کد خبر : 1391754 | 11 بهمن 1395 ساعت 12:29 | 100.9K بازدید | 4 دیدگاه

مختومه شدن پرونده جنجالی علا عبدالزهرا

فدراسیون ایران دوپینگی عراق را توبیخ کرد

ملی پوش عراقی سابق تراکتورسازی که فوتبال ایران مدت های طولانی در انتظار اثبات دوپینگ او بود از سوی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال توبیخ شد!

فدراسیون ایران دوپینگی عراق را توبیخ کرد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بازی ایران با عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2015 در استرالیا که با شکست عجیب ملی پوشان در ضربات پنالتی توام بود موضوع دوپینگی بودن علاء عبدالزهرا بازیکن سابق تراکتورسازی در صدر اخبار فوتبال ایران قرار گرفت و روسای فدراسیون با استناد به غیبت ملی پوش عراقی در تست های ضد دوپینگ و ارائه مدارک آن به فیفا به دنبال محکومیت عراق از استفاده از این بازیکن بودند بلکه شانس خود را برای رسیدن به نیمه نهایی امتحان کنند.


در آن برهه تلاش ها به جایی نرسید اما پیگیری ها برای احقاق حق در خصوص تایید دوپینگ این ملی پوش عراقی حتی الامکان برای تسکین دردهای آن شکست ادامه پیدا کرد که در پاسخ به این پیگیری ها فیفا به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد می توانند خودشان در خصوص پرونده دوپینگ علا عبدالزهرا رای داده و تصمیم گیری کند. 


در آخرین نامه فیفا به فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت از علا عبدالزهرا فدراسیون جهانی فوتبال اختیار صدور حکم در این زمینه را به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران سپرد که با گذشت مدتی این کمیته پزشکی عبدالزهرا را تنها با توبیخ کتبی مواجه کرد تا یکی از عجیب ترین پرونده های حقوقی و انضباطی فوتبال ایران این گونه بسته شود. بنا به اعلام برخی از مسئولان فدراسیون عبدالزهرا از داریویی به نام متیل هگزان آمین استفاده کرده بود که  هفت  بازیکن ایرانی هم از این دارو استفاده کرده بودند و مستحق محرومیت نبودند و تنها توبیخ در پرونده آنها درج شد.


کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و کمیته ضد دوپینگ در حالی با چنین ادعایی رای صادر شده در خصوص ملی پوش عراقی را توجیه کردند که پای هفت بازیکن ایرانی هم در راه استفاده از همان داروی نیروزا به میان کشیده شد، بازیکنانی که هویت شان مشخص نیست و تنها در پرونده تشکیل شده برای شان توبیخ درج شده است. عبدالزهرا در حالی بنا به ادعای فدراسیون نشینان ثابت کرده است که به خاطر استفاده از متیل هیگزان آمین در تست دوپینگ شرکت نکرده است که مسئولان وقت باشگاه تراکتورسازی و کادر فنی این تیم نسبت به دوپینگی بودن این بازیکن با تردیدهای زیادی روبرو بودند و به همین خاطر هم بعد از بازی ایران و عراق موضوع دوپینگی بودن این بازیکن در صدر اخبار ایران و آسیا قرار گرفت.


بازیکنی که بعد از ماجرای شرکت نکردن در تست های به عمل آمده از تراکتورسازی کنار گذاشته شد و بعد از مدتی به تیمی در عراق پیوست تا فوتبالش را ادامه دهد. نکته ابهام برانگیز ماجرا این جا است اگر قرار بود کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران بعد از آن همه بگیر و ببند و اعتراض و جنجال علیه علا عبدالزهرا رای به توبیخ این ملی پوش عراقی سابق تراکتورسازی بدهد، چه نیازی بود بعد از مصاف با عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ها این گونه با احساسات و عواطف فوتبالدوستان ایرانی بازی شود؟!

دیدگاه‌ها