کد خبر : 1399966 | 12 اسفند 1395 ساعت 14:40 | 188.2K بازدید | 15 دیدگاه

یادداشت:

رئال و نقابی که از چهره برداشته شد

بازگشت رئال 10 نفره از شکست 1-3 به تساوی برابر لاس پالماس، شاید یک امتیاز طلایی تلقی شود؛ ولی نمی تواند سرپوشی باشد به بازی فاجعه آمیز کهکشانی ها؛ به خصوص تعدادی از ستاره های اصلی این تیم در اکثر دقایق مسابقه.

رئال و نقابی که از چهره برداشته شد

به گزارش "ورزش سه"، رئال برابر لاس پالماس به زمین سفت رسید. شاید بسیاری تصور می کردند که این صخره محکم، تیم هایی مثل سویا، اتلتیکو و بارسا باشند که در هفته های آتی باید پای به برنابئو بگذارند؛ اما کشتی رئال برابر تیم «کیکه سیتین» به گل نشست!

تساوی پایانی، نتیجه یک بازگشت رویایی دیگر برای رئال بود و یک امتیازی که شاید حکم طلا داشته باشد، به حساب کهکشانی ها واریز شد ولی چگونه می توان از بازی بسیار ضعیف این تیم و برخی ستاره هایش در اکثر دقایق مسابقه گذر کرد؟

 

 

1184461

 

 

رئال از همان دقیقه 1 بازی، زمین را به لاس پالماس واگذار کرد و اگر در پایان این نیمه با تساوی 1-1 از زمین خارج شد، چیزی شبیه به یک معجزه بود. لاس پالماس میانه زمین را در کنترل خود داشت و با پاسکاری ها متوالی، رئال را از اجرای برنامه هایش باز می داشت (توجه کنید که بازی در برنابئو برگزار می شد).

 

آنها از هر جهت برتر از رئال بودند. به این آمار دقت کنید: 56 درصد بازی در اختیار لاس پالماس بود و آنها 571 پاس با دقت 88 درصدی به یکدیگر دادند؛ در مقابل 413 پاس رئالی ها با دقت 86 درصد. عجیب است که از این حیث، رئال در خانه خود تا این اندازه ضعیف تر از تیمی مثل لاس پالماس بود. روکه مسا، هافبک لاس پالماس 26 بار بیشتر از کروس در جریان بازی دخالت داشت و دقت پاس او نیز بهتر از هافبک آلمانی بود!

ولی اوضاع از این هم بدتر بود. لاس پالماس 17 بار بیشتر از رئال اقدام به شوتزنی کرد که این یک رکورد برای تیمی میهمان در برنابئو محسوب می شود.

 

 

1184458

 

 

تنها چیزی که رئال نمی تواند خود را بابت آن سرزنش کند، میزان دوندگی و تلاش بازیکنانش بود که با وجود 10 نفره بودن، تنها 7 کیلومتر کمتر از لاس پالماس دویدند. بدیهی است که اخراج بیل در دقیقه 49، نقش زیادی در ثبت چنین آمار ضعیفی علیه رئال داشت؛ با این حال رئال پیش از این نیز در برنابئو ده نفره شده بود و باید به لاس پالماس تبریک گفت که شجاعانه در برنابئو جنگید؛ بدون اینکه از نام رئال بترسد.

 

اخراج بیل، نقطه عطف بازی بود. فوق ستاره ولزی بی جهت کنترل اعصاب خود را از دست داد و با دو خطا روی ویرا از زمین بازی اخراج شد تا رئالی که آمده بود در نیمه دوم کار را تمام کند؛ به یکباره دو گل دیگر هم درون دروازه خود ببیند.

مشخص نیست که در نیمه اول نیز درگیری لفظی بین بیل و ویرا وجود داشته که فوق ستاره رئال آنگونه کنترل خود در دقیقه 49 را از دست داد یا خیر؛ با این حال هرچه که بود اخراج بیل برای تیم زیدان بسیار گران تمام شد.

بیل حالا بازی حساس شنبه برابر ایبار را نیز از دست خواهد داد و حداقل با استراحت کافی به بازی برگشت با ناپولی(سه شنبه) می رسد.

 

 

1184471

 

 

در ارائه نمایشی فاجعه آمیز، راموس هم به بیل اضافه می شود. او روی گل اول به راحتی مغلوب تانا شد و مهاجم لاس پالماس با دریبل راموس توانست ناواس را مغلوب کند. راموس گل دوم را هم به لاس پالماس تقدیم کرد. با یک هند آشکار، او مرتکب یک پنالتی عجیب شد تا رئال 1-2 عقب بیفتد. راموس مثل همیشه سعی داشت اشتباهات دفاعی اش را با گلزنی جبران کند اما این بار شانس با او یار نبود و ضربه اش زمانی که نتیجه 1-3 بود، به تیر دروازه برخورد کرد.

 

عصبانیت هواداران رئال هم قابل  پیش بینی بود. رئال دچار یک شوک عصبی شده بود و بیشتر بازیکنان این تیم از جریان مسابقه محو بودند. کیلور ناواس نیز روز خوبی را پشت سر نمی گذاشت. او روی گل سوم لاس پالماس خروجی ناموفق داشت و در مصاف تک به تک به راحتی مغلوب بواتنگ شد تا برای اولین بار در سه سال گذشته، هواداران رئال او را هو کنند. 

ناواس البته روی گل دوم نزدیک بود پنالتی را مهار کند و پس از گل های دوم و سوم، در چند نوبت خسه را ناکام گذاشت تا رئال همچنان فرصت جبران داشته باشد ولی واضح است که ناواس از روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد و نمایش ضعیف او در بازی شب گذشته، یک اتفاق تکراری در فصل جاری است.

 

 

1184460

 

 

هواداران رئال در انتهای بازی بسیار عصبانی بودند و در این زمینه حق با آنها بود. در واقع دو امتیازی که شب گذشته همراه با صدرنشینی از دست رفت، بیشتر از بازگشت تیم 10 نفره و جبران شکست 1-3 در 5 دقیقه پایانی روی دوش رئالی ها سنگینی می کرد.

 

دوران سلطه رئال بر لالیگا مثل دو سال پیش در ماه مارس به سر رسید و حالا سرنوشت قهرمانی دیگر تنها در اختیار این تیم نیست؛ چرا که بارسلونا نیز می تواند با پیروزی در همه بازی های پیش رو قهرمان شود.

در واقع شب گذشته نقاب از چهره تیم زیدان برداشته شد و حالا پس از کسب تنها 4 امتیاز از سه بازی اخیر(شکست برابر والنسیا، تساوی برابر لاس پالماس و برد پرزحمت برابر ویارئال) همه می دانند که رئال، مشکلی بزرگتر از خستگی بازیکنانش دارد.

روزهای سخت تری برای کهکشانی ها در پیش است و با ادامه این روند، احتمالا شاهد اتفاق تکراری چند سال اخیر خواهیم بود: هدیه دادن قهرمانی لالیگا به بارسلونا.

 

منبع: مارکا

ترجمه: رضا سیف

دیدگاه‌ها