کد خبر : 1396060 | 27 بهمن 1395 ساعت 16:31 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

1+10 مهاجم و گلزن شاخص ذوب‌آهن مقابل استقلال

تاریخ‌سازی با آپاچی‌های سبز و سفید

ذوب‌آهن در سال‌های اخیر مهاجمان بسیاری داشته که توانسته‌اند خط دفاع استقلال و سایر تیم‌های لیگ برتری را آزار دهند؛ در آستانه یکی از بازی‌های حساس فردای لیگ برتر، اشاره به این مهاجم‌های شاخص، جذاب به نظر می‌رسد.

تاریخ‌سازی با آپاچی‌های سبز و سفید

به گزارش "ورزش‌سه"، بازی های ذوب آهن و استقلال همواره جزو مسابقات زیبای فوتبال ایران بوده است؛ رد و بدل شدن گل های زیاد در تاریخ بازی های این تیم نشان می دهد این بازی فراتر از یک مسابقه ساده 3 امتیازی است. فردا هم این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که رقابت خاصی در جدول رده بندی دارند. ذوب آهن و استقلال برای رده سوم جدول رقابت سختی دارند و این رقابت در بازی رودر رو بیشتر به چشم می آید. در چنین شرایطی نقش مهاجمان دو تیم بسیار مهم خواهد بود؛ در سال های گذشته مهاجمان زیادی در ترکیب ذوب آهن مقابل استقلال به میدان رفتند که توانستند عملکرد خوبی از خود برجای بگذارند. در ادامه به 1+10 نفر از این مهاجمان اشاره شده است.

 


1-امیر وزیری؛ مهره‌ای برای آزار مدافعان استقلال
امیر وزیری، مهاجم سال های دور ذوب آهن با پیراهن تیم های متعددی مقابل استقلال قرار گرفته است؛ او در نخستین سال های حرفه ای شدن لیگ برتر در ترکیب ذوب آهن جلوی استقلال چند بار به میدان رفت و اگرچه با پیراهن ذوب آهن نتوانست گلی وارد دروازه استقلال کند اما در ترکیب سایر تیم های خود یکی از گلزن ها به استقلال بود. وزیری با پیراهن فجرسپاسی، برق و استقلال اهواز سابقه گلزنی مقابل استقلال را دارد و در دیدارهایی که برای ذوب آهن مقابل آبی پوشان به میدان رفت نیز عملکرد مطلوبی از خود برجای گذاشت.

 

 

1180885

 


2- اسماعیل فرهادی؛ ذوب‌آهنی‌ اصیل!
مهاجمی که در تمام دوران اوج فوتبالش پیراهن تیم ذوب‌آهن را برتن کرد، همواره مقابل استقلال جزو نفرات خوب تیم اصفهانی مطرح بوده است. او نزدیک به 8 سال برای ذوب‌آهن بازی کرد و توانست روزهای خوبی را سپری کند. فرهادی در ترکیب ذوب‌آهن حضور در 9 مسابقه را مقابل استقلال تجربه کرد که در این مسابقات یک گل نیز به ثمر رساند. او در لیگ هفتم در جریان پیروزی دو بر یک تیمش یک گل به ثمر رساند و زمینه‌ساز برد در نیم فصل دوم شد.

 

 

1147015

 


3- ایگور کاسترو؛ برزیلی در حسرت برد
ایگور کاسترو از معدود برزیلی‌های سفیدپوستی بود که به ایران آمد و مدتی برای ذوب‌آهن بازی کرد. او که با سوابق خوبی به ایران آمده بود،‌بازی های مطلوبی برای ذوب‌‌آهن انجام داد و با این تیم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز تجربه کرد. کاسترو هم یکی از مهاجم‌هایی که در دیدار با استقلال نمایش‌های خوبی داشته و توانسته زهرش را به آبی‌پوشان بریزد. او در لیگ هشتم اگرچه نتوانست در بازی رفت کاری برای نباختن تیمش انجام دهد، اما در بازی برگشت تک گل ذوب‌آهن را در جریان تساوی یک بر یک با استقلال به ثمر رساند. در آن مسابقه پیروز قربانی و اشکان نامداری دو بازیکن استقلال از زمین بازی اخراج شدند.

 

 

1180890

 


4- محمدرضا خلعتبری؛ قاتل سرخابی‌ها
تجربه می‌گوید محمدرضا خلعتبری همواره بهترین‌ بازی‌هایش را مقابل استقلال و پرسپولیس انجام داده است. فرقی هم نمی‌کند او پیراهن شموشک را برتن داشته باشد، یا ذوب‌آهن، سپاهان و یا سایپا. خلعتبری سوابق زیادی در گلزنی به استقلال دارد. او پیراهن تیم‌های شموشک، ذوب‌آهن و سپاهان دروازه استقلال را باز کرده است. خلعتبری که بیشتر با پیراهن ذوب‌آهن در فوتبال ایران چهره شد، در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر دو گل به استقلال زده و یک بار هم در جام حذفی دروازه آبی‌پوشان را باز کرد. او در لیگ نهم تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند و در لیگ دهم نیز ذوب‌آهن در بازی برگشت مقابل استقلال با گلی که خلعتبری از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، توانست پیروزی را با نتیجه دو بر یک از آن خود کند. او در یک چهارم نهایی جام حذفی سال 89 نیز برای ذوب‌آهن گلزنی کرد که البته نتوانست باعث صعود تیمش شود.

 

 

1180889

 


5- محمد قاضی؛ استفاده از حربه سرزنی
محمد قاضی اگرچه با پیراهن فولاد به فوتبال ایران معرفی شد اما در ذوب‌آهن اوج گرفت و بیشترین تعداد گل در یک فصل را به ثمر رساند؛ 9 گل. قاضی که در تیم طلایی ذوب‌آهن با هدایت منصور ابراهیم‌زاده نقش اصلی را در خط حمله ایفا می‌کرد و اکثر توپ‌ها در آن دوران به او ختم می‌شد. نکته قابل توجه درباره قاضی اما چنین است که او نتوانسته با پیراهن ذوب‌آهن دروازه استقلال را باز کند. قاضی که بعدها موفق به پوشیدن پیراهن استقلال نیز شد، در دورانی که در ترکیب ذوب‌آهن مقابل استقلال قرار گرفت، اگرچه خط دفاع این تیم را آزار داد ولی در امر گلزنی موفق نبود.

 

 

1180892

 


6- پیام صادقیان؛ ناآشنای باانگیزه

اگر از کارشناسان فوتبال سراغ بهترین دوران بازی صادقیان را بگیرید، بدون تردید همه از حضورش در ذوب‌آهن حرف می‌زنند. صادقیان به عنوان یک جوان ناآشنا و جویای نام در ترکیب ذوب‌آهن درخشش خوبی داشت اما چندان به چشم نمی‌آمد تا اینکه در بازی های تیمش مقابل استقلال و پرسپولیس توانمندی‌هایش را نشان داد. در دورانی که هیچ‌کس از حاشیه های صادقیان حرف نمی‌زد، او در بازی‌هایی که مقابل استقلال به میدان رفت، بارها این تیم را مورد آزار قرار داد و همین بازی‌های خوب باعث انتقال او به پرسپولیس شد.

 

 

1180886

 


7- محسن مسلمان؛ از جوان 16 ساله تا جنجال‌های دربی
محسن مسلمان هم شرایط مشابهی با صادقیان داشت. این دو بازیکن که در اکثر رده‌های سنی پایه همبازی بودند، در ذوب‌آهن نیز روزهای خوبی را در کنار هم سپری کردند. مسلمان البته زودتر از صادقیان شانس حضور در ترکیب ذوب‌آهن را به دست آورد. در روزهایی که ذوب‌آهن به گرفتن یقه استقلال در ورزشگاه آزادی معروف شده بود، یک بازیکن 16 ساله پیراهن این تیم را پوشید و توانست بارها خط دفاع این تیم را آزار دهد. او محسن مسلمانی بود که آخرین باری که مقابل استقلال قرار گرفت، آغاز کننده جنجال‌های بزرگ دربی پایتخت بود و آن زمان مربیان از این بازیکن به عنوان استعداد ناب فوتبال ایران حرف می‌زدند.

 

 

1039165

 


8- مسعود حسن‌زاده؛ گل سرنوشت‌ساز صعود
مسعود حسن‌زاده در ذوب‌آهن معمولا به عنوان یار تعویضی به میدان می‌رفت اما در همان دقایقی که برای تیمش بازی می‌کرد هم موثر بود. حسن‌زاده در لیگ های چهاردهم و پانزدهم گل های حساسی برای ذوب‌آهن زد که یکی از آنها مقابل استقلال بود. در یک چهارم نهایی جام حذفی دو سال گذشته حسن زاده به زمین آمد و گل دوم و پیروزی بخش تیمش مقابل استقلال را به ثمر رساند تا زمینه را برای قهرمانی در حذفی فراهم کند.

 

 

1090485

 


9- کاوه رضایی؛ کوچ حاصل نمایش دل‌انگیز
کاوه رضایی در آن روزهایی که با پیراهن ذوب‌آهن مقابل استقلال قرار می‌گرفت و نقش زیادی در موفقیت‌های تیمش داشت، شاید تصورش را هم نمی‌کرد که روزی پیراهن استقلال را بر تن کند اما این اتفاق حالا رخ داده است. رضایی در طی دو فصل حضور در ذوب‌آهن اگرچه در گلزنی ناکام بود اما همواره بهترین عملکردش را انجام داد. او در ابتدای این فصل هم از ذوب‌آهن به جمع آبی‌پوشان پایتخت ملحق شد.

 

 

1180894

 


10- مرتضی تبریزی؛ امید اول حسینی
مرتضی تبریزی در یکی، دو سال گذشته در ترکیب ذوب‌آهن مطرح شده است. او در 3 سال گذشته 4 بار پیراهن ذوب‌آهن را مقابل استقلال بر تن کرده و در همه این مسابقات موفق بوده است. تبریزی در لیگ پانزدهم در جریان پیروزی دو بر یک مقابل استقلال یک گل به ثمر رساند و در بازی بعدی دو سال پیش که در چارچوب رقابت‌های جام حذفی بود، نیز گل اول تیمش را وارد دروازه استقلال کرد. تبریزی سومین گل خود به استقلال را نیز در بازی رفت دو تیم به ثمر رساند. اگرچه گل او در ورزشگاه آزادی به استقلال نتواست مانع شکست ذوب‌آهن شود. تبریزی حالا در نوک پیکان حمله ذوب‌آهن امید اول گلزنی این تیم به حساب می‌آید و شانس زیادی دارد تا در بازی فردا نیز دروازه سیدحسین حسینی را باز کند.

 

 

1180888

 


1+10- مهدی رجب‌زاده؛ شاه‌مهره سبزها
مهدی رجب‌زاده هرچقدر سنش بالاتر می‌رود، از نظر فنی بهتر می‌شود! او بهترین گلزن تاریخ دیدارهای استقلال و ذوب‌آهن است. رجب زاده که تاکنون 5 بار موفق به گشودن دروازه استقلال با پیراهن ذوب‌آهن شده،‌ فردا نیز در زمین حضور خواهد داشت. او که با پیراهن فجرسپاسی نیز سابقه گل زدن به استقلال را دارد، همواره یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه ذوب‌آهن بوده است. رجب‌زاده در لیگ سوم دو بار به استقلال گلزنی کرد و در لیگ های پنجم، سیزدهم و چهاردهم نیز یک گل وارد دروازه استقلال کرد. او حالا در آستانه زدن نودمین گل خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و فردا بهترین فرصت برای مسن‌ترین بازیکن حاضر در لیگ شانزدهم است تا رویای خود را برای 90 گله شدن محقق کند.

 

 

1180883

دیدگاه‌ها