کد خبر : 1418207 | 05 خرداد 1396 ساعت 18:02 | 43.8K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز ویژه استقلال- العین در سایت ای اف سی

العین و عبدالرحمان چگونه زمین گیر شدند؟

استقلال موفق شد با ساختار منسجم دفاعی و کنترل کامل عمر عبدالرحمان ستاره تکنیکی العین، با اندوخته مناسبی به امارات سفر کند.​​​​​​​

العین و عبدالرحمان چگونه زمین گیر شدند؟

 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال باید پیروزی 0-1 خود برابر العین دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در تهران را مدیون انعطاف پذیری دفاعی و عزم و اراده بالا در جریان بازی باشد.

 

در مقابل مالکیت توپ بالای العین، دفاع بسته استقلال تا حد زیادی موقعیت های هجومی آنها را محدود کرد و در نهایت استقلال توانست ضربه نهایی را برای کسب پیروزی به حریف وارد کند و این پیروزی را می توان به مثابه اثبات صحت تصمیم رویکرد عمل گرایانه علیرضا منصوریان در جریان این دیدار دانست.

 

 

1201478

 

 

اگرچه استقلال مجبور شد تا آخرین دقایق بازی برای کسب پیروزی برابر حریف خود صبور باشد، اما برنامه انها در سراسر بازی مبتنی بر صبر و بهترین استفاده از حملات روی دروازه حریف بود.

 

در مجموع، 40 درصد از زمان نیمه اول در یک سوم دفاعی استقلال سپری شد و در آن مقطع، 59.1 درصد مالکیت توپ در اختیار العین بود اما در نیمه دوم جریان بازی به تعادل کشیده شد و این رقم به 25.5 کاهش پیدا کرد.

 

استقلال برنامه ریزی کاملا مناسبی برای این دیدار داشت و باعث شد از 7 شوت العین تنها 1 ضربه در چارچوب باشد و در نهایت میزبان موفق شد با موقعیت سازی در اواخر بازی، نتیجه را به نفع خود تمام کند.

 

عمر عبدالرحمان معمولا درخشان ترین و تاثیرگذارترین بازیکن العین در این مسابقات بوده است اما این رویکرد باعث کاهش دایره اثرگذاری او در میدان شد.

 

 

1201480

 

 

العین معمولا بازی خود را معطوف به شماره 10 خود کرده است اما استقلال موفق به مهار عمر عبدالرحمان شد و او بدون خلق حتی یک موقعیت گل، تنها 2 شوت از زاویه ای نامناسب روانه دروازه استقلال کرد و دقت پاس او هم تنها 54.9 درصد بود.

 

سبک بازی عمر عبدالرحمان معمولا منتج به مالکیت بالای توپ می شود اما با توجه به استانداردهای این ستاره، باید اذعان داشت که او شب ناامید کننده ای را در تهران سپری کرد.

 

عبدالرحمان در 46 درصد از نبردهای رودررو(6 از 13) بازنده بود و این در حالیست که او در 7 گل از 8 گل قبلی العین در این رقابت ها تاثیرگذار بوده است. (3 گل و 4 پاس گل)

 

رمز موفقیت دفاعی استقلال را باید یک بلوک دفاعی مستحکم ، استفاده همیشگی از 4 دفاع مرکزی و میل مدافعان کناری به حرکت در جناحین دانست.

 

 

1201477

 

 

فرشید باقری مشخصا وظیفه مراقبت از عمر عبدالرحمان و محافظت از 4 مدافع را بر عهده داشت و توانست در طول 90 دقیقه 13 بار توپربایی کند. باقری همچنین برنده 11 دوئل بود و توانست در برابر فشار العین 7 تکل موفق داشته باشد.

 

با توجه به کاهش حداکثری فضا در منطقه حضور مدافعین میانی استقلال، باقری و مجید حسینی موفق شدند جلوی این صف مدافعان، عدم توانایی ساخت موقعیت حریف را تضمین کنند.

دیدگاه‌ها