کد خبر : 1411832 | 08 اردیبهشت 1396 ساعت 12:21 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

دانشور ۱۱ پله در جهان سقوط کرد

آخرین رده بندی دوچرخه سواری پیست در حالی از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام شد که محمد دانشور رکابزن ایران سقوط ۱۱ پله ای در این رده بندی داشت.

دانشور ۱۱ پله در جهان سقوط کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه آوریل، چهارمین ماه از سال ۲۰۱۷ میلادی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری آخرین رده بندی رکابزنان بخش پیست را منتشر کرد. 

 

در بخش پیست محمد دانشور رکابزن طلایی ایران که در رده چهارم رده بندی ماده یک کیلومتر تایم تریل پیست قرار داشت، با ۱۱ پله سقوط در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. دانشور در ماده کایرین نیز در رده پنجاه و پنجم قرار دارد که نسبت به رده بندی قبلی، چهار پله سقوط کرده است. 

 

در اسپرینت تیمی، تیم ایران از رده هفدهم به هجدهم سقوط کرده است.  محمد رجبلو رکابزن کشورمان در ماده اسکرچ از رده بیست و دوم به رده سی ام  و در ماده امتیازی از چهلم به چهل و چهارم رسیده است. علی عسگری در اسپرینت انفرادی با ۵ پله تنزل نسبت به ماه قبل رده پنجاه و پنجم را در اختیار دارد. رکابزنان در بخش های دیگر تغییری در رده بندی جهانی نداشتند. در تعقیبی تیمی، ایران بیست و ششم و در ماده مدیسون ایران سی ام می باشد. 

 

رده بندی رکابزنان در بخش پیست و جاده در صورت برگزاری مسابقات داخلی و حضور در رقابتهای مختلف آسیایی و جهانی و حضور دوچرخه سواران در این رویدادها و کسب امتیاز تغییر می کند. 

 

پیش از این قرار بود طبق اعلام فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان زمینه حضور رکابزنان پیست رو همچون محمد دانشور در رقابتهای بین المللی، جهانی و کاپ ها فراهم شود. به این ترتیب این ورزشکاران کسب امتیاز کرده و جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان و انتخابی المپیک را بدست می آورند. اما برگزاری دو کاپ و مسابقه جهانی در ماه های گذشته و عدم حضور نمایندگان ایران باعث شد تا رکابزنان بخش پیست ایران که  در ماههای گذشته صعود قابل توجهی را در برخی مواد در رده بندی اتحادیه جهانی این رشته داشتند  در آخرین رنکینگ ها سقوط کنند. 

 

محمد دانشور رکابزن جوان کشورمان یکی از شانس های ایران برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ می باشد که به دلیل عدم برگزاری ماده یک کیلومتر در مسابقات جهانی چین به این رقابتها اعزام نشد. دانشور متاسفانه هفته گذشته از ناحیه دست دچار آسیب شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. 

دیدگاه‌ها