کد خبر : 1394380 | 21 بهمن 1395 ساعت 16:57 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

نمایش درخشان قمی‌ها در دور برگشت؛

صبا 2- سیاه‌جامگان 1؛ فینال قعر به سود صمد

صبا با گل‌های نظامی‌پور و بایرامی برد ارزشمندی مقابل سیاه جامگان کسب کرد و بالاتر از این تیم در رده چهاردهم قرار گرفت.

صبا 2- سیاه‌جامگان 1؛ فینال قعر به سود صمد

به گزارش "ورزش سه"، 2 گل صبای قم در این بازی توسط نظامی پور(47) و بایرامی (82) به ثمر رسید و تک گل سیاه جامگان را آذرپاد (63) به ثمر رساند تا صبا با 3 پیروزی در دور برگشت آرام آرام خود را از قعرنشینی دور کند. آنها بالاخره توانستند به رده چهاردهم جدول صعود کنند و بالاتر از سیاه جامگانی قرار بگیرند که امروز برای توقف حریف انرژی زیادی مصرف کرد اما موفق نبود. صبا 19 امتیازی و سیاه جامگان 17 امتیازی هستند. 


هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ تاریخ: 95/11/21 ؛ ساعت: 15
استادیوم: یادگار امام قم / تماشاگر: هزار نفر
داور: حمید حاج‌ملک؛ کمک‌ها: سجاد طوری، علی دودانگه و علی بای/ ناظر: ایرج نظری

اخطار: حنیف عمران زاده(78) از صبا و روح‌الله سیف‌اللهی(85) از سیاه جامگان

 

صبای قم:

 


محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، امید نظامی‌پور، میثم مجیدی(88- حمیدرضا دیوسالار)، مهران امیری، سید مهدی حسینی، قاسم دهنوی، کیوان امرایی، امید جهانبخش(75- رضا عنایتی) و مهرداد بایرامی(84- علیرضا رمضانی)
سرمربی: صمد مرفاوی


 

سیاه جامگان:

 

مسعود همامی، محسن آقایی، علیرضا وحیدجلیلی، مصطفی احمدی، رضا شربتی، محسن آذرپاد، مرتضی رنجبر(69- حسین بادامکی)، وحید عسگری، سالار افراسیابی(64- میلاد میداوودی)، روح‌الله سیف‌اللهی و عباس عسگری(46- گوران یرکوویچ)

سرمربی: خداداد عزیزی

 

 

شرح گل:

 

صبا 1 - سیاه جامگان صفر(دقیقه 47: امید نظامی‌پور): امرایی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد که با استفاده از سرعت خود نفوذ کرد و با پاس در عرض  نظامی‌پور را پشت محوطه 6 قدم صاحب فرصت کرد و این مدافع راست با شوت محکم گل اول بازی را به ثمر رساند.

صبا 1 - سیاه جامگان 1(دقیقه 63: محسن آذرباد): اشتباه پیاپی مدافعان صبا فرصت خوبی برای سیاه جامگان فراهم کرد که در یکی از موقعیت‌های این تیم، ارسال سیف‌اللهی به تیرک دوم و ضربه سر آذرباد تبدیل به گل شد.

صبا 2 - سیاه جامگان 1(دقیقه 81: مهرداد بایرامی): امرایی با پاس خود مجیدی را راه انداخت که او هم پس از دریبل مدافع مقابل‌اش توپ را به مقابل دروازه سیاه جامگان فرستاد تا مهرداد بایرامی با یک تک ضرب دومین گل صبا را بزند.

 

 

شرح بازی

 


سیاه جامگان برخلاف بازی قبل با گسترش فولاد این بار نمایش خوبی در دقایق ابتدایی داشت و به یک کرنر هم رسید اما به مرور زمان هافبک‌های صبا بازی را در دست گرفتند و میدان‌داری کردند؛ ارسال از جناحین به ویژه سمت راست زمین برنامه اصلی صبا برای ایجاد موقعیت بود که دروازه‌بان و مدافعان سیاه جامگان مقابل آنها ایستادند؛ صبا روی کرنر خطرساز ظاهر شد و اگر بازیکنان این تیم دقت بیشتری می‌کردند می‌توانستند به گل برسند؛ فروزان و همامی هر دو با دو واکنش خوب در نیمه اول اجازه گلزنی ندادند تا نیمه اول صفر- صفر به پایان برسد.


