کد خبر : 1381097 | 29 آذر 1395 ساعت 14:25 | 52K بازدید | 1 دیدگاه

گزارش:

2016 تاریخی؛ رئال و فتح 3 گانه با رنج

سال 2016 برای رئال مادرید با کسب قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها به بهترین شکل ممکن تمام شد؛ سالی که برای زیزو و شاگردانش به تاریخ پیوست.

2016 تاریخی؛ رئال و فتح 3 گانه با رنج

به گزارش "ورزش سه"، سال 2016 را باید به نام زیدان و رئال مادرید نوشت. موفقیت هایی که یکی پس از دیگری نصیب این تیم شد تا سالی به یاد ماندنی برای همه رئالی ها به ثبت برسد. قهرمانی هایی که البته با رنج و مشقت زیادی به دست آمد.

زیدان به عنوان هدیه کریسمس فلورنتینو پرز، برای رئالی ها روی نیمکت این تیم نشست و جانشین رافا بنیتس شد.

رئال با بنیتس، سیری قهقرایی را طی می کرد و هیچ امیدی به قهرمانی در لالیگا نداشت؛ در کوپا دل ری کنار گذاشته شده بود و در لیگ قهرمانان نیز کمتر کسی روی قهرمانی این تیم شرط می بست.

 

 

1164601

 

 

زیدان اما با جادوی خود توانست رئال را متحول کرده و تیمی متحد برای قهرمانی در همه جام ها بسازد.

رئال در لالیگا فاصله 12 امتیازی با بارسا را به 1 کاهش داد و با همین فاصله قهرمانی را از دست داد؛ اما در لیگ قهرمانان توانست با شکست دادن همه رقبا قهرمان شود. مرداد ماه، دومین قهرمانی رئال با زیدان از راه رسید. سویا قربانی جاه طلبی زیزو و شاگردانش در سوپرکاپ اروپا شد تا زیدان دو جام به دست بیاورد.

روز گذشته نیز رئال با غلبه بر کاشیما توانست قهرمان جام جهانی باشگاه ها شود تا سال 2106 را با یک سه گانه بین المللی به اتمام برساند. سه گانه ای که البته با رنج به دست آمد.

 

 

1164585

 

 

رئال اتلتیکو را در فینال لیگ قهرمانان در ضیافت پنالتی ها مغلوب کرد. در سوپرکاپ اروپا نیز تا دقیقه 92 با نتیجه 2-1 از سویا عقب بود که راموس توانست کار را به تساوی بکشاند؛ سپس این کارواخال بود که در دقیقه 119 با گلی که به ثمر رساند رئال را فاتح سوپرکاپ کرد.

قهرمانی روز گذشته رئال نیز در وقت های اضافه حاصل شد. رئال و کاشیما در وقت قانونی 2-2 مساوی شدند اما رونالدو با دو گلی که در وقت اول اضافه به ثمر رساند، کار حریف ژاپنی را یکسره کرد.

 

رئال با زیدان در سال 2016 تنها دو بار شکست خورد و اکنون روند 37 بازی بدون باخت متوالی را طی می کند. بسیاری زیدان را در کسب این موفقیت ها خوش شانس می دانند اما در واقع رئال خوش شانس بوده که شخصیتی مثل زیدان را در اختیار دارد.

زیزو در حالی روز گذشته به عنوان مربی توانست رئال را به یک سه گانه ارزشمند برساند که سال 2002 به عنوان بازیکن توانسته بود به چنین افتخاری دست یابد.

 

دیدگاه‌ها