کد خبر : 1400903 | 16 اسفند 1395 ساعت 11:10 | 55K بازدید | 3 دیدگاه

اولدترافورد؛ بهشت تیم های کوچک

چرا یونایتد با مورینیو از کورس قهرمانی جا ماند؟

رمز استمرار حضور یونایتدها در رتبه ششم را باید در تساوی های خانگی این تیم در برابر تیم های کم نام و نشان جستجو کرد.​​​​​​​

چرا یونایتد با مورینیو از کورس قهرمانی جا ماند؟

به گزارش "ورزش سه"، در گذشته، مورینیو را به ثبت رکورد خارق العاده بازی های خانگی می شناختیم. البته حالا نیز آقای خاص در این رابطه رکورددار است، اما حالا موضوع رکوردشکنی تفاوت پیدا کرده است.

 

در گذشته، سرمربی پرتغالی رکورد 150 بازی بدون باخت خانگی طی 9 سال با پورتو، چلسی، اینتر و رئال مادرید را به ثبت رسانده بود. این روند، روی نیمکت یونایتدها هم نیز ادامه یافته و آنها در 21 بازی خانگی در همه رقابت ها شکستی را نپذیرفته اند.

 

 

1185071

 

 

تساوی این هفته برابر بورنموث بدان معنا بود که این تیم هفتمین تیم از بین 11 مهمان شیاطین سرخ بود که اولدترافورد را با امتیاز ترک کرده است. به نظر می رسد یونایتد در خانه تیمی سخاوتمند است و اولدترافورد را باید محلی برای تقسیم امتیازات دانست. حالا آن کسی که سالها متخصص پیروزی های خانگی بود، تخصص خود را با کسب تساوی عوض کرده است.

 

مورینیو در این خصوص گفت: "اگر امتیازاتی که در خانه از دست داده بودیم را کسب می کردیم، حالا تلاش ما نه برای راه یافتن بین 4 تیم برتر، که مبارزه برای قهرمانی بود."

 

 

1185402

 

 

حالا این تساوی های متعدد، ممکن است یونایتد را از راهیابی به لیگ قهرمانان سال آینده محروم سازد. پارادوکس عملکرد آقای خاص اینجاست که علیرغم پیشرفت این تیم، آنها در حال حاضر یک رتبه پایین تر از جایگاه پایانی فصل گذشته خود قرار دارند.

 

به جز حدود دو ساعت و نیم در تاریخ 11 فوریه که جایگاه یونایتد در جدول تغییر کرد، 139 روز است که پیوند مورینیو و جایگاه ششم ناگسستنی به نظر می رسد. شاید تساوی برابر لیورپول و آرسنال قابل درک باشد، اما ایراد اصلی از دست دادن امتیاز در خانه برابر برنلی، هال سیتی، استوک، وستهام و بورنموث است و هر بار نیز مورینیو نمایشنامه ای آماده در مورد بدشانسی، از دست دادن موقعیت ها و روز خوب سنگربانان حریف در کنفرانس های مطبوعاتی ارائه می دهد.

 

 

1185398

 

 

در جریان تساوی روز شنبه برابر بورنموث، یونایتد 20 بار و حریف تنها 3 بار به سمت یکدیگر یورش بردند. در جریان 5 تساوی دیگر، این تفاوت مجموعا 115 به 29 بود. این ارقام بدان معناست که یونایتد تیمی خلاق، اما فاقد قدرت تمام کنندگی است. با مشاهده این آمار در می یابیم که چرا در حالیکه 5 تیم بالای جدول از مرز 50 گل گذشته اند، منچستر هنوز در به ثبت رساندن گل شماره 40 ناکام بوده است.

 

شاید در این میان، مقصر شناختن بهترین گلزن باشگاه در ثبت چنین آماری منطقی نباشد اما حداقل در دیدار برابر بورنموث، زلاتان نیز در روز خوب خود نبود. او در این دیدار تنها یک بار و زمانیکه با آرنج به صورت مینگز، مدافع حریف نواخت، در نشانه گیری موفق بود.

 

 

1185400

 

 

در 5 تساوی خانگی، زلاتان تنها موفق به زدن یک گل شد. اگر چه زلاتان در دیدار فینال جام اتحادیه، بزرگی خود را ثابت کرد، اما علیرغم عجیب بودن شرایط، انگار یونایتد به یک متخصص بازی های کوچک نیاز دارد تا نگرانی این تیم در این رابطه را کاهش دهد.

 

به نظر می رسد در بازی برابر بورنموث ثابت شد که وابستگی تا این حد به یک بازیکن 35 ساله ، آن هم در شرایطی که یونایتد حداقل 40 بازی در طول یک فصل انجام می دهد خطرناک است.

 

بعد از زلاتان، دومین گلزن برتر یونایتدها، خوان ماتا تنها با 9 بار گلزنی است که این آمار نقطه قابل اتکایی در خط حمله به حساب نمی آید. این در حالیست که در 9 فصل از 12 سال اخیر، در ترکیب شیاطین حداقل 2 بازیکن موفق به زدن حداقل 15 بازیکن شده بودند.

 

 

1185399

 

 

در دیدار برابر بورنموث ثابت شد که در روزهایی که زلاتان آماده نیست، منچستر به یک گلزن دیگر نیاز دارد. در تابستان امسال، شاید بسیاری وین رونی را عهده دار این نقش می دانستند. اما بعد از افت محسوس وی از ماه سپتامبر و علیرغم 4 بار حضور در ترکیب اصلی، 292 روز است که رونی در خانه موفق به گلزنی نشده است.

 

علیرغم نمایش غیرقابل قبول رونی و از دست دادن چند موقعیت، نمی توان او را تنها مقصر این شرایط دانست. سیستم های مورد استفاده مورینیو، کار را برای تک مهاجم دشوارتر می کند و از بین خیل هافبک ها و مهاجمان یونایتد، بیشتر گلهای این تیم توسط زلاتان، ماتا و پوگبا به ثمر رسیده است و دیگر بازیکنان تنها در رقابت هایی به جز لیگ برتر قادر به ابراز توانایی های خود بوده اند.

 

 

1185401

 

 

با این تفاسیر، علیرغم از دست  دادن موقعیت های فراوان از جمله یک ضربه پنالتی توسط زلاتان، انگشت اتهام باید به سمت دیگری نشانه رود.

 

در طی سالهای اخیر، زلاتان به کرات ثابت کرد که بازیکنی از جنس ستارگان مورد علاقه مورینیو است، اما این نوار تساوی های متوالی، تیمی غیرمعمول از آقای خاص در سالهای گذشته را به نمایش گذاشته است.

 

منبع: گاردین

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها