کد خبر : 1425887 | 16 تیر 1396 ساعت 19:32 | 139.1K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی تمام راه‌های جدایی آقای گل؛

مهدی طارمی هیچ راهی برای جدایی ندارد

در حالی که مهدی طارمی به دنبال جدایی از پرسپولیس و حضور در اروپاست، غیبت‌های او می‌تواند دردسر بزرگی برایش شکل دهد و این انتقال بدون رضایت باشگاه صورت نخواهد پذیرفت.

مهدی طارمی هیچ راهی برای جدایی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی، آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران در ابتدای فصل در گفتگویی با مسوولان باشگاه خواهان جدایی از جمع سرخپوشان و ادامه فوتبالش در اروپا شد. باشگاه نیز در همان زمان با اعلام شرایط جدایی به او فرصتی دو هفته‌ای برای برآورده کردن این خواسته‌اش را داد. با این حال بعد از پایان این مهلت، طارمی هنوز در اردوی آماده‌سازی سرخپوشان حضور نیافته است.


در این زمینه گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد و گفته می‌شود این بازیکن همچنان به دنبال فرصتی است تا شرایط حضورش در اروپا را شکل دهد. قرارداد یکساله‌ی طارمی با پرسپولیس اما مانع بزرگی برای تصمیم‌گیری یکطرفه او خواهد بود. طارمی که در فصل گذشته نیز بعد از ثبت قراردادش با ریزه اسپور بار دیگر به پرسپولیس بازگشته اکنون چیزی که در ذهنش وجود دارد این است که این انتقال نیز حتی بدون دستور و مجوز باشگاه پرسپولیس شدنی خواهد بود و تنها در صورت شکایت این باشگاه جرایمی در طولانی مدت نصیبش خواهد شد.


ریزه اسپور نیز در فصل گذشته بعد از جدایی عجیب طارمی و بازگشتش به پرسپولیس شکایتی به فیفا ارجاع داده که اکنون با گذشت یک سال هنوز به نتیجه نرسیده است. این گمانه‌زنی‌ها اینچنین شکل گرفته که طارمی با تصور اینکه جدایی‌اش از پرسپولیس بار دیگر پرونده‌ای زمانبر علیه او شکل خواهد داد و مانعی برای حضورش در تیم جدید نخواهد بود، میسر می‌شود.


غفاری، کارشناس نقل و انتقالات در این خصوص توضیحاتی می‌دهد که به نظر می‌رسد این راه را بر مهاجم جوان و ملی‌پوش پرسپولیس خواهد بست: قراردادی بین طرفین وجود دارد و طرفین صد در صد باید به آن پایبند باشند و اینگونه نیست که بازیکن هر زمانی خواهان جدایی شد اجابت شود. این مساله در طرف مقابل نیز وجود دارد و باشگاه در صورت عدم نیاز باید تعهد خود در قبال بازیکن را نیز برآورده کند. اصلا چنین راهی وجود ندارد. بازیکن وقتی برای قرارداد جدید حاضر می‌شود باید ITC در اختیار داشته باشد. آی تی سی زمانی داده می‌شود که بازیکن برگه فسخ یا پایان قرارداد در اختیار داشته باشد.


اینکه گفته می‌شود در صورت جدایی و فسخ یک طرفه قرارداد این بازیکن پرسپولیس تنها می‌تواند در پرونده‌ای زمانبر به محرومیت چهارماه او و دریافت یک و نیم برابری قراردادش با باشگاه جدید دل ببندد نیز اینطور پاسخ داده می‌شود: فسخ یک طرفه به هیچ عنوان بدون دلیل محکمه پسند قابل اجرا نمی‌شود. خصوصا برای بازیکنان ایرانی. شاید بازیکن خارجی با دل بستن به بهانه‌هایی مثل عدم تامین، مشکلات مالی، عدم دریافت مبلغ قراردادش و ... بتواند از این بند فسخ سود ببرد اما مسلما این بند برای بازیکنان ایرانی به این سادگی امکان پذیر نخواهد بود. در مورد موضوع دوم و دریافت مبلغ یک و نیم برابری در صورت جدایی و عقد قرارداد اول به همان مساله اول اشاره می‌کنم که باشگاهی قادر نیست بازیکن تحت تملک و قرارداد با باشگاه را به عضویت در آورد. این بند یک و نیم برابری نیز در هیچ کجای قانون فیفا آورده نشده است.


وی با ذکر مثال‌هایی به این موضوع پرداخت و گفت: باشگاه رئال مادرید مدت‌هاست به دنبال امباپه است و این در حالی است که باشگاه این بازیکن رضایت به این انتقال نداده است. آیا امباپه و رئال می‌توانند مدعی این موضوع شوند و بدون توجه به موناکو قرارداد خود را امضا کنند و بعد با پرداخت یک و نیم برابر قرارداد این موضوع پایان یابد؟ اگر بنا به این موضوع باشد که قرارداد بازیکنان و مذاکره برای جذب آنها بی معنا خواهد بود و هر بازیکنی قادر خواهد بود بدون توجه به قراردادش با باشگاه راهی تیم دیگری شود.


وی ادامه داد: اینکه بازیکن بگوید دلم با تیم نیست و به دنبال پیشرفت هستم و ... نیز نمی‌تواند دلیل برای جدایی‌اش باشد. باشگاه به عنوان صاحب اختیار بازیکن تحت قراردادش می‌تواند از این انتقال خواسته خودش را داشته باشد. به طور مثال در خصوص بازیکنی که چندی پیش به دلیل همین بهانه‌ها از باشگاهش جدا شد و به تیم دیگری پیوست مگر باشگاه صاحب او این بهانه را پذیرفت؟ این انتقال تنها زمانی رخ داد که باشگاه خواهانش مبلغ بالای رضایتنامه‌اش را پذیرفت. پس این مساله هم نمی‌تواند بهانه و دلیلی بر جدایی تلقی شود و طارمی اگر خواهان جدایی است تنها باید باشگاه پرسپولیس را راضی به این اتفاق کند.


عدم حضور شماره 9 پرسپولیس در تمرینات و اردوی این تیم نیز طبق قرارداد طرفین و توافق صورت گرفته با جرایمی همراه است که باید دید چقدر برای آن در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها