کد خبر : 1408309 | 23 فروردين 1396 ساعت 16:52 | 49.4K بازدید | 9 دیدگاه

حملات هوایی بی‌نتیجه سرخ‌ها روی دیوار آبی؛

دامی که لادروپ برای پرسپولیس تدارک دید

پرسپولیس در دیدار برابر الریان با کسب تساوی بدون گل به کار خود خاتمه داد تا اکنون شرایط صعودش به مرحله بعدی این رقابت‌ها با اما و اگر مواجه شود.

دامی که لادروپ برای پرسپولیس تدارک دید

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا همه چیز برای برتری سرخپوشان برابر الریان مهیا بود؛ آنها در اولین میزبانی خود در لیگ قهرمانان در حالی که تمام 11 بازیکن اصلی مدنظر برانکو ایوانکوویچ را در اختیار داشتند، برای یک جشن 60 هزار نفره در استادیوم آزادی خود را مهیا کرده بودند و بر همین اساس از دقایق ابتدایی حملات خود را روی دروازه حریف قطری تدارک دیدند.


اما برانکو غافل از حرفه تاکتیکی میشل لادروپ که در دو دیدار قبلی‌اش برابر سرمربی کروات سرخپوشان موفق به کسب امتیاز از او شده بوده، خط میانی‌اش را با سروش رفیعی و محسن مسلمان برای حملات هوایی به الریان تدارک دید. درست اتفاقی که الریان انتظار آن را می‌کشید. الریان در این دیدار عمق خط دفاعی خود را بسته بود و در عوض کناره‌ها را به پرسپولیس تقدیم کرده بود، تاکتیکی مشابه آنچه که منصوریان در دربی پیش گرفته بود.

 

1192500


اندک حرکات قرمزها در عمق که روی اشتباهات فردی مدافعان الریان به دست آمده بود خطرناک‌ترین موقعیت‌های سرخپوشان را اما شکل داد. اینکه پرسپولیس در این دیدار به ناچار روی به ارسال سانتر از جناحین آورد چیز عجیبی نیست، اما تعداد فراوان این ارسال‌ها شگفت‌انگیز است. آمار نشان می‌دهد که سرخها در این دیدار 50 بار توپ روی درواز‌ه‌ی الریان ریخته‌اند و در آن سو شاگردان میشل لادروپن تنها 9 بار اقدام به سانتر روی درواز‌ه‌ی بیرانوند کرده اند.

 

1192498


بی‌شک خطرناک‌ترین بازیکن پرسپولیس در این دیدار مهدی طارمی بود؛ مهارت بالای او در کارهای عمقی و جا گذاشتن مدافعان میانی حریف (چنانکه در بازی برگشت تیم ملی ایران و قطر شاهد آن بودیم) و وجود بازیسازان توانمندی چون محسن مسلمان و سروش رفیعی که عمق حریفان را خوب می‌شناسند، کل برنامه‌های لادروپ را تغییر داد. سرمربی دانمارکی الریان تصمیم گرفت کناره‌ها را واگذار کند تا آنها کمترین پلان هجومی روی دروازه این تیم را پیش روی خود ببینند. با این حال، مهدی طارمی روی توپ‌های ارسالی هم نشان داده که بازیکن توانایی است، البته نه به اندازه‌ی حرکات عمقی. لادروپ هم روی همین خصیصه قمار کرد و شانس نیز با او یار بود طارمی هم در روز خوب خود نبود تا ارسال‌ها یکی پس از دیگری از دست این تیم بی‌نتیجه برود.

 

1192499


با نگاهی دوباره به بازی مشخص است که پرسپولیس با توجه به بسته بودن عمق حریف و دفاع متمرکز آنها روی به حملات از جناحین آورد و اولین ارسال خود را در دقیقه چهار تدارک دید. حملات و ارسال‌هایی که بارها برای سیدجلال حسینی، سروش رفیعی، مهدی طارمی و علی علیپور بی‌نتیجه راهی بیرون شد. ارسال‌هایی بعضاً کورکورانه که یا به راحتی دفع شدند یا با واکنش‌ها و دفع عمر بری،گلر الریان باعث شدند او در پایان عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کند.

 

1192496


پرسپولیس در بازی با الریان چوب عدم تنوع در تاکتیک‌های هجومی خود را خورد. جایی که محسن مسلمان و سروش رفیعی که این هفته‌ها به بدترین شکل ممکن با تداخل تاکتیکی مواجه شده‌اند آنها را اسیر ضدتاکتیک الریان و میشل لادروپ کرد تا آنها همانند بازی با استقلال اسیر بازی خوب سد دفاعی حریف شوند و ارسال‌های آنها بی‌نتیجه بماند. 


اتفاقی که در نهایت باعث شد تا پرسپولیس در دیداری که می‌توانست برنده باشد در برابر الریان تن به تساوی بدون گل داد تا با 5 امتیاز از 4 بازی قبلی خود در رده‌ی سوم جدول قرار بگیرد و کارش برای صعود به دور حذفی سخت و سخت‌تر شود.

 

1192497

دیدگاه‌ها