کد خبر : 1425165 | 12 تیر 1396 ساعت 14:08 | 38.8K بازدید | 1 دیدگاه

پنج استعداد آسیایی که خیلی زود بازنشسته شدند

پروین در کنار ناکاتا و جاسم الهویدی قرار گرفت

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در مطلبی به بررسی پنج ستاره ای پرداخت که خیلی زود دوران فوتبال خود را به پایان رساندند، هیده توشی ناکاتا، دونگ فانگژو، نشاط اکرم، جاسم الهویدی و محمد پروین ستاره های مورد نظر AFC هستند که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پنج ستاره فوتبال آسیا که خیلی زود به دوران ورزشی خود پایان دادند در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. 

 

دونگ فانگژو از چین (پایان فوتبال در 31 سالگی)

نام این بازیکن چینی برای اولین بار در سال 2004 شنیده شد، زمانی که او به تیم منچستر یونایتد پیوست تا به عنوان ستاره ای جوان زیر نظر آلکس فرگوسن به بازی بپردازد. البته این اتفاق در آن زمان هرگز روی نداد چرا که وی در ابتدای ورود به منچستر به صورت قرضی راهی تیم رویال آنتورپ بلژیک شد و دو سال برای این تیم به بازی پرداخت اما نام بزرگ منچستر یونایتد تنها یک بازی برای وی به دنبال داشت، دیداری که در برابر چلسی برگزار شد و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. بازیکنی که آلکس فرگوسن درباره او معتقد بود سرعت و جسارت دارد از سال 2008 از انگلیس خارج شد و در لهستان و ارمنستان و چین به بازی پرداخت و در نهایت ترجیح داد در سن 31 سالگی به دوران بازی خود خاتمه دهد. 

 

1207551

 

نشاط اکرم از عراق (پایان فوتبال در سن 30 سالگی)

یکی از بازیکنان نسل طلایی عراقی ها که به همراه این تیم موفق شد به عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا 2007 دست پیدا کند. درخشش او در تیم قهرمان باعث شد تا وی مورد توجه اریکسون قرار بگیرد تا به تیم منچستر سیتی بپیوندد اما عدم صدور اجازه کار برای او در انگلیس باعث شد تا این بازیکن نتواند راهی این تیم شود. اکرم یکی از بازیکنانی عراقی بود که به همراه تیم المپیک در بازی های المپیک 2004 آتن حضور داشت و به عنوان یکی از مهمترین ترانسفرهای فوتبال عراق در سن 20 سالگی به تیم النصر عربستان پیوسته بود. اکرم البته در نهایت موفق به بازی در اروپا شد و در سال 2009 راهی تیم توئنته هلند شد اما مشکل آسیب دیدگی مانع از ادامه حضور وی در این تیم شد تا وی در نهایت تنها یک سال برای این تیم به میدان برود. اکرم با 113 بازی ملی یکی از رکوردداران بازی ملی در فوتبال عراق است.

 

1207555

 

جاسم الهویدی از کویت (پایان فوتبال در سن 30 سالگی)

مهاجم زهردار کویتی در سن 19 سالگی توانست با تیم المپیک کویت خود را به المپیک 1992 بارسلون برساند، این مهاجم در همان سال به عضویت تیم بزرگسالان کویت نیز درآمد و توانست در 100 بازی به میدان برود، جاسم الهویدی در این تعداد بازی توانست 65 گل به ثمر برساند و خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان آسیا معرفی کند. او که در بازی های جام ملت های آسیا 96 و مقدماتی جام جهانی 98 کلیدی ترین مهره کویتی ها محسوب می شد در سال 98 با 20 گل زده بالاتر از گابریل باتیستوتا جایزه بهترین گلزن جهان را به دست آورد. مهاجم کویتی که سابقه حضور در تیم الهلال را در کارنامه خود دارد سرانجام در سال 2003 و در تیم السالمیه کویت به دوران بازی خود پایان داد. 

 

1207554

 

محمد پروین از ایران (پایان فوتبال در سن 27 سالگی)

پسر اسطوره فوتبال ایران خیلی زودتر از آنچه تصور می شد به دوران فوتبال خود پایان داد، علی پروین که بخشی از تیم ملی افسانه ای ایران در سال 1978 محسوب می شد تا سال ها به عنوان سرمربی تیم ملی ایران و پرسپولیس به کار مشغول بود اما پس از خروج وی از جمع پرسپولیسی ها محمد پروین تلاش بسیاری کرد تا بتواند خود را تثبیت کند و پس از جدایی از پرسپولیسی ها به تیم های استیل آذین و سایپا پیوست. او که یکی از استعدادهای فوتبال ایران محسوب می شد در سال 2008 به تیم ملی ایران نیز دعوت شد، البته پروین پیش از آن با تیم ملی ب ایران توانسته بود به عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا دست پیدا کند. فشار نام پدر روی این بازیکن باعث شد تا او نتواند به آنچه تصور می شد برسد و پس از دو بار حضور در تیم پرسپولیس و تیم هایی مانند پیکان و گهر به کار خود در فوتبال پایان داد. 

 

1207553

 

هیده توشی ناکاتا از ژاپن (پایان فوتبال در 29 سالگی)

مسلما مشهورترین بازیکن آسیایی در سطح دنیا ستاره تیم ملی ژاپن است، او که در سال 1998 به همراه تیم ملی ژاپن در جام جهانی حضور داشت خیلی زود توانست خود رابه تیم های معتبر فوتبال اروپا برساند، او در زمان انتقال به تیم پارما توانست رکورد بیشترین مبلغ قرارداد برای یک بازیکن آسیایی را بشکند. ناکاتا در دوران حضور خود در فوتبال اروپا در تیم های پروجا، پارما، رم، پارما، بولونا، فیورنتینا و بولتون به بازی پرداخته است و سرانجام در سن 29 سالگی به دوران حرفه ای خود در فوتبال پایان داد.

 

1207552

دیدگاه‌ها