کد خبر : 1458481 | 11 شهریور 1396 ساعت 16:44 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

حمله 800 اسبی شهاب پیشانی‌دار به توکیو؛

اولین تیم‌ملی دریفت ایران در راه مسابقات جهانی

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) از برگزاری نخستین مسابقه جهانی فرمولا دریفت خبر داده و قرار است این مسابقه در مهرماه امسال در کشور ژاپن و در شهر توکیو برگزار شود.

اولین تیم‌ملی دریفت ایران در راه مسابقات جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی دعوت‌نامه‌ای برای کشورهای عضو از جمله ایران فرستاده و از آنها خواسته که قهرمان خود را برای شرکت در این مسابقه معرفی کنند. فدراسیون اتومبیلرانی ایران نیز شهاب پیشانی‌دار قهرمان سال‌های اخیر مسابقات دریفت را به همین منظور به فدراسیون جهانی معرفی کرده است. پیشانی‌دار از سال 93 تاکنون قهرمان سال مسابقات دریفت بوده و سابقه شرکت در مسابقات خاورمیانه ردبول را در سال 2011 لبنان و 2015 امارات را نیز دارد. علاوه بر این شهاب در مسابقات سرعت و رالی داخلی نیز مقام‌هایی به دست آورده است. شهاب پیشانی‌دار که کارمند یک شرکت حفاری در مرز ایران و عراق است، توانست حضور در مسابقات جهانی را تجربه کند.


درباره حضور در اولین مسابقه جهانی دریفت با شهاب پیشانی‌دار گفت‌وگویی انجام دادیم:


* بالاخره اولین مسابقه جهانی برای تو از راه می‌رسد ...
بله، این اولین مسابقه جهانی فرمولا دریفت است که توسط فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و برای اولین‌بار هم قرار است تیم‌ملی ایران در قالب مسابقات دریفت در آن شرکت کند.


* از حریفان خبری داری؟
تا آنجا که می‌دانم 26 شرکت‌کننده از 15 کشور تا این لحظه اعلام آمادگی کرده‌اند و به فدراسیون جهانی معرفی شده‌اند که بین آنها قهرمانان نامداری مثل دایگو سایتو، قهرمان ژاپنی نیز حاضر است. تا آنجایی که می‌دانم قهرمانان برتر کشورهای برزیل، انگلستان، فرانسه، هنگ‌کنگ، ایتالیا، ژاپن، روسیه، آمریکا، کره جنوبی، چین، مالزی، تایلند و چین تایپه نیز در این مسابقه حاضر خواهند بود.

 

1238979

 


* از کشورهای عربی هم کسی هست؟
تا آنجایی که خبر دارم از کشورهای عربی کسی معرفی نشده و احتمالا من تنها شرکت‌کننده از خاورمیانه هستم.


* با ماشین خودت در مسابقه شرکت می‌کنی یا ماشین اجاره می‌کنی؟
من در حال حاضر با ب‌ام‌و E46 در مسابقات داخلی شرکت می‌کنم اما برای حضور در مسابقات جهانی باید استاندارد آن مسابقه را روی ماشینم پیاده کنم یا به قول معروف ماشین باید همولوگ باشد. به خاطر همین تغییراتی در موتور و بدنه و رول‌بار ماشین ایجاد می‌کنیم که برای مسابقه آماده شود. البته یک موتور 800 اسب بخاری «2JZ» هم روی ماشین سوار می شود که با تمام قوا به این مسابقه حمله کنم.


* یعنی باید ماشین را با خودت ببری؟
بله، ماشین را با پرواز به ژاپن می‌فرستم.


* هزینه مسابقه را از کجا تأمین می‌کنی؟
من در مسابقات داخلی اسپانسر دارم و هزینه این سفر را هم متقبل شده است. البته بخشی از هزینه را هم خودم تامین می‌کنم.

دیدگاه‌ها