کد خبر : 1392437 | 13 بهمن 1395 ساعت 20:23 | 50.7K بازدید | 0 دیدگاه

رضا غیاثی:

کلاه و شال گردن در زمین فوتبال قانونی نیست!

بازی استقلال و ماشین سازی در زمینی برفی و در شرایطی برگزار شد که عوارض بازی در زمین برفی به حداقل خود رسیده بود.

 کلاه و شال گردن در زمین فوتبال قانونی نیست!

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا غیاثی با تذکر نکاتی را یاد آوری شده و به نکاتی مفید در این باره اشاره کرد که می تواند نکات آموزشی ویژه ای برای داوران جوان و اهالی رسانه داشته باشد.


غیاثی گفت: در هوای برفی و زمین برفی باید از توپ های  ضدآب استفاده شود تا هم حرکت  توپ در زمین بهتر انجام شود و هم با رنگی بودن توپ، دید بهتری برای دنبال کردن توپ و دیدن آن فراهم شود، این امر در نیمه دوم بازی رعایت شد.


کلاه و شال گردن های ممنوع
در قانون دوم بازی فوتبال هیچ اشاره ای به اجازه استفاده بازیکنان از کلاه نخی و یا پشمی که کاملاً سر را بپوشاند نشده است. آنچه بازیکن می تواند از آن استفاده کند، محافظ سر برای بازیکنان و کلاه برای دروازه بانها است. متاسفانه از ابتدای بازی پیام صادقیان از یک کلاه پشمی که کل سرش را پوشانده بود استفاده کرد که خلاف قانون است همچنین در نیمه اول رحمتی، دروازه بان استقلال از یک پوشاننده گردن (شال گردن) غیرهمرنگ با پیراهنش استفاده می کرد که داور به درستی در شروع نیمه دوم اجازه نداد از آن استفاده کند.


داور می توانست نظر دهد
زمین بازی در سرتاسر مسابقه پوشیده از برف بود اما به تشخیص قانونی داور چون مانع حرکت و کندی  توپ روی زمین نبود بازی ادامه یافت این تشخیص که در چنین شرایطی بازی بشود یانه حق قانونی داور است.


به این دلیل آوانتاژ کم بود
آقای زاهدی فر به دلیل سر خوردن بازیکنان روی برف و برخوردشان به یکدیگر بیشتر از بازیهای دیگرش اعلام خطا می کرد و تنها یک بار  از آوانتاژ استفاده کرد که این به خاطر حفظ سلامت بازیکنان بود در این شرایط بحرانی که در زمین به دلیل بارش برف حاکم بود، بااعلام خطاهای پی درپی و دادن اخطار به بازیکنانی که بااعتراض سعی داشتند بازی را از اختیارش خارج کنند مقاومت کرد.


گل استقلال درست بود
در دقیقه ٧٧بازی گل دوم تیم استقلال به ثمر رسید به اعتقاد یکی از کارشناسان امروزی داوری فوتبال که در گذشته نه چندان دور از بهترین کمک داوران بین المللی ما بوده است، گل در وضعیت آفساید به ثمر رسیده است؛ اما شایان ذکر است خودم به درستی گل اعتقاد دارم.


نه! پنالتی نداشتیم
علیرغم وضعیت برفی محوطه جریمه ها، خوشبختانه حادثه شک برانگیزی که داور را وادار به پنالتی گرفتن کند در آنهارخ نداد.

دیدگاه‌ها