کد خبر : 1385095 | 16 دی 1395 ساعت 08:11 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

ضربه فنی در وایت هارت لین (یادداشت)

چگونه تاتنهام با اقتدار روند موفقیت آمیز تیم کونته را برید؟

ضربه فنی در وایت هارت لین (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، طرفداران چلسی و دون آنتونیو در شبی که خود را برای رسیدن به رکورد بردهای پیاپی در تاریخ لیگ برتر و دستیابی به چهاردهمین پیروزی پشت سرهم آماده کرده بودند و با غرور پای به وایت هارت لین نهاده بودند تا پیروزی تیم شان را جشن بگیرند با پاره شدن نوار بردهایشان با شکستی تلخ مواجه شدند ، سومین شکست فصل از دومین تیم همشهری.


حالا یاران پوچتینو سوم جدول اند ، با دو باخت دارای کمترین باخت و کمترین گل خورده  و با این شیوه بازی زنگ خطر جدی را برای سایر مدعیان به صدا درآورده اند ، جدی تر از تمام فصول گذشته.


در آخرین بازی هفته بیستم لیگ برتر در شبی که تمامی مدعیان چشم امید به پوچتینو و تیمش داشتند تا شاید کونته و تیم رسوخ ناپذیرش را متوقف کنند در یک دوئل تماشایی ، این پوچتینو بود  که توانست با تفکراتش ترمز چلسی را بعد از سیزده هفته بکشد تا کونته و تیمش را بعد از هفته ها مات و مستاصل کند و بار دیگر به همه ما یاد آور شود که لیگ جزیره آوردگاه غول ها و غول کش هاست.


شاید وقتی لاین آپ دو تیم بیرون آمد ، اولین چیزی که با دیدن ترکیب سه نفره  دفاعی تاتنهام به ذهن می رسید مقایسه آن با دفاع سه نفره سیتی برابر چلسی و آن نتیجه وحشتناک برای یاران گواردیولا در مقابل استاد دفاع سه نفره یعنی آنتونیو کونته بود، اما پوچتینو بهتر از هرکس دیگر برای به رخ کشیدن ضعف های خط دفاع به نظر رسوخ ناپذیر چلسی برنامه داشت. 


در ابتدا گرچه هر دو تیم با سه مدافع و چهار هافبک بازی را آغاز کردند ، اما سرمربی جوان تاتنهام می دانست درست ترین روش برای خنثی کردن تفکرات تیم غیر قابل مهار کونته چیست!


او با هوشمندی در انتخاب دنی رز و واکر به عنوان پیستون های  رونده ، گردن کلفت و سرعتی ، توانست خلا پشت سر هافبک های کناری چلسی  را نشانه رود و ضعف های موزس و آلونسو را در کارهای تدافعی نمایان کند علاوه برآن استارت های انفجاری واکر و رز به کمک اریکسن که به تناوب در طول بازی به هر دو سمت سرک می کشید، با ایجاد برتری عددی ، فضای  پشتی هافبک های چلسی را  به جولانگاه نفوذها و سانتر های واکر و رز مبدل کرد،  تا اریکسن با مانورهای ویرانگر و شیفت کردن های متوالیش ، عملا کانته را از بازی خارج کرده باشند و با ارسال های بی نقص از جناحین ضعف خط دفاع چلسی را به رخ بکشند ، کما اینکه هر دو گل تاتنهام با همین شیوه به ثمر رسید، روی دو ارسال از اریکسن و دوضربه سر از دله الی . تا جوان اول این روزهای انگلیس ، در دومین هفته متوالی دبل کرده باشد و کونته را در انتخاب دو پیستون کناری خود به فکر فرو ببرد.


در واقع پوچتینو با اتخاذ این تاکتیک با اتکا بر آمادگی فوق العاده واکر و رز و حمایت های اریکسن و کین عملا برای اولین بار باعث شد تا فقط شاهد سایه ای از کانته و ماتیچ در میانه میدان باشیم . در نقطه مقابل وانیاما با پوشش فوق العاده در جلوی مدافعیان خودی به واسطه رفت و برگشت های رز و واکر و پوشش خط طولی توسط آن دو ، به خوبی توانست نقش خود را ایفا کند تا به همراه رهبری عالی و دفع توپ های  جانانه آلدرویرلد و مدافعان تاتنهام عملا شاهد ضعیفترین عملکرد چلسی در ایجاد موقعیت گل در طول فصل  با تنها دو ضربه در درون چار چوب دروازه باشیم.


حالا چلسی حتی با پنج و هفت امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم و سوم خطر را بیش از پیش احساس خواهد کرد و باید دید که  کونته در برابر این آلارم چه واکنشی از خود نشان میدهد؟
 
احسان خلیلی

دیدگاه‌ها