کد خبر : 1392004 | 12 بهمن 1395 ساعت 12:25 | 16.3K بازدید | 1 دیدگاه

آخرین شانس قرمزها برای ماندن در کورس

کلوپ – کونته؛ فصلی برای بازگشت

لیورپول در شرایطی میزبان چلسی است که کلوپ با تیمی که به نظر می رسد پتانسیل تاکتیک های مدرن او را ندارد، بدترین دوران خود را سپری می کند.

کلوپ – کونته؛ فصلی برای بازگشت

 

به گزارش "ورزش سه"، جیمی کاراگر مدافع سابق قرمزها بعد از شکست هفته پیش این تیم برابر ساوتهمپتون گفت: "به نظر می رسد پاهای بازیکنان لیورپول خالی از انرژی است و انگار همه نیروی بازیکنان صرف تمرینات می شود که در این زمینه یورگن کلوپ باید پاسخگو باشد".

 

برای اولین بار بعد از استقبال هیجان انگیزی که 16 ماه پیش از کلوپ در آنفیلد شد، عملکرد او مورد سوال قرار گرفته و تردیدها و سوال های فراوانی در مورد او ایجاد شده است.

 

 

1175724

 

 

زمانی که در اکتبر 2015 هدایت مرسی سایدی ها به کلوپ سپرده شد، او تاکید کرد که تیمش باید با همه انرژی ممکن در هر دیدار به میدان برود که این صحبت ها به مذاق هواداران متعصب آنفیلد خوش آمد اما حالا همان هواداران معتقدند که اگر چنین شدتی پایدار باشد، نتایج ادامه فصل در نهایت باید منتج به کسب موفقیت شود اما علایم این روزهای لیورپول هرگز امیدار کننده نیست.

 

در سالی که 11 بازیکن اصلی لیورپول دچار مصدومیت های مختلف شده اند، به نظر باز هم نحسی ژانویه گریبان مرسی سایدی ها را گرفته و تنها یک پیروزی از 8 دیدار سال جدید در کارنامه این تیم ثبت شده است.

 

 

1151980

 

 

ریمون ورهیژن، مربی بدنسازی که مدت هاست از روش های سرمربی آلمانی انتقاد می کند، معتقد است که نباید فشاری بیش از حد به بازیکنان وارد کرد و این متد را منسوخ شده قلمداد می کند.

 

جالب اینجاست که این روش از سوی کسی به کار برده شد که در ابتدای فصل افکار آنتونیو کونته را ضامن فشار بیش از حد به بازیکنان می دانست و حالا سرمربی ایتالیایی چلسی امشب در قامت یک صدرنشین پای به آنفیلد می گذارد. با این تفاسیر به نظر می رسد مشکل اصلی لیورپول بیشتر روحی باشد تا فیزیکی.

 

افکار خسته بی شک برآمده از جسمی ناتوان است و کلوپ در سالهای اخیر بارها به اثبات رسانده که علاقمند به استفاده از یک ترکیب مشخص است که این نسخه نمی تواند برای پیروزی در مسابقات طولانی مدت مانند لیگ شفابخش باشد. لیورپول بار تاکتیکی خود در بخش هجومی را بر دوش تعداد محدودی از بازیکنان قرار داده بود و جای تعجب نیست که با مصدومیت کوتینیو و جدایی سادیو مانه به علت حضور در جام ملت های آفریقا، نتایج این تیم افت محسوسی داشت.

 

 

1176755

 

 

 

گرچه این سرمربی آلمانی مدتی پیش و قبل از به وجود آمدن این بحران از فقدان بازیکن به اندازه کافی در ترکیب خود گله کرده بود، اما کلوپ جانشین مناسبی برای ستارگانی که در مقاطعی در ترکیب حاضر نبودند نداشت و در دیدار برابر ساندرلند که در باکسینگ دی تنها 2 روز بعد از جدال مهم برای سیتی برگزار شد، قادر به ایجاد 2 تغییر در ترکیب ابتدایی خود بود و دلیل اصلی این اتفاق، عدم اعتماد به بازیکنان ذخیره و فاصله زیاد با آنها با ترکیب اصلی بود.

 

جانی گیلز، ستاره سابق یونایتدها در ماه نوامبر اذعان داشت که بار نتایج لیورپول تنها بر دوش فاز هجومی قدرتمند این تیم است و رویکرد این تیم تنها مبتنی بر هجوم بی وقفه است. گرچه فوتبال ارائه شده توسط مرسی سایدی ها بسیار هیجان انگیز است اما ضعفی بزرگ مبنی بر عدم وجود روشی جایگزین در بطن این تیم دیده می شود و استراتژی آنها بر پایه رسیدن به "یا همه چیز یا هیچ چیز" بنا شده است.

 

پس با این تفاسیر، قاعدتا لیورپول باز هم با رویکردی هجومی در دیدار امشب حاضر خواهد شد و ممکن است این رویه به نفع تیم آنتونیو کونته باشد که دیروز تاکید داشت برای پیروزی به آنفیلد سفر کرده است. شاید این تفکر از سوی چلسی، برای یورگن کلوپ که تغییری نسبت به دوران حضور در دورتموند نداشته خوشایند باشد اما بی شک کلید پیروزی قرمزها در این دیدار، قدرت ارائه نمایشی متفاوت نسبت به گذشته است.

 

 

1173371

 

 

نباید از خاطر برد که در گذشته کونته بارها به علت افکار فوتبالی خود مورد انتقاد گرفته و بسیاری عدم تنوع تاکتیکی او را علت شکست های پیاپی یوونتوس در میادین برون مرزی قلمداد می کردند.

 

اما به نظر می رسد دون آنتونیو در جریان پیروزی های شگفت انگیز برابر بلژیک و اسپانیا در یورو 2016 و همچنین تغییر سیستم به 3-4-3 بعد از شکست های ابتدای فصل برابر آرسنال و لیورپول، نشان داد که نسبت به گذشته از تنوع پذیری تاکتیکی بیشتری برخوردار است.

 

 

1162448

 

 

از سوی دیگر، هواداران شرایط فعلی را با دورتموند در آخرین سال حضور کلوپ در آلمان و قرار گرفتن در رتبه نازل هفتم مقایسه کرده و از تاکتیک های یک بعدی او به ستوه آمده اند. این ها سوالاتی بی جواب زیادی است که کلوپ باید به آن پاسخ بدهد.

 

مارک دایل - وبسایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها