کد خبر : 1393528 | 18 بهمن 1395 ساعت 11:28 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

گابریل ژسوس؛ مهاجم منطبق با افکار گواردیولایی

آیا دوران آگوئرو در سیتی به پایان رسیده؟

به نظر می رسد حالا مهاجمی در ترکیب سیتی به میدان می رود که دقیقا با نیازهای گواردیولا از یک مهاجم منطبق است.​​​​​​​

آیا دوران آگوئرو در سیتی به پایان رسیده؟

 

به گزارش "ورزش سه"، با دو گلی که گابریل ژسوس در دیدار دیروز سیتی برابر سوانسی به ثمر رساند، حالا به منجی ترکیب این تیم تبدیل شده است. عملکرد دیروز این مهاجم برزیلی، تصمیم گواردیولا مبنی بر نیمکت نشین کردن آگوئرو را توجیه کرد و ما قصد داریم به دلایل اخذ این تصمیم بپردازیم؛

 

نیال کویین مهاجم سابق منچسترسیتی در مورد اینکه آیا دوران سرخیو در این تیم رو به پایان است اینگونه گفت: "شاید اعتراف به چنین مفهومی خیلی ساده نباشد زیرا آگوئرو به اسطوره بی بدیل هواداران سیتی در فصول اخیر تبدیل شده اما باید پذیرفت که حالا گابریل به ترکیب تیم اضافه شده است".

 

 

1178363

 

 

مهاجم جوان برزیلی تا همین حالا نیز تاثیر مهم خود را به اثبات رسانده است. وی موفق شد در دیدار ابتدای هفته برابر وستهام اولین گل لیگ برتری خود را به ثمر برساند و در جدال دیروز برابر سوانسی، یک تنه باعث اضافه شدن 3 امتیاز به اندوخته های سیتی در جدول شد.

 

گرچه در اوایل هفته گذشته گواردیولا تاکید کرد که رسیدن به اهداف سیتی بدون آگوئرو ممکن نیست، اما انتخاب اول سالهای اخیر خط حمله آبی های منچستر دیدار دیروز را از روی نیمکت تماشا کرد. به نظر می رسد همانطور که سرمربی اسپانیایی سیتی اشاره کرده، مثلث لروی سانه، استرلینگ و گابریل آینده این باشگاه را رقم خواهند زد.

 

 

1176673

 

 

گری نویل، کارشناس ورزشی اسکای اسپورت در مورد تفاوت های این دو مهاجم گفت: "گابریل از تحرک بیشتری برخوردار است. گرچه آگوئرو بازیکن بسیار موثری در ترکیب سیتی بوده اما گواردیولا تا به حال به کرات ثابت کرده به بازیکنانی که بیشتر در جهت بازی تیمی حرکت می کند بیشتر علاقمند است و شاید سبک بازی آگوئرو خیلی با افکار وی همخوانی ندارد".

 

در دیدار هفته گذشته سیتی برابر وستهام، گابریل برای اولین بار در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفت و آمار موید آن است که وی در جریان بازی 72 بار با سرعت بالا اقدام به استارت زدن کرد اما آگوئرو تنها در یک دیدار از 18 بازی این فصل موفق به ثبت چنین ارقامی شده است.

 

 

1174711

 

 

ژسوس با دوندگی فراوان و پوشش دادن بخش زیادی از فاز هجومی تیمش، مجموعا 10.88 کیلومتر در این دیدار دوندگی داشته که نه در فصل جاری و نه در دیگر فصول، آگوئرو هرگز چنین کارنامه ای نداشته است. اما در دیدار برابر سوانسی، گابریل این عدد را افزایش داد و 11.12 کیلومتر دوید که این اعداد معمولا در مقابل نام هافبک های دونده یک تیم ثبت می شود.

 

در تقابل با مهاجم آرژانتینی که به تنبلی در تمرینات شهره است، گابریل تا به حال 23 درصد در استارت های سریع و 16 درصد در رابطه با دوندگی در طول 90 دقیقه بهتر عمل کرده است.

 

 

1176668

 

 

نیال کویین گفت: "گابریل هرگز متوقف نمی شود و بی وقفه بازیکن مقابل خود را در طول بازی پرس می کند".

 

در گذشته گواردیولا بارها در مود اهمیت بالای پرس از سوی مهاجمان نوک سخن گفته زیرا او معتقد است که بازی سازی باید از سوی مدافعان میانی و در عقب زمین آغاز شده و یک مهاجم باکیفیت باید در این روند حریف اختلال ایجاد کند.

 

گواردیولا در این رابطه می گوید: "مدافعان حریف مدت زمان بسیار کوتاهی برای تصمیم گیری صحیح زمان دارند و بعد ازآن احتمالا کار درست را انجام خواهند داد. پس مهاجم باید در آن مدت زمان کوتاه کار خود را به خوبی انجام دهد.از نظر من یک تیم زمانی در بالاترین سطح قرار دارد که مهاجمان آن بهترین مدافع و مدافعان آن بهترین بازی سازان باشند".

 

 

1173589

 

 

در 45 دقیقه اول دیدار دیروز برابر سوانسی، بعد از مدت ها شاهد ارائه بازی گواردیولایی از سوی سیتی بودیم اما در اواخر بازی این تیم به گل نیاز داشت و در نگاه اول این همان کاری بود که تخصص آگوئرو محسوب می شود.

 

اما گابریل با گلزنی در دقیقه 90 نشان داد که در این کار نیز خبره است. زمانیکه از گواردیولا در مورد احتمال حفظ این ترکیب در دیدارهای بعدی و تداوم نیمکت نشینی آگوئرو پرسیده شد اینگونه پاسخ داد: "گابریل برای اینکه جانشین مناسبی برای یکی از نوابغ باشگاه باشد راه درازی در پیش دارد. اما باید پذیرفت که مهاجم جدیدی از راه رسیده که البته این موضوع به هیچ وجه به معنای پایان دیگری نخواهد بود".

 

منبع: اسکای اسپورت

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها