کد خبر : 1381830 | 02 دی 1395 ساعت 14:38 | 62.6K بازدید | 0 دیدگاه

‎تاریخ گواهی می‌دهد

‎سرنوشت تغییر در استقلال؛ شکست

‎تغییر یا اعتماد به منصوریان موضوعی است که مدیران و هواداران استقلال این روزها تا اندازه زیادی درگیر آن هستند.

‎سرنوشت تغییر در استقلال؛ شکست

‎به گزارش "ورزش سه"، روند نتیجه گیری استقلال در هفته های گذشته باعث شده تا بسیاری دیدار این تیم برابر سپاهان را آخرین فرصت علیرضا منصوریان بدانند. سرمربی جوان آبی ها که با نتایجی سینوسی نتوانسته رضایت خاطر هواداران را جلب کند و بعد از فاصله زیاد با صدرنشینان لیگ که نا امیدی از فتح لیگ برتر را به همراه داشت، استقلال جام حذفی را نیز با شکست پشت سر گذاشت.


‎گزینه تغییر سرمربی حالا در حالی بعد از سال ها تبدیل به گزینه مورد نظر مدیران استقلال شده که آبی ها در ادوار لیگ برتر تنها دو تغییر سرمربی در میانه فصل را در کارنامه خود می بینند. دو تغییری که البته می تواند توجه دقیق به آنها باعث شود تا مدیران استقلال در تصمیم گیری خود، تردید کنند.

 

 

‎لیگ دوم؛ اخراج کخ و استقلالی که نابود شد
‎سرمربی آلمانی گران قیمت استقلال مجموعه ای از بهترین های تاریخ آبی ها را در اختیار داشت. طباطبایی و برومند دروازه بانان تیمی بودند که پاشازاده، فکری، زرینچه، خرمگاه، هاشمی نسب، بختیار زاده و البته قربانی و صادقی جوان مدافعان آن بودند. منصوریان، همدانی، نوازی، فرزاد مجیدی، نیکبخت واحدی، دین محمدی، سامره، موسوی و مومن زاده نیز دیگر ستاره های این تیم قدرتمند بودند که با مربی آلمانی نامدار خود در نتیجه گیری خوب عمل نکردند. سرمربی آلمانی استقلال بعد از تحمل چهارمین شکست در هفته بیستم لیگ، در آخرین روز فروردین ماه 1382 از سرمربی گری این تیم اخراج شد و استقلال در 8 بازی باقی مانده تا پایان فصل 1 برد، 1 تساوی و 6 شکست کسب کرد تا زوج پورحیدری و زرینچه که مسئولیت فنی استقلال را بر عهده داشتند، آبی ها را در نهایت به رتبه نهم لیگ برسانند.

 

1165372


‎تغییر سرمربی در لیگ دوم باعث شد تا استقلالی که در 20 بازی تنها 4 شکست تجربه کرده بود و البته شرایط خوبی نداشت، در 8 بازی 6 شکست تجربه کند تا اولین تجربه تغییر سرمربی در استقلال در ادوار لیگ برتر نتیجه معکوس داشته باشد.


‎نکته جالب توجه در استقلال لیگ دوم حضور پر تعداد بازیکنان نامدار و البته اختلافات درونی این بازیکنان با خودشان و البته کادرفنی بود که باعث شد امیر قلعه نویی در لیگ سوم استقلال را با یک خانه تکانی اساسی به روزهای خوب برگرداند.

 

 

‎لیگ هفتم؛ عبور از نام حجازی با کریمی
‎ناصر حجازی بعد از سالها با استقبال چندین هزار هوادار در ورزشگاه کشوری کار با آبی ها را شروع کرد. طالب لو، منصوریان، صادقی، نوازی، جباری، برهانی، پولادی، مجیدی و البته پژمان منتظری ستاره های اصلی تیم او بودند اما سرمربی آبی ها با وجود کسب یک پیروزی بزرگ در تهران برابر استقلال اهواز، در لیگ نتایج خوبی کسب نکرد و در نهایت در هفته دوازدهم لیگ بعد از اینکه برد 2 بر صفر با شکست عوض کرد، به شکلی محترمانه جای خود را به فیروز کریمی داد. استقلال پس از باخت در هفته دوازدهم برابر پیکان با حجازی رتبه نهم لیگ را داشت اما در پایان لیگ رتبه ای بهتر از رتبه ی 13 برای خود دست و پا نکرد.

 

1165371


‎آتیلا حجازی فرزند سرمربی آبی ها در گفت و گویی در روزهای گذشته مدعی شد که هیات مدیره استقلال بعد از اولین شکست فصل در هفته دوم به ناصر حجازی اولتیماتوم داده بودند و ادعای او مانند اتفاقی است که برای منصوریان در هفته سوم لیگ بعد از شکست برابر نفت آبادان رخ داد و رئیس هیات مدیره با حضور در تمرین آبی ها اولین اولتیماتوم را به او داد تا تاریخ برای منصوریان تکرار شود.

 

‎اینکه مدیران استقلال به منصوریان اعتماد خواهند کرد یا نه موضوعی است که با توجه به وضعیت عجیب هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه قابل پیش بینی نیست، اما موضوعی که به استناد تاریخ می توان درباره آن صحبت کرد این است که استقلال در ادوار لیگ برتر بدترین رتبه های خود را زمانی کسب کرده که در اواسط فصل کادرفنی این تیم دچار تغییر شده است.

دیدگاه‌ها