کد خبر : 1389414 | 03 بهمن 1395 ساعت 10:21 | 17.7K بازدید | 2 دیدگاه

گواردیولا و یک بدشانسی دیگر

چگونه سیتی در برابر تاتنهام متوقف شد

علیرغم برتری سیتیزن ها در طول بازی، تاتنهام با دو حمله خطرناک موفق شد با سوغاتی شیرین به لندن باز گردد.

چگونه سیتی در برابر تاتنهام متوقف شد

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد در ورزشگاه اتحاد، زندگی به آن سادگی که به نظر می آمد نبوده و سیتیزن ها نمایش نامنظمی در اولین فصل حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم ارائه می دهند.

 

تیم پپ در برابر لستر و اورتون شکست می خورد اما قادر به گذشتن از سد قدرت هایی مثل من یونایتد، بارسلونا و آرسنال است و باید دید با چیدمان سرمربی کاتالونیایی، چه سرنوشتی در انتظار نیمه آبی شهر منچستر خواهد بود؟

 

 

1174969

 

 

در جدال شنبه شب در برابر تاتنهام، گواردیولا از هر تعداد ابزار هجومی ممکن مانند لروی سانه، آگوئرو، استرلینگ و دی بروین در ترکیب اصلی استفاده کرد تا خطی هجومی در پشت آگوئرو که در پست مهاجم نوک به میدان رفته بود تشکیل شود. در میانه میدان، یحیی توره برای حمایت دفاع 4 نفره گمارده شده بود و الکساندر کولاروف نیز به مانند دیگر بازی های فصل جاری، در پست غیر تخصصی دفاعی میانی به میدان رفت.

 

بازتابی از مورینیو

 

حتی اگر گواردیولا علاقه ای به اعتراف در این خصوص نداشته باشد، به نظر می رسد به شدت تحت تاثیر افکار ژوزه مورینیو قرار گرفته است.

 

در جریان پیروزی اولین شکست تاتنهام در فصل جاری که با یک گل و در اولدترافورد مقابل شیاطین سرخ رقم خورد، مورینیو موفق شد به خوبی مدافعان کناری تاتنهام را مشغول ساخته و فشار زیادی از سوی ارکان هجومی خود به کایل واکر و دنی روز وارد کند تا از طریق در مقابل بازی توام با استفاده از عرض شاگردان پوچتینو مقابله کند.

 

 

1174972

 

 

قاعده ای در فوتبال وجود دارد که معتقد است بهترین روش دفاع، حمله کردن است و با توجه به خط دفاعی شکننده سیتی وعلم به این موضوع که تا تابستان سال آینده امکان تقویت تیم وجود ندارد، شاید این روش بهترین راه حل موجود برای سیتیزن ها باشد.

 

در 20 دقیقه ابتدایی، شاگردان پپ پرس شدیدی روی حریف داشتند و ضربه ناگهانی داوید سیلوا اولین خطر بر روی درازه هوگو لوریس بود. به نظر می رسید با هر با لمس توپ توسط براوو نفس حاضران در اتحاد در سینه حبس می شد و شاگردان گواردیولا نیز ترجیح می دادند به جای استفاده از روش تاکتیکی همیشگی، از بازی مستقیم استفاده کنند که این تاکتیک به اندازه کافی موثر واقع شد و تاتنهام را از ریتم همیشگی خود دور ساخت که در نیمه اول، تنها هوگو لوریس مانع به بار نشستن تاکتیک های پپ در جریان بازی شد.

 

 

1174968

 

 

اما با شروع نیمه دوم روند بازی تغییر کرد و دو اشتباه متوالی از سوی لوریس، سیتی را انداخت. ابتدای لروی سانه با اشتباه مسلم سنگربان فرانسوی در زمان بندی خروج، گل اول را به ثمر رساند و بعد از آن با ارتکاب به یک خطای دیگر، باز هم لوریس بهترین موقعیت را در اختیار دی بروین قرار داد تا در فاصله ای کوتاه، برتری سیتی دو برابر شود. اگرچه آنها در مجموع جریان بازی لایق باز کردن دروازه تاتنهام بودند، اما گل های من سیتی نیز در بهترین زمان ممکن به ثمر رسید.

 

 

1174939

 

 

علیرغم همه بحث های تاکتیکی و چینش ترکیب، عملکرد ضعیف مدافعان تاتنهام را می توان عامل اصلی دریافت دو گل در ابتدای نیمه دوم قلمداد کرد. نمایش خوب فاز هجومی سیتی با اشتباهات مرگبار دفاع و دروازه بان تاتنهام همراه شد تا شاگردان گواردیولا در خانه با 2 گل از حریف پیش افتند.

 

دفاع فاجعه بار سیتی

 

اما بعد از حوادث ابتدای نیمه دوم بود که ضعف های دفاعی سیتی مشخص شد. ابتدا و با پوشش ضعیف کلیچی در برابر واکر، دله آلی موفق شد دروازه براوو را باز کند و بعد از این گل، روند بازی به طور کامل تغییر کرد. سیتیزن ها همچنان به خلق موقعیت و از دست دادن آن می پرداختند و استرس دریافت گل دوم بر بازی این تیم به وضوح حاکم شده بود.

 

در دقیقه 76 و  روی پاس دیدنی هری کین به سون، گل دوم نیز به ثمر رسید تا تاتنهام با 2 حمله خطرناک و 2 ضربه به سمت چارچوب، 2 بار دروازه سیتی را فتح کند و این اتفاق را باید نمود بارز ضعف های شاگردان پپ در فصل جاری دانست.

 

 

1174970

 

 

پیش از این گواردیولا را فردی خونسرد، با قابلیت به کنترل در آوردن جریان و غلبه حتی بر سرسخت ترین حریفان می شناختیم اما نمایش دیروز سیتی باز هم خلاف این تفکر را به اثبات رساند و تاتنهام موفق شد در این دیدار دشوار، با 1 امتیاز اتحاد را به مقصد خانه ترک کند.

 

باید پذیرفت که 6 بازیکن عقب در ترکیب سیتی، عملکرد پایین تر از استاندارد از خود ارائه می دهند و می توان این موضوع را عامل نتایج هفته های اخیر پپ قلمداد کرد. خریدهای بی تاثیر و عدم ترمیم شرایط خط دفاعی در 45 دقیقه دوم به وضوح دیده شد و علیرغم اعتراف پوچتینو به اینکه سیتی لایق پیروزی بود، تاتنهام موفق شد با ارائه حملاتی تاثیرگذار، 1 امتیاز را از جهنم اتحاد صید کند.

 

منبع: فورفورتو

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها