کد خبر : 1421655 | 22 خرداد 1396 ساعت 22:42 | 104.4K بازدید | 0 دیدگاه

عالی مثل سردار، طارمی و...

نفر به نفر با فاتحان مسیر جام جهانی

تیم ملی ایران بازهم با یک نمایش بی نقص موفق شد ازبکستان را شکست بدهد تا مقتدارنه ترین صعود به جام جهانی را تجربه کند.

نفر به نفر با فاتحان مسیر جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، در بازی امشب تمام بازیکنان تیم ملی نمایش فوق العاده ای داشتند، از سیدجلال حسینی و مرتضی پورعلی گنجی در خط دفاع گرفته تا مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله همه موفق شدند با یک نمایش کم اشتباه بی نقص ازبکستان را 2 بر صفر شکست بدهند و دومین صعود پیاپی به جام جهانی را جشن بگیرند.  تیم کارشناسی ورزش سه عملکرد بازیکنان تیم ملی را در بازی برابر ازبکستان ارزیابی کردند که در ادامه آن را می خوانید:

 

علیرضا بیرانوند 7 از 10

 

دروازه بان تیم ملی هشتمین کلین شیت خود را در مقدماتی جام جهانی ثبت کرد. بیرانوند در دیدار برابر ازبکستان نیز روز سختی داشت و توانست با کمک خط دفاعی ایران برابر ازبکستان دروازه ی ایران را بسته نگه دارد تا تیم ملی فوتبال ایران با ثبت یک رکورد دست نیافتنی تبدیل به دومین تیمی شود که راهی جام جهانی شده باشد.

 

 

سید جلال حسینی 8 از 10

 

مدافع مقتدر تیم ملی در دیدار برابر ازبکستان مانند بازی رفت درخشید. حسینی که در دیدار رفت گل سه امتیازی ایران را وارد دروازه حریف کرده بود، در این دیدار نیز به خوبی توانست خط دفاعی فوتبال ایران را رهبری کند. بهترین نمایش حسینی به دقایق پایانی نیمه اول باز می گردد که توپ سرگردان پشت دفاع ایران را به خوبی جمع کند تا بازیکنان ازبکستان در موقعیت تک به تک قرار نگیرند. حسینی در دقایق پایانی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را نیز بر بازو بست تا تیم ملی با کاپیتانی او راهی جام جهانی شود.

 

 

مرتضی پورعلی گنجی 7 از 10

 

ادامه ی نمایش های بی نقص پورعلی گنجی در تیم ملی برابر ازبکستان. مدافع لژیونر فوتبال ایران در این دیدار باز هم در زمین و هوا مرد اول خط دفاعی تیم ملی بود و اجازه نداد تا دروازه ی ایران برابر ازبکستان که سر تا حمله بود، حتی تهدید شود.


پورعلی گنجی برابر مهاجمان ازبکستان روز خوبی را سپری کرد تا تیم ملی ایران با ثبت هشتمین کلین شیت راهی مسابقات جام جهانی شود.

 

 

میلاد محمدی 8 از 10

 

دفاع چپ مطمئن تیم ملی برابر ازبکستان نیز روز خوبی داشت. محمدی بارها در حملات به کمک مهاجمان تیم ملی آمد و توانست تیم حریف را تحت تاثیر سرعت و دوندگی خود قرار دهد. محمدی در دفاع نیز روز بسیار خوبی داشت و اجازه نداد تا بازیکنان ازبکستان از این سمت نفوذ کنند.

 


رامین رضائیان  7.5  از 10 

 

مدافع راست تیم ملی در این دیدار مثل سایر دیدارهای مقدماتی جام جهانی عملکرد قابل قبولی در انجام وظایف دفاعی داشت و به غیر از یک مورد که پشت او خالی شد و توسط سایر مدافعین پوشش داده شد، به خوبی از ورود مهاجمین ازبکستان به منطقه خود جلوگیری کرد. البته رضائیان در حملات هم نقش پررنگی داشت و بارها با ارسال های خود روی دروازه لوبانف هم تیمی فصل گذشته خود در پرسپولیس خطرساز شد ولی هیچ یک از این ارسال ها به گل تبدیل نشد.

 


سعید عزت اللهی 8.5 از 10

 

هافبک تدافعی تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی صاحب یک رکورد منحصر به فرد در میان بازیکنان تیم ملی است؛ عزت اللهی تنها بازیکنی است که در تمام بازی های تیم ملی به صورت ثابت در ترکیب تیم ملی حاضر بوده است. عزت اللهی در دیدار برابر ازبکستان هم مانند 7 دیدار گذشته سد دفاعی مستحکمی در مقابل خط دفاعی تیم بود و به خوبی با استفاده از فیزیک مناسب خود از حملات مستقیم حریفان جلوگیری می کرد. اگر عزت اللهی در ارسال پاس های خود به بازیکنان خودی و حملات مانند عملکرد دفاعی بی نقص بود، می شد عدد 10 از 10 را به او اختصاص داد.

 


علی کریمی 7 از 10 

 

علی کریمی در بازی با ازبکستان بازی بی نقصی را انجام داد و در طول 90 دقیقه بازی هرگز با نمایش او ایران به دردسر نیفتاد اما آنچه نمایش این بازیکن را تحت تاثیر قرارداد، شب فوق العاده سعید عزت اللهی بود. عزت اللهی در طول بازی تقریبا تمام توپ های عقب زمین را جمع کرد تا نمایش علی کریمی تحت تاثیر لیدر میانه زمین تیم ملی باشد. علی کریمی که در این فصل کمتر فرصت بازی کردن در لیگ کرواسی را پیدا کرده است، در بازی امشب نشان داد می تواند یکی از ارکان اصلی صعود تیم ملی به جام جهانی باشد.

 


مسعود شجاعی  8 از 10

 

شجاعی در دیدار برابر ازبکستان مانند دیدار رفت که در تاشکند برگزار شد به عنوان یار ثابت و با بازوبند کاپیتانی وارد میدان شد و وظیفه بازیسازی و کنترل توپ در میانه میدان را بر عهده داشت. هافبک خلاق تیم ملی در طول این دیدار به خوبی از عهده انجام وظایف محوله اش برآمد و تیم ملی نبض بازی را در طول بازی در اختیار داشت. البته شجاعی در دقایق ابتدایی نیمه اول یک پنالتی را از دست داد که تا حدودی روی عملکرد کلی او تاثیر منفی گذاشت ولی می توان نمره ای قابل قبول و خوب به کاپیتان تیم ملی در این دیدار داد که در دقایق پایانی نیمه دوم جای خود را به اشکان دژاگه داد.

 

 

علیرضا جهانبخش 7 از 10

 

بال راست تیم ملی که پس از بهبودی در دیدار برابر ازبکستان به میدان باز هم دچار بدشانسی شد، علیرضا در آخرین دقایق نیمه اول بازهم دچار مصدومیت شد تا مجبور شود زمین را ترک کند و شب خوب خود را کمی تلخ کند، او در مدت زمان ٤٥ دقیقه ای نیمه اول بارها با نفوذهای خود مدافع کناری ازبک را به زحمت انداخت ضمن اینکه چند ارسال بی نقص نیز در کارنامه خود ثبت کرد، جهانبخش در این دیدار با هوشمندی بالای خود توانست پاس گل اول ایران به طرز زیبایی برای آزمون مهیا کند.

 


سردار آزمون 9 از 10 

 

سردار آزمون در همان نیمه اول استرس را از تیم ملی گرفت و با گل زیبایی که با حرکت خودش شروع شد و با یک بغل پا به پایان رسید، موفق شد ایران را در همان ابتدای بازی از ازبکستان پیش بیندازد تا نقش بسیار پررنگی در صعود تیمش با جام جهانی داشته باشد. سردار آزمون که هفته گذشته دو گل در بازی دوستانه برابر مونته نگرو به ثمر رسانده بود، در این بازی در بالاترین سطح آمادگی در زمین حاضر شد و در پایان هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 


مهدی طارمی 9 از 10


آقای گل لیگ برتر همچنان می درخشد، ستاره پرسپولیس و تیم ملی بازهم درخشید.  طارمی که در لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات انتخابی جام جهانی پیش از این درخشیده بود، روز تاریخی برای خود ساخت. طارمی که یک پنالتی از مدافع ازبکستان گرفته بود، در دقایق پایانی با یک حرکت حرفه ای و ضربه تمام کننده دروازه لوبانف را باز کرد. طارمی امروز عالی بود، عالی!

 


وحید امیری 6 از 10


وینگر تیم ملی در ثانیه های پایانی نیمه اول به جای جهانبخش مصدوم وارد زمین شد اما در همان نیمه فرصت کافی برای نمایش پیدا نکرد. وحید امیری ستاره تیم ملی در نیمه دوم و با همکاری های متعدد با میلاد محمدی، دفاع چپ  ازبکستان را آزار داد. فرار و نفوذهای وینگر خرم آبادی و ترس بازیکنان ازبکستان از سرعت وی مانع از حملات پر دامنه تیم حریف شد.

 


اشکان دژاگه 6 از 10


هافبک با تجربه در میانه نیمه دوم جانشین شجاعی شد تا بتواند میانه زمین را در دست بگیرد.  دژاگه در زمان حضورش در میدان به خوبی توانست وظیفه محول شده به وی را انجام بدهد و عامل مهمی در صعود تیم ملی ایران بود.

 

1204733

دیدگاه‌ها