کد خبر : 1381610 | 01 دی 1395 ساعت 15:16 | 49.2K بازدید | 8 دیدگاه

بازی برده را چطور باختند؟

حذف استقلال در تنگه وحشت (آنالیز)

بررسی ها نشان می دهد که صحبتهای منصوریان مبنی بر سه اشتباه بازیکنان دفاعی این تیم در ضربه های کرنر صحت دارد و آبی ها با بی انضباطی نتیجه مسابقه را واگذار کردند.

حذف استقلال در تنگه وحشت (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بعد از شکست در دیدار جنجالی برابر نفت تهران، بی انضباطی و فراموش کردن شرح وظایف بازیکنان در ضربات کرنر را دلیل اصلی شکست این تیم اعلام کرد.


منصوریان در نشست خبری بعد از بازی گفت که پیش از این، از نقاط قدرت نفت اطلاع داشته؛ به همین دلیل سه بازیکن را در سه منطقه(منصوریان البته از واژه تنگه استفاده کرد) از زمین برای ضربه نخوردن از ضربات ایستگاهی و کرنر نفت مشخص کرده بود که این سه بازیکن در دقایق ابتدایی نیمه دوم وقتهای اضافه بازی، نتوانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. سرمربی استقلال در این باره می گوید که یک بازیکن را در "تیر یک"، یک بازیکن برای دفع توپ در منطقه شش قدم و یک بازیکن نیز روی نقطه پنالتی وظیفه داشتند تا ضربات را بزنند. آنالیز صحنه گل های دوم و سوم بازی نشان می دهد که اشتباه فردی این سه بازیکن باعث شده تا دروازه استقلال با دو کرنر به آسانی باز شود.

 

صحنه گل دوم نفت تهران نشان می دهد که سانتر ارسالی مبعلی در نزدیکی تیر یک با ضربه سر آل کثیر به گل تبدیل شده است. کاوه رضایی بازیکنی است که ماموریت "قطع توپ" را بر عهده داشته است. رضایی در این صحنه برای حرکت به سمت توپ تعلل می کند و برای همین شاید یک یا دو قدم برای دفع توپ کم می آورد. آل کثیر با پشت سر گذاشتن یار مستقیم، خود را به توپ می رساند تا تعلل رضایی پایه گذار گل دوم نفت تهران باشد.

 

1165192

 

گل سوم نفتی ها نیز با تعلل دو بازیکن دیگر استقلال رخ می دهد. سانتر مبعلی این بار به محوطه شش قدم می رود و منصوریان به درستی محل فرود توپ را تشخیص داده بود که فرشید باقری را به عنوان مامور قطع توپ در آن منطقه تعیین کرده بود. فرشید باقری اما با حرکتی ناشیانه نتوانست توپ را دفع کند و تلاش او تنها منجر به تغییر محل فرود توپ شد. توپ تغییر مسیر داده و در نقطه پنالتی به محمد قاضی رسید که یار مستقیم او، هرایر مگویان با اشتباه در یارگیری، محل مسئولیت خود را ترک کرده بود. اشتباه این دو بازیکن باعث شد تا استقلال خیلی زود گل سوم را از محلی که پیش بینی کرده بود، دریافت کند.

 

1165191

دیدگاه‌ها