کد خبر : 1414840 | 20 اردیبهشت 1396 ساعت 14:05 | 46.2K بازدید | 0 دیدگاه

17 ثانیه‌ای که رحمتی را از کلین‌شیت محروم کرد

داور سریلانکایی بازی استقلال ـ التعاون با تصمیم عجیبی که در دقیقه 34 بازی گرفت، می‌توانست سومین پیروزی آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا را به خطر بیندازد.

17 ثانیه‌ای که رحمتی را از کلین‌شیت محروم کرد

به گزارش "ورزش سه"، ماجرا از دقیقه 33:20 شروع می‌شود جایی که مهدی رحمتی شوت زمینی السیاری هافبک شماره 70 التعاون را با یک عکس‌العمل مناسب دفع کرد. در این لحظه مهدی رحمتی مشغول صحبت با خط دفاعی بود تا استقرار آنها در زمین را درست کند و در دقیقه 33:37 توپ را قصد داشت به وسط زمین شلیک کند که داور سریلانکایی بازی را قطع کرد و در داخل محوطه جریمه برای التعاونی‌ها یک خطای آزاد غیرمستقیم اعلام کرد که همین توپ وارد دروازه استقلال شد و بازی به تساوی کشیده شد.


طبق قانون دروازه‌بان تنها 6 ثانیه فرصت دارد که توپ را در اختیار داشته باشد و مهدی رحمتی از نظر قانونی مرتکب خطا شده است اما معمولا در فوتبال دنیا مرسوم نیست که چنین خطایی اعلام شود و به نظر می‌رسد داور بازی کمی با استقلالی‌ها سختگیرانه رفتار کرده است.


البته هرگز نمی‌شود ایرادی به تصمیم داور وارد کرد؛ چراکه از نظر قانونی او حق اعلام این خطا را داشته و مهدی رحمتی را به درستی جریمه کرده است. 


در لیگ‌برتر یک بار اعلام خطای 6 ثانیه به نفع استقلال تمام شده و این‌بار به ضرر این تیم؛ در لیگ هشتم زمانی که استقلالی‌ها با ذوب‌آهن رقابت مستقیم برای کسب عنوان قهرمانی داشتند داور در دو بازی دو تیم در استادیوم آزادی خطای عیسی اندو را اعلام کرد که حسین کاظمی آن توپ را وارد دروازه کرد، بازی‌ای که داور آن محسن قهرمانی بود. 


مهدی رحمتی که روز فوق‌العاده‌ای را برابر التعاون پشت سر گذاشت به خاطر اشتباه محاسباتی در دقایقی که توپ را در اختیار داشت نتوانست کلین‌شیت کند و تعداد بازی‌هایی که توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد در عدد 17 ثابت باقی ماند.

دیدگاه‌ها