کد خبر : 1452727 | 17 مرداد 1396 ساعت 17:50 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش و وعده برای برگشت 

سوریان در راه پرافتخار برادران خادم

حمید سوریان نابغه افتخار آفرین تیم ملی کشتی فرنگی در حالی حرف از بازگشت به میادین کشتی زده است که همین حالا هم او پر افتخار ترین مرد تاریخ کشتی ماست .

سوریان در راه پرافتخار برادران خادم 

به گزارش ورزش سه حمید سوریان با 7 طلای جهانی و المپیک بالاتر از محمد نصیری، حسین رضا زاده و هادی ساعی بیشترین افتخار را در ورزش ایران دارد .


اما در تاریخ کشتی ما نفراتی بوده اند که بعد از دوره ای کوتاه استراحت به میادین برگشته و برای تیم ملی کشتی مسابقه داده اند .


*عجیب ترین مردان از این دست، برادران خادم بوده اند، رسول خادم در سال 1996 با گرفتن مدال طلای المپیک در وزن 90 کیلو از کشتی خداحافظی کرد، او 2 سال بعد در حالی که برادرش مدیر تیم های ملی کشتی شده بود؛ به کشتی برگشته و در 2 وزن بالاتر یعنی فوق سنگین برای ایران مدال نقره المپیک را گرفت و این بار در 27 سالگی کشتی را کنار گذاشت .


امیررضا خادم نابغه ای دیگر از این دست است، او یک طلا و 3برنز جهانی و المپیکی دارد اما او در سالهای 93 و94 ابتدا اسیر یک اتفاق عجیب شد و در حالی که شایسته قهرمانی جهان بود، برابر کشتی گیر نه چندان قدر مجار، غفلتا ضربه شد و یک سال بعد بر اثر ناداوری ها  5-5 مغلوب اوزتورک کشتی گیر ترک شد .


امیر خادم در سال 1996 زمانی که 27 ساله بود کشتی را کنار گذاشت ، او 4 سال بعد در حالی که یک دوره مدیریت تیم ملی و نمایندگی مجلس را داشت، به مسابقات برگشت و نفر اول ایران در وزن خودش شد و در المپیک هم شایسته بود و در نهایت چهارم شد.


جالب تر این که او 4سال بعد یعنی در سال 2004 زمانی که 35 ساله شده بود باز هم به میدان برگشت و در مسابقات انتخابی نفر اول شد اما نگذاشتند او به مسابقات المپیک برود .


سوریان البته، 7طلا دارد و از این حیث کسری ندارد اما ای کاش به جای آماده سازی در مسابقات جهانی، او در یک دوره از مسابقات کم فشار تر مثل قهرمانی آسیا به میدان برود .


در هر صورت و هر شکل برای حمید که بی تردید دین خود را به کشتی ایران ادا کرده آرزوی موفقیت داریم.

دیدگاه‌ها