کد خبر : 1390380 | 06 بهمن 1395 ساعت 13:36 | 83.4K بازدید | 0 دیدگاه

نه وزارت امور خارجه و نه اعتراض، آبی ها را نجات نمی دهد

محرومیت استقلال قطعی است

بعد از انتشار خبر محرومیت استقلال از فصل نقل و انتقالات مدیران این باشگاه برای برگرداندن حکم فیفا دست به کار شده اند و البته ادعا می کنند این حکم قابل تغییر است.

محرومیت استقلال قطعی است

به گزارش "ورزش سه"، مدیران استقلال که به دلیل جدی نگرفتن حکم فیفا حالا یکی از بزرگترین گاف های تاریخ این باشگاه را داده اند، در تلاش هستند با پیش کشیدن بحث تحریم بانکی ایران، حل مشکل از طریق وزارت امور خارجه و البته شکایت به حکم فیفا فضا را تلطیف کنند و وانمود کنند اتفاقی که در این باشگاه افتاده است اصلا اتفاق عجیبی نیست. 


با این حال چه استقلال به حکم خود اعتراض کند و چه پرونده این باشگاه به فیفا نرود، حکم صادر شده تغییری نخواهد کرد و این باشگاه به طور قطع نمی تواند فعالیتی در فصل نقل و انتقالات داشته باشد. موضوع این است که حتی اگر پرونده استقلال به کمیته استیناف فیفا هم برسد، مدت زمان صدور رای بسیار طولانی تر از آن است که بتواند تغییری در این حکم ایجاد کرد.


یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال ایران در این باره به "ورزش سه" می گوید: «حکم فیفا فورا باید اجرا شود و حتی اعتراض هم مانع اجرای حکم نمی شود. حتی اگر حکم فیفا قابل اعتراض هم باشد بسیار بعید است تا پایان فصل نقل و انتقالات ایران، رای آن صادر شود؛ بنابراین استقلال باید قید این پنجره نقل و انتقالاتی را بزند.»


با این شرایط استقلال به طور قطع باید قید خرید بازیکنانی مثل سرور چپاروف، آندرانیک تیموریان، روزبه چشمی و سجاد شهباززاده را بزند و با موجودی فعلی کارش را تا پایان فصل ادامه بدهد.

دیدگاه‌ها