کد خبر : 1458236 | 10 شهریور 1396 ساعت 14:27 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

رئال چگونه در جذب امباپه شکست خورد؟

رئال-امباپه؛ کالبدشکافی انتقالی که به سرانجام نرسید

رئال مادرید تا همین یک ماه پیش اطمینان داشت که کیلیان امباپه را به خدمت می گیرد اما یک اتفاق غیرمنتظره همه چیز را به هم ریخت.

رئال-امباپه؛ کالبدشکافی انتقالی که به سرانجام نرسید

به گزارش "ورزش سه"، 21 جولای زمانی که بازیکنان از تعطیلات تابستانی بازگشته بودند تا کار برای فصل جدید را از سر بگیرند، فلورنتینو پرز(رئیس) و خوزه آنخل سانچس(مدیر داخلی) نسبت به جذب امباپه مطمئن به نظر می رسیدند. آنها به تازگی نشستی با مدیران موناکو داشتند و توافقات مثبتی نیز در مورد انتقال امباپه حاصل شده بود.

خود بازیکن هم به مدیریت باشگاه اطلاع داده بود که قصد دارد به رئال برود و تمایلی برای تمدید قرارداد از خود نشان نمی داد. موناکو البته امیدوار بود با رئال بر سر قرض گرفتن یک ساله امباپه به توافق برسد.

 

 

1238787

 

 

توافق اولیه رئال و موناکو

پیش از عزیمت رئال به لوس آنجلس برای اردوی پیش فصل، توافق اولیه بین دو باشگاه حاصل شد و مارکا به عنوان اولین منبع، آن را بازتاب داد.

موناکو که پی اس جی را نیز علاقمند به امباپه می دید، قصد نداشت بهترین بازیکن خود را به رقیب مستقیمش واگذار کند و رئال را مشتری معقول تری می دانست. موناکو 190 میلیون یورو برای فروش امباپه طلب کرده بود ولی پیشنهاد رئال 180 میلیون یورو بود. 150 یا 160 ثابت بعلاوه 30 یا 20 میلیون یورو بندهای متغیر.

ارتباط بین موناکو و رئال از سال 2014 و پس از انتقال خامس بسیار دوستانه بود و همه چیز حکایت از این داشت که امباپه به زودی پیراهن رئال را بر تن خواهد کرد. با چنین دیدگاهی کاروان رئال راهی لوس آنجلس شد.

 

جلسه با پدر امباپه در لوس آنجلس

24 جولای در لوس آنجلس جلسه ای بین مدیران رئال، زیدان و پدر امباپه برگزار شد. این البته اولین ملاقات طرفین نبود و ویلفرد امباپه پیش از این چندین بار با زیدان و مدیریت رئال نشست هایی را برگزار کرده بود.

در آن جلسه پیش قراردادی به پدر امباپه ارائه شد. قراردادی 6 ساله با حقوق 7 میلیون یورو ثابت. پدر امباپه در آن جلسه حاضر نشد هیچ تضمینی بدهد ولی به رئالی ها امیدواری داد که این قرارداد امضا خواهد شد و پسرش به زودی بازیکن رئال خواهد شد تا در کنار الگویش، «رونالدو» بازی کند. ویلفرد اصرار داشت که برای او و پسرش، پروژه های ورزشی اهمیتی بالاتر از پول دارند و اینکه مهم نیست بیل، بنزما و رونالدو ممکن است باعث شوند بازی های کمتری به کیلیان برسد.

 

 

1238339

 

 

مانعی به نام زیدان

پس از آن جلسه، زیدان به مدیران رئال گفت که تنها به شرط جدایی بیل حاضر به جذب امباپه خواهد شد. او درخواست داد تا اگر برای بیل پیشنهادی رسیده آن را بررسی کنند اما واقعیت این بود که بیل هیچ پیشنهادی نداشت حتی از منچستر یونایتد. 

در این میان، نظر خود بیل نیز مهم بود و این بازیکن هرگونه تمایلش برای جدایی را رد کرد. زیدان نیز عنوان داشت که اگر بیل جدا نمی شود، جذب امباپه بی مورد خواهد بود. او به دنبال دردسر در تیمش نبود.

 

پی اس جی

کمی بعد، پدر امباپه به فلورنتینوپرز اطلاع داد که پی اس جی حاضر است 14 میلیون یورو خالص به کیلیان حقوق پرداخت کند و جایگاهش در تیم نیز تثبیت شده است؛ به طوریکه می تواند در پست مورد علاقه خود یعنی نوک حمله بازی کند. این در حالی بود که در رئال نه چنین قولی به امباپه داده شده بود و نه حقوق پیشنهادی در حد پی اس جی بود. پرز خیلی این موضوع را جدی نگرفت چرا که تصور می کرد با جذب نیمار، پی اس جی دیگر نمی تواند انتقال گران قیمت جدیدی را رقم بزند.

او در آن مقطع تصور می کرد که پس از کنار کشیدن من سیتی و بارسلونا، رئال تنها مشتری جدی امباپه است.

 

 

1238651

 

 

پدر امباپه در نقش پدر نیمار

به تدریج رئال متوجه تغییر موضع پدر امباپه شد. گویا پیشنهاد بسیار خوب پی اس جی توانسته بود مسیر را تغییر دهد. حقوق دو برابر، بعلاوه قول بازی در منطقه دلخواه و جایگاه ثابت، کار خودش را کرده بود.

رئال هرگز حاضر نبود به بازیکنی 18 ساله حقوقی بیشتر از راموس، مارسلو، کروس، بنزما، بیل و مودریچ بدهد و به همین دلیل در مقابل موضع جدید پدر امباپه إصراری  به خرج نداد. 

در نهایت 7 آگوست، پیغامی از سوی پدر امباپه به دفتر رئال رسید مبنی بر اینکه کیلیان تصمیم نهایی خود را گرفته و قصد دارد به پیشنهاد پی اس جی پاسخ مثبت بدهد. اینگونه بود که رئال مادرید ستاره ای را که در چنگ خود می دید، از دست داد و احتمالا در آینده نیز دیگر فرصتی برای جذبش پیدا نخواهد کرد.

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها