کد خبر : 1452661 | 17 مرداد 1396 ساعت 13:02 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

باید به جودو کمی زمان بدهید

رودکی: توقع مدال جهانی منطقی نیست

رییس سازمان تیم های ملی جودو معتقد است که همچنان نباید از این رشته توقع مدال جهانی داشته باشیم.

رودکی: توقع مدال جهانی منطقی نیست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی جودوی ایران که در سال های اخیر دستش از رسیدن به مدال جهانی کوتاه مانده، باید تا کمتر از ۲۰ روز دیگر در رقابت های جهانی مجارستان حاضر شود. ۴ نماینده جودوی ایران در این رقابت ها نسبتا میانگین سنی پایینی دارند اما همه به دنبال کسب مدال و مطرح کردن مجدد نام جودوی ایران در جهان هستند.


برای اطلاع از آخرین وضع تیم ملی جودوی ایران با محمدرضا رودکی، رییس سازمان تیم های جودو همکلام شدیم. وی درباره برنامه تیم ملی به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «از ابتدا حضور در مسابقات داخل سالن آسیا در برنامه ما نبود. به دلیل همزمانی این رقابت ها با مسابقات جهانی مجارستان برای ما حضور در سطح جهان اهمیت بیشتری داشت. ترکیب تیم تقریبا نهایی شده و با ۴ جودوکار راهی مسابقات جهانی خواهیم شد.»


وی درباره شانس مدال آوری جودوکاران ایرانی در مسابقات جهانی می افزاید: «باید به مسائل، منطقی نگاه کنیم. سال هاست که در سطح جهان حرفی برای گفتن نداریم و زمان می برد که به این وضعیت پایان دهیم. در این مدت با چالش های زیادی روبرو بودیم اما می توانم این قول را بدهم که نسبت به دوره های قبلی نتیجه بهتری می گیریم. در خیلی از دوره ها وضع اینطور بوده که همه جودوکاران در دوره اول حذف شوند اما این بار اتفاقات بهتری رخ می دهد.»


جواد محجوب یکی از جودوکاران مطرح ایران در سال های اخیر بود که مدتی است در اردوهای تیم ملی حاضر نمی شود. رییس سازمان تیم های ملی جودو درباره شرایط او خاطرنشان می کند: «در چند دوره از محجوب دعوت کرده و شرایط را برای بازگشتش مهیا کردیم اما خودش صلاح دانسته دیگری به تیم ملی نیاید. شنیدم که او می خواهد در رشته MMA به کارش ادامه دهد و امیدوارم موفق باشد.»


رودکی در پایان با اشاره به کناره گیری محمود میران از مدیریت تیم های ملی می گوید: «ما دوست داشتیم از ظرفیت های میران استفاده کنیم و هنوز با او در ارتباط هستیم اما میران به ما گفت به دلیل اینکه سال ها با برادرش در این سالن تمرین کرده، از نظر روحی اذیت می شود و به همین خاطر کناره گیری کرد.»

دیدگاه‌ها