کد خبر : 1387316 | 25 دی 1395 ساعت 11:12 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

شهنازی:

کمیته المپیک به قرارداد باوئرمن ورود نداشته است

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک هیچ ورودی به قرارداد باوئرمن و هیچ دخالتی در بحث استخدام مربیان خارجی برای بسکتبال و دیگر رشته‌ها نداشته است چون از نظر ما مرجع اصلی و تصمیم‌گیرنده، خود فدراسیون است.

کمیته المپیک به قرارداد باوئرمن ورود نداشته است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا،  شاهرخ شهنازی در باره ورود به قضیه سرمربی تیم ملی بسکتبال بیان کرد: کمیته ملی المپیک هیچ دخالتی در این زمینه نداشته است. البته وزارت ورزش، کمیته‌ای برای نظارت بر استخدام مربیان خارجی دارد. قرارداد این مربی اگر در آن کمیته منعقد شده است، باید از همان طریق هم پیگیری شود. ما زمانی ورود پیدا می کنیم که نیاز به همکاری احساس شود.

 

شهنازی در ارتباط با  فدراسیون تیراندازی و ملغی اعلام شدن انتخابات قبلی این فدراسیون، گفت: کمیته ملی المپیک سعی خواهد داشت در این رابطه به عنوان یک پل ارتباطی به گونه‌ای عمل کند که مشکلی ایجاد نشود. طبق اعلام‌های صورت گرفته، قرار است وزارت ورزش و دیوان عدالت در این زمینه نشست‌هایی داشته باشد تا تصمیم نهایی اتخاذ شود. کمیته ملی المپیک در جریان نتیجه این نشست‌ها قرار خواهد گرفت و بر اساس آن به گونه‌ای عمل خواهد کرد که تیراندازی ایران دچار مشکل نشود. قطعاً در این زمینه ضمن رعایت قوانین داخلی، باید قوانین بین‌المللی نیز لحاظ شود؛ در هر صورت در تعامل کامل با وزارت ورزش، منتظر اعلام نتیجه هستیم.

 

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد  مدیران دوتابعیتی ورزش و اینکه آیا این قانون در کمیته اجرا می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: باید به تمام نهادها و کمیته ملی المپیک به عنوان یک سازمان تخصصی اعلام شود که مشخصاً منظور از دوتابعیتی چیست؛ افرادی که اقامت یک کشور دیگر را هم دارند و یا افرادی که دو پاسپورت دارند. باید در این زمینه به صورت رسمی به ما ابلاغ شود و مشخص شود که تعریف دوتابعیتی از نظر قانونی چیست. در این صورت صد درصد ما تابع قانون بوده و آن را اجرا خواهیم کرد؛ خود من هم نصف یک پاسپورت را به زور دارم چه برسد به دو پاسپورت!

 

شهنازی در مورد اینکه هنوز اسناد و چک‌ها توسط محمدعلی شجاعی امضا می‌شود، تصریح کرد: بعد از معرفی سرپرست خزانه‌داری، یک روند ۴۰-۳۰ روزه طول می‌کشد تا امضای وی به رسمیت شناخته شده و عملاً او بتواند حق امضا بگیرد. این یک امر طبیعی است که در مورد دیگر خزانه‌دارها نیز طی شد. بر همین اساس تا به امروز که هنوز روند مربوط به رسول خادم برای تائیدیه امضای او به سرانجام نرسیده، همچنان مسئولیت امضا با محمدعلی شجاعی است. باید از او تشکر کنیم که با وجود استعفا و برای اینکه کار کمیته به مشکل برنخورد، همچنان با ما همکاری دارد.

 

دیدگاه‌ها