کد خبر : 1385799 | 19 دی 1395 ساعت 10:43 | 36K بازدید | 8 دیدگاه

اعلام رسمی سازمان لیگ برتر 

نفت نمی‌تواند جلوی تماشاگران استقلال را بگیرد

نفت میزبان استقلال تنها در صورتی می تواند ده درصد از ظرفیت استادیوم تختی را به تماشاگران تیم حریف اختصاص دهد که 90 درصد دیگر را با تماشاگران خودی پر کند.

نفت نمی‌تواند جلوی تماشاگران استقلال را بگیرد 

به گزارش "ورزش سه"، در غیر اینصورت نفت نمی تواند مانع از حضور تماشاگران تیم استقلال در استادیوم تختی تهران شود. البته بر اساس قوانین تیم میزبان موظف است تنها 10 درصد از ظرفیت استادیوم را برای تماشاگران تیم میهمان در نظر بگیرد اما اجرای این مکانیزم در ایران سخت است و از سویی بندهایی در آئین نامه برگزاری بازی ها گنجانده شده که این قانون متناسب با شرایط فرهنگی حاکم بر فوتبال کشورمان تغییر کند. 


علی دایی، سرمربی تیم نفت تهران به این مسئله معترض شده و می گوید که تنها ده درصد از ظرفیت استادیوم تختی برای تماشاگران تیم استقلال است و بعد از آن درب استادیوم را می بندند! اما این مسئله با واکنش سازمان لیگ برتر مواجه شده موضع رسمی خود را اعلام کرده است. نفتی ها اگر 90 درصد ظرفیت استادیوم را با تماشاگران خود پر کنند می توانند 10 درصد از ظرفیت استادیوم را به تماشاگران استقلال اختصاص دهند. در غیر اینصورت هیات برگزاری میزبان نمی تواند مانع از حضور استقلالی ها در استادیوم تختی تهران شود. 


پیش تر در چند بازی دیگر که در لیگ برتر برگزار شده بود این بحث ها صورت گرفت. نمونه اش بازی هایی که تیم تراکتورسازی در تهران برگزار می کند. تماشاگران این تیم بیش از 10 درصد از ظرفیت استادیوم آزادی تهران را به خود اختصاص می دهند. 


نفت میزبان استقلال در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر است. با اینکه تماشاگران استقلال یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شدند به این خاطر که نفت میزبان است منعی برای حضور در استادیوم ندارد. از آنجایی که نفت طرفدار ندارد به نظر می رسد در این بازی بیشتر ظرفیت استادیوم به تماشاگران استقلال اختصاص یابد.

دیدگاه‌ها