کد خبر : 1418980 | 09 خرداد 1396 ساعت 09:59 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

بی‌اطلاعی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از قوانین

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال روز گذشته مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ در زمان مهدی تاج را در گفتارش ملغی کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، دکتر سیف روز گذشته در مصاحبه ای که با سایت فدراسیون فوتبال انجام داد اعلام کرد: «با توجه به اهمیت معاینات قبل از شروع مسابقات ، تمام ارزیابی های پزشکی در فصل 97-96 در لیگ کشور زیر نظر و توسط کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال برنامه ریزی و انجام خواهد شد.


وی  افزود: کلیه مصاحبه ها، اطلاعات و اخباری که تاکنون در این خصوص در رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر شده است فاقد اعتبار رسمی است و جهت جلوگیری از ناهماهنگی های احتمالی آینده ، تنها مرجع دریافت اطلاعات صحیح در مورد موضوعات پزشکی فوتبال ، سایت رسمی فدراسیون فوتبال می باشد.»


اینکه بعد از مدت ها رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام نظر کرد باعث خوشحالی است تا اهالی فوتبال بدانند این کمیته هنوز وجود خارجی! دارد. در گذشته کمیته پزشکی فدراسیون یکی از کمیته های فعال فوتبال بود و در امر کنترل دوپینگ نقشی پر رنگ در فوتبال ایفا می کرد که اکنون این وظیفه به عهده نادو گذاشته شده است.


از سویی دیگر صحبت های رئیس کمیته پزشکی بیانگر آن است که او حتی اطلاعی جزیی از مصوبات سازمان لیگ فوتبال ایران ندارد که می گوید آزمایش های پزشکی پیش از فصل زیر نظر این کمیته انجام می شود زیرا طبق مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ که اتفاقا در زمان ریاست مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم به تصویب رسیده تمامی آزمایش پزشکی پیش از فصل بازیکنان تیم ها در مرکز پزشکی سازمان لیگ( ایفمارک) انجام می شود.


ظاهرا دکتر سیف از این مصوبه هم بی خبر است و بی خبر تر از آن سایت فدراسیون فوتبال که برخلاف نظر رئیس محترم فدراسیون چنین مصاحبه ای را منتشر می کند!


مهدی تاج هفته گذشته اعلام کرد سازمان لیگ نقطه قوت و اتکا فدراسیون فوتبال است اما ظاهرا رئیس کمیته پزشکی حتی نظر ریاست محترم فدراسیون را هم قبول ندارد! که چنین اظهاراتی را بیان می کند و عقیده ای به حضور و وجود سازمان لیگ در فوتبال و زیر مجموعه های فعالش ندارد. مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ را در زیر مشاهده می کنید:
 

1202257


 
 کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال می توانند به اقتدار مجموعه کمک کنند به شرطی که اول به وظایف خود آشنا باشند و دوم اینکه نخواهند برخلاف قوانین و مصوبات فدراسیون فوتبال و مصوبات سازمان لیگ اقدام کنند.

دیدگاه‌ها