تیم مرفاوی در نیمه مربیان متفاوت‌تر از نیمه اول ظاهر شد و با شروع توفانی، نفوذ امرایی از سمت راست زمین و پاس او توسط نظامی‌پور به گل رسید و لحظاتی بعد از گل هم برتری خود را ادامه داد اما از دقیقه 55 به بعد شاگردان خداداد که نمی‌خواستند از این بازی 6 امتیازی بازنده بیرون بیایند و از دو سمت زمین به ویژه جناح راست حملات زیادی ترتیب دادند و در دقیقه 63 نیز به گل رسیدند اما نتوانتسند این نتیجه را حفظ کنند؛ صبا با استفاده از سرعت امرایی دوباره از سمت چپ حمله کرد و مشابه گل اول، این بار با گل بایرامی پیش افتادند اما این بار توانستند از آن محافظت کنند و حتی اگر روی ضد حملات دقت داشتند می‌توانستند باز هم گل بزنند و با تفاضل بیشتر از یک گل تیم مشهدی را شکست دهند.

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه 12: دفع توپ اشتباه میرهانی هاشمی مرتضی رنجبر را در موقعیت تک به تک بسیار خوبی قرار داد که ضربه او را فروزان به خوبی مهار و تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 15: ارسال نظامی‌پور از جناح راست زمین و ضربه امرایی را همامی به خوبی دفع کرد تا جدی‌ترین فرصت صبا هم از دست برود.

دقیقه 28: سانتر دهنوی از روی کرنر سمت چپ زمین با عبور از روی سر عمران‌زاده و پس از آن مقابل پای نظامی‌پور و بایرامی که روی تیرک دوم بودند، به اوت رفت.
دقیقه 29: پاس در عمق دهنوی به شکل چیپ به بایرامی نرسید و دراختیار همامی قرار گرفت.
دقیقه 29: شوت سیف‌اللهی از داخل محوطه جریمه به راحتی توسط فروزان جمع شد.

دقیقه 54: رنجبر با عبور از مدافعان صبا با ضربه چپ به گوشه پایین دروازه صبا شوت‌زنی کرد که فروزان درازکش و با واکنش خوب مقابل توپ ایستاد.

دقیقه 90: رمضانی با یک دریبل و دید بالا موقعیت خوبی برای امرایی فراهم کرد اما امرایی ازم وقعیت خوبی ارسال خود را به دستان همامی زد.
دقیقه 2+90: سیف‌اللهی با زدن سر توپ به سمت دروازه صبا شوت‌زنی کرد که در یک رفت و برگشت باز هم سیاه جامگان به موقعیت رسید اما دهنوی توپ را از مقابل دروازه دفع کرد.

 

 

بهترین بازیکن:

 

قاسم دهنوی هافبک میانی صبا نمایش فوق العاده ای در بازی امروز داشت و بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

 

 

اتفاق ویژه:

 

خداداد عزیزی که در این بازی از هدایت تیمش محروم بود با شکست مقابل حریف مستقیم عملا به خطرناک ترین منطقه جدول سقوط کرده است. خبرنگاران قمی مشتاق صحبت های او در پایان بازی هستند اگرچه او به دلیل محرومیت نمی تواند درباره باخت تیم خود صحبت کند اما همه می خواهند او را بعد از نشست مطبوعاتی در میکسدزون شکار کنند.

 

 

حواشی:

 

 

* خداداد عزیزی سرمربی سیاه جامگان تنها محروم این مسابقه است و از روی سکوها تیم‌اش را هدایت می‌کند.
* مهران امیری هافبک صبا که در مسابقه قبل این تیم مقابل ذوب‌آهن مصدوم شده بود با رفع آسیب دیدگی به ترکیب این تیم بازگشته است.
* برخلاف بازی قبل حمیدرضا دیوسالار نیمکت‌نشین شده و میثم مجیدی به جای او بازی می‌کند.

* رایگان بودن تماشای این مسابقه موجب شده مردم قم استقبال بهتری از سایر بازی‌های این فصل کنند.
* بنر بزرگی که عکس تیمی صبا روی آن است در مقابل جایگاه تماشاگران این تیم قرار دارد.
* هواداران صبا که حضور خوبی در این مسابقه داشتند در برخی دقایق بازی به تشویق ایسلندی پرداختند.

دیدگاه‌ها