کد خبر : 1453402 | 20 مرداد 1396 ساعت 21:24 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

تساوی سرد در شهرقدس

پیکان 0 - ذوب آهن 0؛ بدون گل با یک تلفات

پیکان و ذوب آهن با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند؛ البته اخراج بازیکن گرجستانی ذوب آهن نیز در رقم خوردن این تساوی تاثیرگذار بود.

پیکان 0 - ذوب آهن 0؛ بدون گل با یک تلفات

به گزارش "ورزش‌سه"، پیکان و ذوب آهن در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هردوی آنها امیدوار به کسب پیروزی بودند. پیکان برای کسب اولین پیروزی فصل وارد زمین شده بود و از سوی دیگر امیر قلعه نویی می خواست با کسب دومین پیروزی متوالی از کورس قهرمانی عقب نیفتد. با این حال تلاش هیچ کدام از آن ها نتیجه نداد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

 

هفته سوم لیگ برتر/ 20 مرداد 1396/ ساعت 20:30
ورزشگاه شهدای شهر قدس/ تماشاگر: حدود 200 نفر

داور: حمید حاج ملک           کمک ها: رحیم شاهین و قهرمان نجفی
داور چهارم: ناصر جنگی               ناظر: محمدجواد تقی پور

 

 

پیکان تهران

 


رحمان احمدی، مهران موسوی، حجت حق وردی، علی حمودی، آرمان قاسمی، ابوالفضل ابراهیمی، ماهان رحمانی(65- امیرحسین کریمی)، بختیار رحمانی، مهدی شیری(67- سعید صادقی)، مهدی مومنی و مرتضی آقاخان(79- سجاد آشوری)
سرمربی: مجید جلالی

 

 

ذوب آهن

 


رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمدنژاد مهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر(83- سیدمحمد ستاری)، حمید بوحمدان، گئورگ ولسیانی، احسان پهلوان، محمدرضا عباسی(14- مهدی رجب زاده)، ربیع عطایا(87- علی حمام) و مرتضی تبریزی
سرمربی: امیر قلعه نویی


 

اخطار

 


محمد نژادمهدی(29) - وحید محمدزاده(64) - گئورگی ولسیانی(57(69))  از ذوب آهن

مهدی مومنی(49)  - علی حمودی(60) از پیکان

 

 

دقایق حساس
 

 

 

دقیقه 4: دانیال اسماعیلی فر روی ضربه ایستگاهی با سر می توانست دروازه پیکان را باز کند اما رحمان احمدی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 15: تیم ذوب آهن از جناح راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ربیع عطایا پشت توپ قرار گرفت اما مدافعان پیکان توپ را برگرداندند.

دقیقه 23: ذوب آهن چسبیده به محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد؛ مهدی رجب زاده پشت توپ قرار گرفت اما ضربه اش به دیوار دفاعی برخورد کرد و به زمین برگشت.

دقیقه 31: ربیع عطایا هافبک لبنانی ذوب آهن با تکنیک خوب خود وارد محوطه جریمه پیکان شد و با بهم ریختن دفاع به رجب زاده پاس داد. رجب زاده نیز با دربیل مدافع مستقیم در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت اما ضربه چیپ او در کمال تعجب به بیرون رفت.
دقیقه 40: احسان پهلوان از چپ نفوذ کرد و با عبور از دو بازیکن توپ را روی دروازه ارسال کرد اما رجب زاده در حالی که تک به تک با احمدی بود، نتوانست ضربه خوب بزند و توپ به بیرون رفت.
دقیقه 41: پشت محوطه جریمه پیکان، توپ به گئورگی ولسیانی رسید که ضربه زیبای او را رحمان احمدی با مشت به کرنر فرستاد.
دقیقه 42: مرتضی آقاخان از عمق دفاع ذوب نفوذ کرد و در شرایط تک به تک توپ رو به پاهای رشید مظاهری کوبید.

دقیقه 55: پیکانی ها از سمت چپ صاحب ضربه ایستگاهی شدند که توپ ارسالی توسط بختیار رحمانی روی سر مهاجم پیکان ننشست.
دقیقه 58: حرکت در عرض مهدی مومنی و ضربه او از پشت محوطه جریمه را رشید مظاهری در آغوش گرفت.

دقیقه 65: حرکت در عرض بختیار رحمانی و ضربه زیبای او که رشید مظاهری به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۰: بختیار رحمانی روی یک ضربه ایستگاهی توپ را از فاصله ۲۵ متری شلیک کرد که مظاهری با واکنش خیلی خوب توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۱: روی ضربه کرنر آرمان قاسمی مدافع پیش تاخته پیکان با ضربه ی سر دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۷۳: ذوبی ها در موقعیت حمله بودند که بازیکن پیکان روی زمین افتاد. بازیکنان ذوب آهن هم برای بازی جوانمردانه نمی خواستند توپ را بیرون بزنند ولی وقتی مصدومیت بازیکن پیکان طولانی شد؛ مهاجم ذوب آهن توپ را طوری به بیرون زد که از استادیوم خارج شد.
دقیقه ۷۷: روی سانتر ارسالی حمودی، مرتضی آقاخان ضربه سر زیبایی را روانه دروازه ذوب آهن کرد که با عکس‌العملی عالی رشید مظاهری به کرنر رفت.

دقیقه ۸۰: مهدی مومنی مهاجم پیکان در محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۸۶:  ضربه سر خطرناک مهدی مومنی از بالای دروازه ذوب آهن به اوت رفت.


 

بهترین بازیکن زمین(مهدی رجب زاده و ربیع عطایا)

 


مهدی رجب زاده و ربیع عطایا همچون بازی های گذشته عملکرد خوبی در ترکیب ذوب آهن داشتند. عطایا در خط هافبک توانست با حرکات تکنیکی خود عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. رجب زاده نیز با بهره گیری از تجربه اش و البته سرعت خود در حملات ذوب آهن نقش زیادی داشت. آنها بعد از ده نفره شدن تیم شان نیز توانستند خوب کار کنند و یک امتیاز اندوخته از بین نرفت.

 

اتفاق ویژه؛ پیکان همچنان بدون برد

 


تیم پیکان تهران با گذشت 3 هفته از لیگ برتر هنوز نتوانسته پیروزی کسب کند. شاگردان مجید جلالی امیدوار بودند در بازی خانگی با ذوب آهن طلسم نبردنشان بشکند اما این اتفاق رخ نداد. از سوی دیگر با این نتیجه اختلاف ذوب آهن با پرسپولیس در صدر جدول به 4 امتیاز رسید.

 

 

شرح بازی:

 


ذوب آهن بازی را بسیار خوب شروع کرد؛ شاگردان امیر قلعه نویی از ابتدای مسابقه با هدف گلزنی به سمت دروازه پیکان حمله ور شدند و موقعیت هایی را نیز خلق کردند اما در رسیدن به گل ناکام ماندند. با مصدومیت محمدرضا عباسی و حضور مهدی رجب زاده در ترکیب ذوب آهن، حملات این تیم دامنه دار تر شد تا در نیمه نخست یک بازی تقریبا یک طرفه را شاهد باشیم. در این شرایط پیکان بیشتر چشم به ضد حملات داشت اما مرتضی آقاخان میان مدافعان ذوب آهن تنها بود و هافبک های پیکان نیز تمرکز لازم را برای پی ریزی حملات نداشتند.
در نیمه دوم پیکان که دوست نداشت در خانه امتیاز از دست بدهد، هجومی تر وارد زمین شد. مجید جلالی از بازیکنانش خواست با چند تغییر هجومی تر به میدان بروند و همین اتفاق رخ داد. ذوب آهن نیز با استفاده از تکنیک مهره های هجومی اش به حملاتش ادامه می داد و همین مساله بازی را زیبا تر کرده بود. در این شرایط جنگ هافبک ها بالا گرفته بود. اخراج مدافع گرجستانی ذوب آهن در اواسط نیمه دوم کار را برای شاگردان امیر قلعه نویی سخت کرد. طبیعتا در این شرایط ذوبی ها بیشتر به دفاع کردن پرداختند و از سوی دیگر بازیکنان پیکان هجومی تر بازی کردند. شاگردان جلالی در دقایق پایانی موقعیت های خوبی به دست آوردند و حتی یکبار هم توپ را به تیر دروازه کوبیدند اما در نهایت توپ هایشان به گل تبدیل نشد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.


 

حاشیه ها:

 


*قبل از شروع بازی مجید جلالی و سایر نیمکت نشینان پیکان به استقبال امیر قلعه نویی و همکارانش در ذوب آهن رفتند.
*اکثر هواداران حاضر در ورزشگاه شهر قدس از طریق تلفن همراه و رادیو پیگیر بازی استقلال و تراکتورسازی هستند.
*3 عکاس با حضور در ورزشگاه شهرقدس بازی را زیر نظر گرفته اند.
*حدود 50 نفر هواداران ذوب آهن از اصفهان به تهران سفر کردند تا حامی تیم خود باشند.
*رحمان احمدی دروازه بان باتجربه پیکان قبل از شروع بازی به سمت امیرقلعه نویی رفت و از او رخصت گرفت.
*امیر قلعه نویی از ابتدای مسابقه در کنار زمین حضور یافت و نسبت به عملکرد شاگردانش اعتراض می کرد. مجید صالح نیز با بازیکنان پیکان در حال صحبت بود.
*محمدرضا عباسی هافبک ذوب آهن در دقیقه 14 مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد. او جای خود را به مهدی رجب زاده داد.
*مهدی رجب زاده بعد از ورود به زمین بازوبند کاپیتانی را از مرتضی تبریزی گرفت و بر دست بست.
*هوادارانی اصفهانی حاضر در ورزشگاه به تشویق ذوب آهن می پردازند و تیمشان را روبه جلو هدایت می کنند.
*امیر قلعه نویی در اواسط نیمه نخست بشدت نسبت به عملکرد داور اعتراض داشت. او معتقد بود داور دیر سوت می زند و تمرکز تیمش را می گیرد.
*نیمه دوم مسابقه به دلیل عدم حضور پیکانی ها در زمین با 4 دقیقه تاخیر آغاز شد.
*بازیکنان ذوب آهن در ابتدای نیمه دوم حلقه اتحاد تشکیل دادند.
* گئورگی ولسیانی در دقیقه 69 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

دیدگاه‌ها