کد خبر : 1382951 | 07 دی 1395 ساعت 10:20 | 19.2K بازدید | 2 دیدگاه

با ادامه روند پیروزی های پیاپی آبی ها

یادداشت: هازارد، کلید قهرمانی چلسی

با نمایشی که چلسی بدون دیگو کاستا و بر پایه درخشش ادن هازارد داشت، حالا قهرمانی بیش از هر زمان دیگری به این تیم نزدیک شده است.

یادداشت: هازارد، کلید قهرمانی چلسی

به گزارش "ورزش سه"، در اولین تجربه آنتونیو کونته روی نیمکت چلسی بدون امکان استفاده از دیگو کاستا، ادن هازارد نمایشی درخشان داشت و یکی از بهترین بازی های خود را در استمفوردبریچ ارائه داد.

 

در جریان پیروزی دیروز آبی های لندن در برابر بورنموث، بدون شک هازارد بهترین بازیکن زمین بود و علاوه بر زدن گل دوم چلسی که پنجاهمین گل او با لباس این تیم در لیگ برتر بود، تسلط ویژه ای از خود ارائه داد و از عوامل اصلی دوازدهمین پیروزی متوالی چلسی در فصل جاری بود.

 

 

1166264

 

 

چلسی حالا با 9 امتیاز اختلاف با تیم دوم (با یک بازی بیشتر)، با اقتدار در صدر جدول لیگ جزیره قرار دارد و به دنبال شکستن رکورد 14 پیروزی پیاپی متعلق به رقیب همشهری، آرسنال است. اما نکته مهم بازی دیروز، نمایش درخشان شاگردان کونته بدون حضور انگولو کانته و دیگو کاستا، دو عنصر مهم و تاثیرگذار نتایج فوق العاده چلسی در هفته های اخیر بود.

 

در حالیکه همه افکار معطوف به اولین حضور باتشوایی در ترکیب اصلی به جای کاستا بود، دون آنتونیو ترجیح داد تا از هازارد و پدرو به عنوان بازیکنان هجومی بهره ببرد که هر دو بازیکن با گلزنی بر تصمیم وی مهر تایید زدند. پیروزی پرگل چلسی در برابر بورنموث در شرایطی رقم خورد که آقای گل لیگ برتر، دیگو کاستا با 13 گل غایب اصلی این تیم محسوب می شد.

 

 

1166265

 

 

اما در غیاب کاستا، هازارد در طی 90 دقیقه همه کار کرد و شبی کابوس وار را برای سیمون فرانسیس رقم زد که در نهایت او را مجبور به ارتکاب خطای پنالتی روی خودش کرد. در این شرایط، زوج جانشین کاستا نمایشی خیره کننده داشتند و هر 3 گل چلسی توسط این دو بازیکن به ثمر رسید.

 

ادن هازارد در روزی که به علت غیبت مهاجم گلزن اسپانیایی، فضای بیشتری برای حرکت و پیشروی داشت، بهترین استفاده را از این موقعیت داشت و شبی فراموش نشدنی را برای حاضران در استمفوردبریج رقم زد.

 

علیرغم آنکه بعد از گل اول چلسی در دقیقه 24 توسط پدرو، بورنموث شانس های زیادی روی دروازه کورتوا خلق کرد، اما ادن هازارد می توانست در همان دقیقه 28 و با یک ضربه رابونای دیدنی، نام خود را در بین گلزنان دیدار برابر بورنموث ثبت کند که البته این اتفاق رخ نداد.

 

 

1166350

 

 

حالا چلسی و هازارد، با برنامه های تاکتیکی کونته روی ابرها سیر می کنند و به نظر می رسد اعتماد به نفس لازم برای نتیجه گیری، خیلی از زودتر از انتظارات به آبی های لندن بازگشته است.

 

حالا به نظر می رسد روزهای دشوار و تلخ فصل گذشته که با 356 روز بدون حتی زدن یک گل همراه بود، به پایان رسیده و این وینگر تند و تیز بلژیکی موفق شد نهمین گل فصل خود را به ثمر برساند که بهترین آمار او از زمان مهاجرت به انگلیس تا این مقطع از فصل است.

 

 

1166351

 

 

البته درخشش هازارد، تنها مورد خوشحال کننده برای کونته نبود. حضور فابرگاس به جای کانته، کاملا رضایت سرمربی ایتالیایی چلسی را جلب کرد و خط دفاعی این تیم موفق شد بدون دریافت گل، چهارمین کلین شیت متوالی را ثبت کند. اما با این تفاسیر، درخشش هازارد و پدرو که نمایشی فراتر از تصورات داشت، قاعدتا بهترین لحظات را برای کادرفنی چلسی به ارمغان آورده است.

 

به نظر می رسد پدرو در استمفوردبریج تبدیل به بازیکن دیگری می شود. ستاره سابق بارسلونا با زدن 5 گل و دادن 5 پاس گل در ورزشگاه اختصاصی چلسی، بهترین بازیکن این تیم در خانه تا این مقطع از فصل لقب گرفته است.

 

 

1166352

 

 

اگرچه شاید ادی هوو، سرمربی بورنموث غیبت کاستا را به مثابه کادوی کریسمس می دانست، اما هازارد باعث شد تا سال جدید برای هواداران این تیم به بدترین شکل آغاز شود.

 

هازارد به کرات ثابت کرده که قابلیت بازی در سمت راست، چپ و مرکز میدان را دارد و مهم ترین نکته بازی او، آزادی در زمین مسابقه است که توسط کونته به او داده شده است و انگار تمامی پست ها در زمین در خدمت او بازی می کنند.

 

نمایش دیروز آبی ها ثابت کرد که چلسی را باید تیمی غیرقابل توصیف، حتی در غیاب دیگو کاستا توصیف کرد و به نظر می رسد پیش بینی مورینیو مبنی بر قهرمانی احتمالی چلسی، با ادامه این روند دور از دسترس نباشد.

 

منبع: سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها