کد خبر : 1457651 | 07 شهریور 1396 ساعت 18:53 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

12 بازیکن تماشایی مقدماتی جام جهانی در آسیا؛

از مهدی طارمی و عموری تا سون و اوکازاکی

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار مطلبی به 12 بازیکن تاثیرگذار دو هفته ی پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است.

از مهدی طارمی و عموری تا سون و اوکازاکی

به گزارش "ورزش سه"، وب سایت کنفدراسیون آسیا در شب هشتم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به 12 بازیکنی پرداخته، که می توانند ستاره های تیمشان در دو دیدار باقی مانده باشند.

 


سون میونگ مین – کره جنوبی 

 

1238216


در سال 2015 سون هیونگ مین پس از امضای قرارداد با تاتنهام به گرانترین بازیکن تاریخ آسیا تبدیل شد، که به لیگ های اروپایی پیوسته است. مهاجم کره ای تیم تاتنهام کم کم به یکی از بازیکنان ارزشمند سفیدپوشان لندن تبدیل شد و چندین رکورد گلزنی  بازیکنان آسیایی در لیگ جزیره را بهبود بخشید. برای تیم ملی کره جنوبی سون نقش حیاتی را ایفا می کند و جایگاه او در خط حمله ی تیم تضمین شده است؛ جایی که چشمان سرمربی تیم کره جنوبی به مهارت های او به خصوص در مصاف با تیم ملی ایران دوخته شده، که در 8 دیدار گذشته هیچ گلی دریافت نکرده است.

 


مهدی طارمی – ایران 

 

1238217


مهدی طارمی در حال تبدیل شدن به یک مهاجم تراز اول است که در نتایج تیم فوتبال پرسپولیس هم تاثیر بسزایی داشته و استعداد خود را در مرحله ی گروهی جام جهانی همراه با ایران نشان داده است. طارمی توانایی بازی به عنوان مهاجم نوک را داراست، همانطور که در تیم ملی در دو پست وینگر چپ و راست و به عنوان بازیکن حمایتی سردار آزمون به کار گرفته می شود. طارمی در دو دیدار تیم ملی ایران برابر قطر و چین دو گل 3 امتیازی را به ثمر رساند و تاثیر زیادی در صعود زودهنگام تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه داشته است.

 


وو لی – چین 

 

1238218


نجات دهنده ی تیم ملی کشورش و همینطور باشگاهی که در آن توپ می زند، ستاره ی سال 2016 بوده است و چندین گل حیاتی را برای شانگهای SIPG و تیم ملی چین به ثمر رسانده است. عملکرد این بازیکن در سال گذشته او را در میان نامزدهای بهترین بازیکنان سال آسیا قرار داد و اگرچه عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به عمر عبدالرحمن واگذار کرد، اما یکی از بهترین و خلاق ترین بازیکنان تیم ملی چین در سال های اخیر بوده است.

 

حسن الهیدوس – قطر 

 

1238221


کاپیتان تیم ملی تاثیر بسزایی در سال های اخیر در فوتبال قطر داشته و بسیاری از حملات این تیم در میانه ی میدان توسط این بازیکن پایه گذاری می شود. الهیدوس در سال 2011 موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه تیم السد قطر شد و در سال 2015 هم به عنوان بهترین فوتبالیست قطری انتخاب شد.

 

 


عادل احمدوف – ازبکستان 

 

1238220


عادل احمدوف کاپیتان تیم ملی ازبکستان است؛ احمدوف همه کاره و موتور محرکه ی میانه ی میدان تیم ملی ازبکستان است. ستاره تیم ملی ازبکستان در سال 2017 با تیم شانگهای SIPG قرارداد امضاء کرد تا پس از 6 سال به فوتبال آسیا بازگردد. دارنده ی 4 عنوان مرد سال فوتبال ازبکستان قادر به شکستن حملات حریف، ایجاد شانس های گلزنی و همینطور گلزنی است؛ مانند زمانی که در افتتاحیه رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2011 از 35 یاردی دروازه حریف را باز کرد.
عمر الخریبین – سوریه 

 

1238213


الخریبین را می توان یکی از هیجان انگیزترین مهاجمان 10 سال اخیر کشورهای حاشیه ی خلیج فارس دانست. مهاجم 23 ساله ی سوری ها در دور دوم مقدماتی جام جهانی بهترین عملکرد را از لحاظ گلزنی در تیم ملی کشورش داشته و سال گذشته هم در لیگ امارات نمایش بسیار خوبی داشت که باعث شد، به تیم الهلال عربستان بازگردد. مهارت های فیزیکی و تکنیکی الخریبین، او را به یک مهاجم کامل تبدیل کرده است.

 


آرون موی – استرالیا 

 

1238219


هافبک بازیساز تیم منچستر سیتی فصل گذشته را به صورت قرضی در هادرسفیلد توپ زد و موفق شد با این تیم به رقابت های لیگ برتر جزیره راه پیدا کند؛ اتفاقی که باعث شد موی به صورت دائمی به هادرسفیلد منتقل شود. دید عالی، توانایی ارسال پاس های دقیق و تکنیک بالایی که دارد، این بازیکن را به یکی از امیدهای کانگوروها در مسیر صعود به جام جهانی روسیه تبدیل کرده است. هافبک 26 ساله ی استرالیایی ها زاده ی شهر ملبورن است و پیش از عزیمت به لیگ جزیره در تیم های وسترن سیتی و ملبورن سیتی بازی کرده است.

 


شینجی اوکازاکی – ژاپن 

 

1238214


اوکازاکی فصل گذشته به تیم لسترسیتی پیوست و در اولین سال حضور خود در لیگ جزیره موفق شد با این تیم قهرمان لیگ جزیره شود؛ افتخاری که پیش از این تنها نصیب شینجی کاگاوا شده بود که با منچستریونایتد قهرمان لیگ جزیره شد. او فصل جدید را هم در فرم بسیار خوبی آغاز کرده و در دو بازی ابتدایی فصل دوبار گلزنی کرده است. اوکازاکی تاکنون 50 بار با پیراهن تیم ملی ژاپن گلزنی کرده است.

 


نواف العابد – عربستان سعودی

 

1238215

هافبک تیم الهلال عربستان نمایش درخشانی در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی داشته و در 5 دیدار 4 بار گلزنی کرده است. نواف 27 ساله دو گل پیروزی بخش را در مقابل تایلند و عراق به ثمر رساند و در پیروزی 3 بر صفر مقابل امارات موفق شد، هت تریک کند. گزینه ای بومی که توانایی بازی در پست هافبک بازیساز، مهاجم مکمل و همینطور وینگر را هم دارد و عربستانی ها امیدوار به ادامه ی روند بازی های گذشته در دو بازی پیش رو هستند.

 


عمر عبدالرحمن – امارات 

 

1238211


عمر عبدالرحمن به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکن های نسل خود در رقابت های آسیایی است. عبدالرحمن که سال گذشته هم به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شناخته شد، استاد دیکته کردن سرعت و دقت به بازی است. ستاره ی ریز نقش اماراتی ها تاکنون پیشنهادهای مختلفی از باشگاه های اروپایی دریافت کرده، اما تاکنون ترجیح داده در العین امارات به فوتبال خود ادامه دهد که سه بار عنوان قهرمانی لیگ را هم با این تیم کسب کرده است.

 


جاناثیب سونگکراسین – تایلند 

 

1238210


ستاره ی 19 ساله ی تیم فوتبال تایلند با نمایش های امیدوار کننده ی خود باعث شده تا هوادارانش به او لقب مسی بدهند. این بازیکن که به تازگی از مانتونگ تایلند به لیگ ژاپن پیوسته به دلیل شم بالای گلزنی یکی از بازیکنان تماشایی دو هفته ی پایانی رقابت ها خواهد بود؛ اگرچه تیم ملی کشورش شانسی برای رسیدن به روسیه ندارد.

 


مهند عبدالرحیم – عراق 

 

1238222


عبدالرحیم در سال 2012 موفق شد، عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را از آن خود کند و هنوز هم به روند رو به رشد خود ادامه داده است. با وجود اینکه چهار گل از پنج گل مهند در مقابل تایلند ثبت شده است، به نظر می رسد ضعف مفرطی که با خداحافظی یونس محمود در تیم عراق ایجاد شده بود، با ظهور این بازیکن 23 ساله در حال رفع شدن است.

دیدگاه‌ها