی 240 میلیونی در لیست این تیم قرار گرفته، به او پیشنهاد تمدید قرارداد و گنجاندن متممی در قرارداد این فصل اش را پیشنهاد کنند تا ضمن بالا رفتن مبلغ قرارداد این فصل او، در فصل آینده نیز به عنوان بازیکن پرسپولیس مسیر لژیونر شدن را دنبال کند و در آن زمان نیز منفعتی به باشگاه برسد.


با این حال باید دید برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی وسوسه می شوند که این مدافع میانی خوش فکر را از ترکیب خود خارج کنند و با سود حاصل از ترانسفر او بازیکنان مدنظر را جذب کنند یا خیر. هر چند در شرایط فعلی هر دو طرف از تبعات منفی این انتقال هراس دارند و نمی خواهند بی گدار به آب بزنند.

دیدگاه‌ها