کد خبر : 1458594 | 12 شهریور 1396 ساعت 10:43 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

مدال برنز ملایی نقطه عطفی برای ادامه فعالیت‌های جودوست

رودکی: به این جوانان ایمان دارم

مدیر تیم‌های ملی جودو کسب مدال جهانی توسط سعید ملایی بعد از 10 سال را برای آینده جودوی ایران نقطه عطفی دانست.

رودکی: به این جوانان ایمان دارم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا رودکی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص عملکرد ملی‌پوشان جودوی ایران در مسابقات جهانی بوداپست اظهار داشت: محمد بریمانلو اولین سالی بود که در مسابقات جهانی شرکت می‌کرد و با وجود جوانی او ترجیح دادیم با حضور در مسابقات جهانی این رویداد بزرگ را تجربه کند. تیم ما بسیار جوان بود و از طرفی با توجه به نزدیک بودن مسابقات جهانی جوانان ترجیح دادیم از خجسته و ملک‌زاده در این مسابقات استفاده نکنیم. تیم ما با وجود جوانی بسیار با انگیزه بود و فکر می‌کنم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک توکیو پتانسیل خوبی داشته باشیم.

 

وی در خصوص کسب مدال برنز سعید ملایی تصریح کرد: سعید با 25 سال سن بزرگ‌تر و کاپیتان تیم ما بود و واقعاً در این مسابقات حضور قدرتمند و چشمگیری داست. خدا را شکر ملایی توانست بعد از 10 سال جودو ایران را به مدال جهانی برساند و این موضوع نقطه عطفی برای ادامه فعالیت‌های جودو ایران خواهد بود.

 

مدیر تیم‌های ملی جودو با ابراز نارضایتی از عملکرد برخی ملی‌پوشان خاطر نشان کرد: در کل از مدال ملایی بسیار خوشحال هستم، اما از کل نتایج راضی نیستم. برخی نفرات ما می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند، چرا که این موضوع را نشان داده بودند. از عملکرد بریمانلو و رشنونژاد رضایت کامل ندارم. این نفرات در تمرینات و مسابقات قبلی خیلی خوب بودند و از نظر فنی و بدنی نیز در تمرینات عالی بودند، اما نتیجه‌ای که به دست آوردند، چندان مناسب نبود. با این وجود به این جوانان ایمان دارم و مطمئنم در میادین بعدی سعی خواهند کرد نتایج بهتری کسب کنند.

 

رودکی  ادامه داد: امیدوارم با این نتایج مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک حمایت بیشتر و بهتری از جودو داشته باشند تا در میادین آتی با امکانات و تدارکات بهتری حاضر شویم. اگر قصد داریم در سطح اول جودوی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم نباید هیچ حریفی از جمله قهرمانان المپیک و جهان مهم باشند و برای کسب مدال باید از سد همه رقبا بگذریم. با توجه به عملکرد جودوی ایران در مسابقات جهانی باید سعی کنیم از امروز برنامه بهتری داشته باشیم.

 

وی در پایان در خصوص عملکرد رامین صفویه گفت: رامین با توجه به آسیب‌دیدگی که قبل از این مسابقات داشت خیلی عقب افتاده بود، اما از طرفی با توجه به جوانی او و نگاه فدراسیون به این ورزشکار باید حتماً در مسابقات جهانی حاضر می‌شد تا تجربه حضور در مسابقات بزرگ جهانی را کسب می‌کرد.

 

دیدگاه‌ها