کد خبر : 1395042 | 24 بهمن 1395 ساعت 10:21 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

تیم کلوپ دوباره مدعی شد

چگونه مانه لبخند را به آنفیلد برگرداند؟

با درخشش سادیو مانه، لیورپول باز هم نوید بازگشت به روزهای شیرین نیمه دوم سال 2016 را به هوادارانش هدیه داد.​​​​​​​

چگونه مانه لبخند را به آنفیلد برگرداند؟

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوش سنگالی با به ثمر رساندن 2 گل در نیمه اول، باعث شد لیورپول نمایشی همانند نیم فصل اول ارائه دهد.  چنین نمایشی شاید حتی در رویاهای یورگن کلوپ نیز وجود نداشت. پس از اولین پیروزی در سال جدید، آنها باز هم نمایشی همانند لیورپول 2016 در زمین ارائه داده و مقتدرانه از سد تاتنهام گذشتند.

 

سرمربی آلمانی مرسی سایدی ها قبل از دیدار تاکید داشت که امیدوار است نمایش تیمش لبخند را دوباره بر لبان حاضران در آنفیلد بنشاند که قطعا سرخوشی و شادی فراوانی در دل هواداران لیورپول، بعد از دقیقه 18 و دبل سادیو مانه دیده می شد.

 

 

1179915

 

 

مهاجم سنگالی لیورپول نمایشی داشت که احتمالا می توان از مدافعان تاتنهام پرسید که آیا این سخت ترین حریف همه دوران بازیگری شما نبوده است؟ پاسخ این سوال با توجه به بازی مستقیم، مصمم بودن او به پیروز شدن و حملات خطرناک مانه خیلی هم دشوار نخواهد بود.

 

اولین گل مانه بعد از توپربایی کوتینیو در میانه میدان، ارسال فوق العاده و مستقیم وینالدوم از میانه میدان و خارج کردن بن دیویس و ضربه نهایی و دقیق به سمت دروازه به ثمر رسید و بعد از  شادی پر هیجان کلوپ، توپربایی مانه از اریک دایر و ضربات متوالی لالانا و فیرمینو که با درخشش لوریس دفع شد، باعث شد تا در نهایت خود سادیو در موقعیت خوبی قرار گرفته و تیر خلاص را بر پیکره اسپرز شلیک کند.

 

 

1179914

 

 

لحظاتی بعد، مانه این موقعیت را داشت تا بعد از فیل بوئرسما در سال 1974، تبدیل به اولین بازیکن مرسی سایدی ها شود که در مقابل تاتنهام هت تریک می کند اما بدشانسی باعث شد تا این اتفاق در همان استادیومی که 43 سال پیش این اتفاق رخ داده بود تکرار نشود.

 

در دیداری که مانه در اوج قرار داشت و لالانا، فیرمینو و کوتینیو او را حمایت می کردند، حملات مرسی سایدی ها پر دامنه بود و تاتنهام نیز در یافتن راهی برای متوقف کردن این خط آتش خوفناک ناتوان به نظر می رسید.

 

حملات میزبان به شکلی بود که بی شک پوچتینو باید نتیجه ثبت شده در پایان 45 دقیقه اول را مدیون هوگو لوریس باشد وگرنه می شد دیدار را در همان نیمه اول تمام شده قلمداد کرد.

 

نمایش فوق العاده مانه و وینالدوم در دیدار دیشب بی شک معنای فراوانی برای پوچتینو داشته است. سرمربی آرژانتینی تاتنهام در تابستان امسال قصد داشت این دو بازیکن را برای تقویت خط حمله تیمش به خدمت بگیرد اما جادوی کار کردن زیر نظر کلوپ، باعث مهاجرت آنها به آنفیلد شد و این درخشش قطعا تاسف پوچتینو را چند برابر کرده است.

 

 

1179913

 

 

سرمربی آرژانتینی در پایان دیدار گفت: "هیچ بهانه و گله ای پذیرفته نیست و باید قبول کرد که لیورپول نمایش بهتری نسبت به ما ارائه کرد. تاتنهام بازی را بسیار نامنظم آغاز کرد و درک دلایل آن برای من دشوار است. از نظر من 45 دقیقه ابتدایی ما ناامید کننده بازی کردیم".

 

اگرچه اسپرز در 45 دقیقه دوم بازی بهتری ارائه داد، اما نمایش هوشمندانه شاگردان لیورپول بعد از 45 دقیقه طوفانی اجازه خودنمایی را از لندنی ها گرفت. لیورپول اجازه نواختن حتی یک ضربه به درون چارچوب نیز به حریف نداد تا اولین کلین شیت آنها در هفته های اخیر بعد از دیدار شب سال نو برابر سیتی ثبت شود.

 

 

1179861

 

 

علیرغم بحث های فراوان در مورد عملکرد ضعیف خط دفاعی لیورپول و همچنین استفاده از کاروس یا مینیوله در درون دروازه، قرمزها بهترین نمایش خود در سال جدید که تنها در آن موفق به شکست پلیموث شده بودند را در آنفیلد نشان دادند. اما شاید ملاک قرار دادن این دیدار برای اخذ یک نتیجه سریع مبنی بر بازگشت لیورپول به فرم 3 ماه قبل که هیجان انگیزترین بازی های جزیره را ارائه می دادند، کمی سریع و غلط باشد.

 

البته باید عنوان داشت که اعتقاد راسخ کلوپ مبنی بر اینکه تیمش دوباره به جاده پیروزی باز خواهد گشت را می توان در ترکیب ابتدایی لیورپول در برابر تاتنهام جستجو کرد. سرمربی آلمانی لیورپول تنها یک تغییر نسبت به ترکیب هفته گذشته برابر هال سیتی که منجر به شکست عجیب تیمش شد اعمال کرد و تنها وینالدوم را به جای امره جان وارد لیست 11 نفره خود کرد که بی شک دلیل آن را باید هوشمندی و تسلط او در حفظ مالکیت توپ دانست.

 

 

1179912

 

 

همچنین دوری مانه و کوتینیو از فشار انجام 9 بازی در ماه ژانویه باعث شد تا دو ستاره لیورپول بعد از مصدومیت شدید و حضور در جام ملت های آفریقا، در بهترین شرایط و با حضور کامل در تمرینات به ترکیب بازگشته و از عوامل مهم پیروزی درخشان لیورپول لقب بگیرند.

 

به نظر می رسد هرگاه لیورپول قابلیت های خود را به خاطر آورده و فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن آنها پیدا می کند، دوباره به تیمی ترسناک بدل خواهد شد.

 

همانگونه که کلوپ قبل از این دیدار گفت: "قرار نیست چند نتیجه بد چیزی را تغییر دهد. بازیکنانم هنوز در زمره بهترین ها هستند و من نیز مربی خوبی به شمار می آیم".

 

مرسی سایدی ها حالا باید با فراموش کردن روزهای تلخ اخیر، سعی بر به پایان رساندن فصل به بهترین شکل ممکن داشته تا حداقل سهمیه لیگ قهرمانان را برای خود حفظ کنند.

 

منبع: سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها