کد خبر : 1423396 | 01 تیر 1396 ساعت 13:00 | 124.5K بازدید | 0 دیدگاه

طرح عجیب چینی ها برای رشد فوتبال در رده پایه

قرارداد مغولی؛ تیم چینی در دسته چهارم فوتبال آلمان

قرار است در فصل آتی لیگ منطقه ای بخش جنوب غربی آلمان، یک تیم منتخب زیر 20 سال از بازیکنان مستعد فوتبال چین نیز شرکت کند.

قرارداد مغولی؛ تیم چینی در دسته چهارم فوتبال آلمان

 

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد چینی ها نه تنها علاقمند به جذب ستارگان بزرگ دنیای فوتبال هستند، بلکه علاقه دارند در صورت امکان در فوتبال منطقه ای آلمان نیز با صادر کردن تیمی نقش ایفا کنند.

 

به همین دلیل، قرار است از فصل آتی یک تیم منتخب زیر 20 سال از بازیکنان جوان و آینده دار فوتبال چین، در دسته چهارم رقابت های لیگ آلمان که مسابقات منطقه ای جنوب غربی نیز محسوب می شود شرکت کند. 

 

محل اقامت و تمرین این تیم در شهر هایدلبرگ خواهد بود و این مسابقات به منزله آماده سازی چینی ها برای المپیک 2020 توکیو خواهد بود.

 

مسئول برگزاری این لیگ منطقه ای اعلام کرد که از تمام تیم ها در مورد حضور یک تیم چینی نظرخواهی کرده که آرا بیشتر مثبت بوده است.

 

 

1206089

 

 

رونی زیمرمان در این خصوص گفت: برنامه ریزی اولیه در این خصوص مناسب بوده است اما باید ایده های بعدی در این رابطه را نیز با حضور مدیران تیم های منطقه ای به زودی بررسی کنیم."

 

در صورت قبول این پیشنهاد، قرار است هر کدام از 19 باشگاه لیگ منطقه ای 15 هزار یورو به عنوان پاداش دریافت کنند و همچنین تمام تیم ها این امتیاز را دارند که در هر 2 دیدار رفت و برگشت برابر این تیم چینی، از شرایط میزبانی بهره ببرند.

 

این موضوع به جز آبدیده کردن بازیکنان چینی، به سود فوتبال آلمان نیز خواهد بود زیرا لیگ دسته چهارم این کشور نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر، از نظر توریستی و با توجه به استقبال احتمالی چینی ها، سود سرشاری نصیب مناطق میزبان این تیم خواهد شد.

 

در ماه نوامبر گذشته و با حمایت سیاسیون رده بالای چین و آلمان، توافقی مبنی بر پیاده سازی طرح جامع توسعه فوتبال بین 2 کشور امضا شد و این پروژه نیز قرار است در راستای همان توافق عملی شود.

 

البته مشخص نیست که آیا حضور در لیگی با این مختصات به رشد بازیکنان چینی کمک خواهد کرد یا خیر و شاید این برنامه نیز تنها بخشی از هجمه رسانه ای گسترده چینی ها برای شناساندن فوتبال خود در دنیا باشد.

دیدگاه‌ها