کد خبر : 1381781 | 02 دی 1395 ساعت 11:00 | 241.1K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوشی با قرارداد 240 میلیونی؛

این هم یک متعصب؛ محمد انصاری

سرپرست پرسپولیس که چندی پیش در مصاحبه‌ای طوفانی به دو بازیکن جدایی طلب این باشگاه تاخت و از لفظ رنگ تعصب سود برد، مطمئنا بهتر می‌تواند در خصوص بی‌اعتنایی این باشگاه به بازیکن باتعصب خود توضیح دهد.

این هم یک متعصب؛ محمد انصاری

به گزارش "ورزش سه"، محمد انصاری هم اکنون با پیشنهادی از سوی لیگ چین مواجه شده؛ پیشنهادی که می تواند بیش از پیش زندگی این بازیکن را در این دو سال دچار تغییر کند. بازیکن گمنام سابق پرسپولیس که در فصل گذشته به عنوان بازیکن تستی توانست نظر برانکو ایوانکوویچ را به خود جلب کند و قراردادش را به امضا برساند، نه تنها به عضوی ثابت در ترکیب این تیم تبدیل شده، بلکه جواز حضور در تیم ملی را نیز کسب کرده تا از نظر پیشرفت نمونه ای بارز برای فوتبال ایران تلقی شود.


محمد انصاری در فصل گذشته بعد از تایید برانکو ایوانکوویچ با این تیم قراردادی به مبلغ 200 میلیون منعقد کرد. قراردادی که در آن زمان به واسطه گمنامی این بازیکن کاملا قابل قبول تلقی می شود. اما شماره 15 پرسپولیس در فصل گذشته با عملکرد خود نه تنها به عضوی ثابت و قابل ستایش در ترکیب این تیم تبدیل شد، بلکه توانست نظر کارلوس کی‌روش را نیز برای حضور در تیم ملی به خود جلب کند. این بازیکن البته در ابتدای فصل با پیشنهادات اغواکننده ای نیز مواجه شد که می توانست هر فوتبالیستی را برای گرفتن رضایتنامه اش ولو با چشم پوشی از مبلغ قرارداد فصل گذشته اش وسوسه کند؛ اما او به پشتوانه اخلاق و اعتقادی که داشت بر عهدی که با پرسپولیس بسته بود متعهد ماند و در نهایت با افزایش 40 میلیونی لیگ شانزدهم را نیز در این تیم ماند.

 


ملی پوشی که اکنون به واسطه خوش فکر بودنش از سوی برانکو ایوانکوویچ به پست دفاع میانی منتقل شده تا وظیفه تقسیم توپ را از این پست آغاز کند، اکنون با پیشنهادی جالب توجه از لیگ چین مواجه شده است. پیشنهادی که گفته می شود تنها برای باشگاه پرسپولیس سودی بیش از 4 میلیارد را به همراه دارد اما پاسخ او به مدیربرنامه هایش و همچنین طرف چینی این بود که هر چه باشگاه و برانکو ایوانکوویچ صلاح بداند را انجام خواهد داد. این در حالی است که این پیشنهاد اغوا کننده حتی مسوولان پرسپولیس را نیز وسوسه کرده تا به دنبال جانشینی مناسب برای او باشند تا از سود حاصل از صدور رضایتنامه اش یک سوم هزینه های فصل خود را برآورده کنند. با این حال و بعد از گفتگوهایی که این بازیکن با سرمربی تیمش داشت و اعلام نیاز برانکو ایوانکوویچ به او، اعلام کرد که مشکلی برای ادامه حضور در پرسپولیس ندارد و آنها را در ادامه مسابقات هم یاری خواهد کرد و از قرارداد دو و نیم ملیاردی خود برای یک فصل چشم پوشی کرد. باشگاه پرسپولیس نیز در آخرین جلسه ای که با این بازیکن داشته به او اعلام کرده قراردادش را در فصل آینده تمدید خواهد کرد و به مبلغ آن خواهد افزود. 


شرایط این روزهای محمد انصاری بی شباهت با وحید امیری در نفت تهران نیست. بازیکنی که به واسطه قراردادی سه ساله با نفت تهران با افزایش تدریجی قراردادش در سال سوم 240 میلیون دریافت کرد. اما این بازیکن به واسطه درخشش در ترکیب این تیم و همچنین تیم ملی توانست نظرها را به خود جلب کند و استقلال، پرسپولیس و همچنین تیم های لیگ ستارگان قطر و چین به دنبال شکار او بودند. با این حال با ممانعت باشگاه نفت تهران او در نهایت متممی به قراردادش اضافه کرد که اکنون به عنوان یکی از طلبکاران این باشگاه درخواست یک میلیاردی از مالک جدید دارد! تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که این بازیکن طبق اعلام سازمان لیگ دریافتی فصل گذشته کمتر از 300 میلیون قید شده بود. با این حال مسوولان نفت تهران با توجه به سیل پیشنهادات به این بازیکن ملی پوش و همچنین نیاز زردپوشان به حضورش در کوران مسابقات لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا با او توافق کردند تا با اضافه کردن متمم قراردادش مبلغی بالاتر از قرارداد این بازیکن به او پرداخت کنند.

 

 

علی اکبر طاهری چندی پیش در گفتگویی جنجالی نسبت به جدایی دو بازیکن سرباز خود به شدت به آنها تاخت و از واژه کمرنگ شدن تعصب و حتی بی رنگ شدن آن صحبت کرد. اینکه آنها در شعار تنها هوادار گمراهی می اندازند و مشکلاتی در راه جذب بازیکن برای آنها به وجود آورده اند. اما سوال اینجاست که آنها برای محمد انصاری که به عنوان بازیکن ملی پوش و تاثیرگذار ترکیب پرسپولیس از مبالغ میلیاردی چشم پوشی کرده و هیچگاه در رسانه به دنبال احقاق حق خود نبوده چه کرده اند؟ مطمئنا محمد انصاری نیز می توانست مثل خیلی از بازیکنانی که پیش از این دیده بودیم با بهانه های واهی و بی انگیزگی رضایتنامه خود را از باشگاه دریافت کند و برای سرمایه اندوزی راهی تیمی دیگر شود اما پاسخ او تنها رضایت باشگاه و برانکو ایوانکوویچ بود. باشگاه و برانکویی که اکنون باید با عمل خود قدردان این حرکت بازیکن بااخلاق خود باشند تا انگیزه‌ای شود برای بازیکنان آینده که بدانند انتخاب مسیر درست و فریب ندادن هواداران هم می تواند آنها را به خواسته شان برساند. مسلما در صورتی که خدای ناکرده در پایان فصل اتفاقی برای محمد انصاری اعم از مصدومیت یا هر مشکل دیگری رخ دهد هیچکس به این روزهای او فکر نمی کند که از قرارداد میلیاردی به خاطر پرسپولیس چشم پوشی کرده و همه شاید او را به سخره بگیرند که چرا از این شانس بزرگ زندگی اش به سادگی گذشته است. کافی است مسوولان پرسپولیس در این روزها نگاهی به مدیریت فصل گذشته نفت تهران در حفظ ستاره‌های خود بیندازند و تصمیمی مناسب برای قدردانی از این حرکت مدافع بااخلاق خود بگیرند.

دیدگاه‌ها