کد خبر : 1426819 | 21 تیر 1396 ساعت 11:46 | 37.4K بازدید | 1 دیدگاه

اولین دربی اروپایی سرخابی ها لغو شد

استقلال - پرسپولیس؛ شاید در تهران

با وجود تمام برنامه ریزی هایی که برای برگزاری اولین دربی اروپایی سرخابی ها در آلمان صورت گرفت، این مصاف به صورت رسمی لغو شد.

استقلال - پرسپولیس؛ شاید در تهران 

به گزارش "ورزش سه"، مثل تمام دنیا این بار ایده برگزاری دربی سرخابی ها در خارج از ایران به افکار اسپانسر مشترک دو باشگاه خطور کرد به این امید که رویارویی دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس عواید مالی فراوانی در همین ابتدای فصل داشته باشد. از همین رو نزدیک به یک ماه قبل مراحل برگزاری اولین دربی تاریخ دو تیم در خارج از این و اروپا استارت خورد و کشور آلمان برای میزبانی از این مصاف در نظر گرفته شد.


ایده مدیران دو باشگاه در کنار اسپانسر برمی گشت به همان راهی که از سال ها قبل باشگاه های بزرگ اروپایی مد نظر قرار داده و برای درآمدزایی در اقصی نقاط دنیا مصاف های تدارکاتی و دوستانه ای را در تابستان تدارک دیدند درست مثل میلان و اینتر در چین، رئال و بارسا در آمریکا، من یونایتد و من سیتی در آمریکا و ... که حالا تمام این بازی ها در قالب بسته ای کامل تحت عنوان بازی های چمپیونزکاپ تابستانه قرار گرفته که سود سرشاری را نصیب آنها می کند و کمک شایانی در راه تامین هزینه های کلان است.


استقلال و پرسپولیس با توجه به طرفداران پرشمار در داخل ایران و خارج از کشور این بار امیدوار بودند بعد از تمام ریخت و پاش های تابستانی بخشی از این هزینه را با برگزاری اولین دربی در زمینی بی طرف در خارج از ایران تامین کنند اما برخی مشکلات و ناهماهنگی ها با کشور مد نظر تمام رشته ها را در راه برگزاری پنبه کرد تا نه تنها دربی آلمان لغو شود؛ بلکه یک بار دیگر این موضوع به اثبات برسد که برنامه ریزی حرفه ای در فوتبال ایران جایی ندارد!


آلمان به عنوان کشوری که اسپانسر دو باشگاه برای برگزاری دربی در نظر گرفته بود، در آخرین لحظات با بهانه کردن موضوع برگزاری اجلاس سران گروه 20 و همچنین مشکلات در راه تامین امنیت این دیدار مانع برگزاری اولین رویارویی سرخابی های پایتخت در خارج شد تا با لغو رسمی دربی آلمان حالا همه جا صحبت از برگزاری احتمالی این دیدار در تهران به گوش برسد. احتمالی که بسیار ضعیف به نظر می رسد چون برگزاری دربی آن هم در این برهه از سال مشکلات خاص خود را دارد و قبل از هر چیزی نیاز به کسب اجازه از شورای تامین استان را دارد.


سوای از تامین امنیت و کسب اجازه از شورای تامین، برنامه های آماده سازی دو باشگاه نیز در برگزاری احتمالی این مصاف تاثیرگذار است چون هر دو تیم در اردوی پیش فصل و برون مرزی خود قرار دارند و برنامه ریزی ها نیز برای سفر آنها به آلمان صورت گرفته بود. مسلما دربی پیش فصل می تواند یک پیش درآمد خوبی برای طرفداران دو تیم محسوب شود اما هم باشگاه پرسپولیس هم باشگاه استقلال با حساسیت های حاکم بر این دیدار قطعا با ابهامات در راه بازی در تهران روبرو خواهند بود؛ به خصوص پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ که بازی سوپرجام ایران قبل از ورود به فصل جدید مقابل نفت در ورزشگاه آزادی را نیز پیش رو دارند.

دیدگاه‌ها