کد خبر : 1457518 | 07 شهریور 1396 ساعت 10:29 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال به منصوریان فرصت بدهد

زادمهر: ترانسفر بازیکنان باید استراتژی پرسپولیس شود

عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس معتقد است که شرایط این تیم به گونه ای است که از آن توقع می رود تا به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

زادمهر: ترانسفر بازیکنان باید استراتژی پرسپولیس شود

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس مدتی است که روزهای خوبی را سپری می کند هرچند این تیم در بازی برگشت برابر الاهلی در ابوظبی باید پیروز شود تا به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد.


دکتر محمد زادمهر عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس درباره شرایط این تیم گفت: «من فکر می کنم پرسپولیس راه خودش را پیدا کرده است. این تیم شخصیت قهرمانی و پیروزی را گرفته چرا که فصل گذشته قهرمان شد و فصل قبل از آن نیز می توانست قهرمان شود.»


او افزود:« توانایی و شرایط پرسپولیس در حدی است که انتظار داریم این تیم بتواند به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.» 


دکتر زادمهر در ادامه اضافه کرد:« معتقدم پرسپولیس پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد. کادر فنی و بازیکنان بسیار خوبی داریم که اگر مشکل یا فشاری هم به وجود آمده از آن ها به خوبی عبور کرده اند. بازیکنان و کادر فنی ما آنقدر آگاهی دارند و می دانند که هرچه با پرسپولیس به موفقیت بیشتری برسند هم به نفع باشگاه و هواداران و هم به نفع خودشان است.»


عضو هیات مدیره پرسپولیس در دو فصل گذشته درباره این که در روز تشکیل اولین جلسات هیات مدیره قبل از آغاز لیگ پانزدهم آیا تصور می کردند تیم به چنین جایگاهی برسد گفت:« دقیقا ما پیش بینی کرده بودیم. الان هم می توانم پیش بینی کنم که این تیم می تواند به موفقیت های بیشتری هم برسد. من معتقدم ما باید نگاهمان به 100 باشد تا به 90 برسیم.»


او همچنین گفت: «البته این ها مستلزم یک برنامه ریزی به خصوص در بخش اقتصادی است. یکی از مهم ترین راه های درآمدزایی ترانسفر بازیکن است و ما در باشگاه باید شرایطی به وجود بیاوریم که هم نیمکت قدرتمندی داشته باشیم و هم از ترانسفر بازیکن به درآمد برسیم. واقعیت این است که برخی از بازیکنان به مرحله ای می رسند که باید از پرسپولیس به تیم های بزرگ تر و مطرح تر اروپایی بروند. به نظر من پرسپولیس این پتانسیل را دارد و باید از آن به خوبی استفاده کند.»


دکتر زادمهر ادامه داد: «در همین سال ها بازیکنانی در تیم ما حضور داشتند که باشگاه های خارجی با رقم های خیلی خوبی آن ها را می خواستند هرچند به خاطر این که در مقطع زمانی خوبی نبودیم موافقت نکردیم اما به عقیده من یکی از بهترین راه های درآمدزایی باشگاه ها ترانسفر بازیکن است و باعث به وجود آمدن تعامل خوبی میان باشگاه با باشگاه های خارجی هم می شود.»


بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره راه های رسیدن به سطح درآمدزایی گفت:« باید با بازیکنان قراردادهای دو ساله و سه ساله بسته شود. ما اتفاقا در پرسپولیس در مقاطعی تصمیم گرفتیم که قرارداد چند بازیکن را تمدید کنیم و این در راستای همین تفکر بود. ما در این زمینه خوب عمل کرده ایم. بازیکنانی را گرفتیم که در تیم رشد کردند و حالا می توانند با قراردادهای خوبی به تیم های بهتری بروند و سود خوبی هم نصیب باشگاه شود. ما جوانانی را با قراردادهای نسبتا پایین جذب کردیم که بعد از دو سال با پیشنهادات فوق العاده ای مواجه شدند.»


زادمهر گفت: «باید سالی 4 تا 5 بازیکن را ترانسفر کنیم تا باشگاه از این روش به درآمدزایی برسد. این هم به نفع باشگاه و هم به نفع بازیکن است. چنین چیزی میسر نمی شود مگر با تعامل میان بازیکن و باشگاه و البته سرمربی تیم که باید در راستای برنامه های کلان باشگاه قدم بردارند. من بازهم می گویم که ما در تیممان بازیکنانی داریم که می توانیم با شرایط خیلی خوب به باشگاههای خارجی ترانسفر کنیم.»


مشکلات استقلال باید حل شود


دکتر زادمهر همچنین درباره شرایط امروز پرسپولیس گفت: «آقای طاهری و آقای کاشانی خیلی زحمت می کشند و کادر فنی و بازیکنان کاملا هم دل هستند. موفقیت تیم متعلق به همه است و امیدوارم روند این پیروزی های پرسپولیس هم ادامه داشته باشد تا بیش از هرچیزی هواداران و جامعه تحت تاثیر آن انرژی بگیرند.»


او افزود: «امیدوارم مشکلات باشگاه استقلال هم شود. استقلال تیم بزرگ و پرطرفداری است که باید شرایط خوبی داشته باشد.»


عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس با اشاره به شرایط مشابه پرسپولیس در دو فصل قبل که تیم نتایج خوبی نمی گرفت و حتی صحبت از تغییر برانکو هم بود گفت: «اصلا ما قرار نبود کادر فنی را تغییر بدهیم. ممکن است بعضی از دوستان نظرشان این بود اما اعضای اصلی همه موافق ثبات و ادامه همکاری با برانکو بودند.»

 

دکتر زادمهر درباره این که تصمیمات هیات مدیره استقلال در قبال نتایج این تیم و کادر فنی چگونه می تواند باشد گفت: «ببینید آقای منصوریان بعد از شکست و در سخت ترین شرایط با مربی حریف و داوران مسابقه دست می دهد، با بازیکنان تیم خودش و حریف برخورد مناسبی داشت و به نظرم این ها موضوعات مهمی هستند که باید دیده شوند. درمورد تصمیم هیات مدیره و مسایل فنی هم باید بگویم به شخصه معتقدم که باشگاه باید به این مربی جوان فرصت بیشتری بدهد همانطور که فصل قبل این اتفاق افتاد و نتایج خوبی هم گرفتند.»


او درباره این که آیا استقلال برای برون رفت از شرایط باید چه کار هایی انجام بدهد گفت:« نمی خواهم و درست نیست که من اظهار کنم تنها می توانم بگویم که استقلال باید بداند سال گذشته چه کارهایی را انجام داده و چه کارهایی را انجام نداده که به موفقیت رسیده است.»


او گفت:« پارس جنوبی چرا موفق است؟ اگر مربی این تیم به جای مهدی تارتار یک خارجی بود، چقدر الان ماجرا بزرگ شده بود اما واقعا این مربی عالی کار کرده است. او تیمی که در لیگ یک قهرمان شد را با چند تغییر و اضافه کردن چند مهره به لیگ برتر آورد و الان هم نتیجه اش را می بیند.»


دکتر زادمهر همچنین گفت:« نظر شخصی من این است که اختلاف بین تیم صدرجدول و تیم انتهای جدول ، 3-4 بازیکن و 4-5 ماه تمرین خوب است.»

دیدگاه‌ها