کد خبر : 1390791 | 08 بهمن 1395 ساعت 00:09 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

فینال خواهرانه در نخستین گرنداسلم ٢٠١٧

وضعیت برد-برد براى خواهران ویلیامز

هیچ‌کس چنین انتظاری نداشت. این یک غیرممکن بود که ممکن شد. ونوس بعد از ۸ سال و پشت سر گذاشتن روزهاى سخت یک‌بار دیگر به فینال گرنداسلم رسیده است، جایی که خواهر کوچکترش منتظر اوست.

وضعیت برد-برد براى خواهران ویلیامز

به گزارش "ورزش سه" ، هیچ‌کس چنین انتظاری نداشت. این یک غیرممکن بود که ممکن شد. ونوس بعد از ۸ سال و پشت سر گذاشتن روزهاى سخت یک‌بار دیگر به فینال گرنداسلم رسیده است، جایی که خواهر کوچکترش منتظر اوست. خواهری که برای بیست و سومین عنوانش در گرنداسلم به زمین می‌آید که یک رکورد تاریخی و منحصربفرد است. این همچنین هفتمین اوپن استرالیا ی سرنا می‌تواند باشد، اگر ونوس از هشتمین عنوان اصلی‌اش در عمر حرفه‌یی صرف‌نظر کند.

 

سرنا مى‌گوید: «برای من این یک وضعیت برد-برد است.» و «فینال خواهرانه» منظور سرنا را از این شرایط برد-برد روشن می‌کند. سرنا از ونوس به عنوان یک رقیب سرسخت هم قدردانی می‌کند؛ «او بهترین رقیب من بوده. هیچ‌کس اندازه‌ی ونوس من را شکست نداده.»

 

بعد از ۸ سال و برای بار نهم سرنا ی ٣٥ ساله در این موقعیت سانتیمانتال مقابل ونوس خواهد ایستاد؛ «من هرگز امیدم را برای یک فینال خواهرانه دیگر در گرنداسلم از دست ندادم. اگرچه کار سختی بود، به خصوص که معمولاً هر دوی ما در یک‌طرف جدول قرعه‌کشی می‌افتادیم.»

 

این ولى همه داستان نیست؛ آگوست ٢٠١١ بود که ونوس به طور غیرمنتظره‌ای از یو اس اوپن حذف شد. هیچ‌کس به همین سادگی شکست ونوس را باور نکرد، برای همین او ناچار به فاش کردن بیماری‌اش شد؛ «سندرم شوگرن، نوعی از بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی.» به‌نظر می‌آمد که این یک نقطه‌ی پایان بر دوران حرفه‌یی ونوس بود. او یک برزخ چهار ماهه را پشت سر گذاشت تا به آمادگی کامل برای مقابله با یک حریف بی‌دعوت و در میدانی ناشناخته برسد؛ «اجازه نخواهم داد که من را شکست دهد.» این‌طور که خودش می‌گوید دو راه پیش رو داشت، این‌که بترسد و بیماری‌اش بد و بدتر شود یا بجنگد. ونوس راه دوم انتخاب کرد. سرنا می‌گوید: «روزهاى سختى بود. خواهر من ولى یک مبارز واقعی است. ونوس قوی است. الان برای چیزی که بعد آن‌روزها در انتظار ما بود خیلی خوشحالیم. واقعاً به ونوس افتخار می‌کنم. او برای من الهام‌بخش است.» ونوس، مسن‌ترین فینالیست گرنداسلم، هم می‌گوید: «این یک رویا است که شنبه سرنا آن‌سوی تور مقابل من است.»

 

سرنا رنکینگِ ٢ جهانى است و ونوس ١٧. از بین تمام مصاف‌های رو در رو، ۱۶ بار سرنا برنده بوده و یازده‌بار ونوس. از هشت فینال گرند اسلم قبلى ٦ عنوان قهرمانى براى سرنا بوده و ٢ قهرمانى براى ونوس؛ براى همین بنگاه‌های شرط‌بندی شانس قهرمانی سرنا را ۲ به ۱۳ پیشنهاد می‌دهند.

 

اگر تماشاچی حرفه‌ای مسابقه‌های تنیس نیستید، اگر فرق گرنداسلم را با یک تورنمنت حرفه‌ای دقیق نمی‌دانید، اگر حتی از نتایج استرالیا اوپن تا پیش از این بی‌خبر بودید، پیگیری همین یک مسابقه همه‌چیز را جبران خواهد کرد. فینال خواهران ویلیامز را از دست ندهید! این‌دو فینال اوپن استرالیا را مسابقه نخواهند داد، زندگی می‌کنند، خواهری می‌کنند و اشک می‌ریزند. این یک قاب عکس بی‌نظیر است.

 

 

رامتین جبارى
 

 

دیدگاه‌ها