کد خبر : 1458770 | 13 شهریور 1396 ساعت 09:23 | 11.8K بازدید | 3 دیدگاه

تناقضات دنباله‌دار معتمد؛

قهرمانی که نپذیرفته دیگر فرصت جوانان است

با حضور باقری معتمد در تیم ملی و حضور در مسابقات گرند پری و موفقیت در کسب سهمیه المپیک او هنگام المپیک توکیو 35 ساله خواهد بود و به نظر نمی‌رسد بتواند مانند دوران جوانی برای تکواندو ایران مثمر ثمر باشد.

قهرمانی که نپذیرفته دیگر فرصت جوانان است

به گزارش "ورزش سه"، محمد باقری معتمد ملی‌پوشان سابق تکواندو ایران و نایب قهرمان المپیک 2012 لندن در هفته گذشته در مصاحبه‌ای خبر داد که از اسفندماه سال جاری می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد برای دیگر کشورها به میدان برود. معتمد همچنین مدعی شده است اگر در انتخابات فدراسیون تکواندو مجددا سیدمحمد پولادگر به عنوان رئیس انتخاب شود او توانایی همکاری با رئیس فعلی فدراسیون تکواندو را ندارد و احتمالا برای دیگر کشورها به میدان می‌رود.

 

ادعاهای معتمد در شرایطی صورت می‌گیرد که از او به عنوان یکی از قهرمانان سابق این رشته ورزشی توقع اظهارات سنجیده و به دور از فرافکنی می‌رود. معتمد اعتقاد دارد توانایی همکاری با پولادگر را ندارد این در حالی است که ملی‌پوشان رشته‌های ورزشی برای حضور در تیم ملی ابتدا باید توانایی خود را اثبات و در ادامه با سرمربی تیم ملی همکاری داشته باشند. در هیچ رشته ورزشی غیر از سرمربی تیم ملی، هیچ کدام از بازیکنان به صورت مستقیم با رئیس فدراسیون در ارتباط نخواهند بود.

 

اینکه معتمد می‌گوید در دو سال و نیم گذشته کسی سراغی از او نگرفته است به این دلیل است که برای حضور در تیم ملی او باید با فراموش کردن افتخارات گذشته خود در مسابقات قهرمانی کشور حاضر و در صورت موفقیت در آن رقابت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد. معتمد به یک باره نیز از تیم ملی کنار گذاشته نشد و پس از عدم موفقیت در مسابقات انتخابی و در ادامه ناکامی در مسابقات گرندپری رفته رفته و به صورت طبیعی جایگاه خود در تیم ملی را از دست داد.

 

همانطور که زمانی او با شایستگی و اثبات توانایی خود به عضویت تیم ملی در آمد و ملی‌پوشان سابق را از چرخه عضویت در تیم ملی خارج کرد با گذشت زمان و سیر طبیعی دوران قهرمانی این اتفاق نیز برای خود او پیش آمد. اینکه معتمد توقع داشته باشد در 32 سالگی فدراسیون تمام توجه خود را به او معطوف و قید استفاده از جوانانی مانند میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، امیرمحمد بخشی و حتی بازیکنی مانند بهنام اسبقی را بزند به دور از انصاف و اجحاف در حق این نفرات است.

 

در بهترین حالت و با حضور محمد باقری معتمد در تیم ملی و حضور در مسابقات گرند پری و موفقیت در کسب سهمیه المپیک او هنگام مسابقات المپیک توکیو 35 ساله خواهد بود و به نظر نمی‌رسد بتواند مانند دوران جوانی برای تکواندو ایران مثمر ثمر باشد.

 

معتمد نباید فراموش کند با وجود تمام تلاش و زحماتی که او برای افتخارآفرینی در تکواندو ایران متحمل شده است اما او نیز از کنار تکواندو ایران به اعتبار و شهرت رسیده است و مطرح کردن تهدیداتی مانند مهاجرت به هیچ عنوان شایسته قهرمان با اخلاقی مانند او نیست.

 

معتمد در صورت مهاجرت نیز تنها چند سال در سطح اول تکواندو دنیا حضور خواهد داشت و به هیچ عنوان مشخص نیست بعد از دوری طولانی مدت از میادین نیز این بازگشت موفقیتی برای او به همراه داشته باشد. تکواندو ایران معدن استعداد و پتانسیل است و قطعا با حضور جوانان آنها رفته رفته با اثبات توانایی‌های خود جایگزین قهرمانان سابق خواهند شد و اینگونه نخواهد بود که مانند کشورهایی همچون آذربایجان که پتانسیل نیروی انسانی ندارد دست نیاز به قهرمانان پا به سن گذاشته دراز کند. قطعا کشورهایی که نیروی انسانی ندارند از حضور ورزشکارانی مانند معتمد استقبال خواهند کرد اما آیا این مهاجرت ارزش پشت کردن به سالیان سال افتخارآفرینی و توجه مردم کشورمان را خواهد داشت.


امثال باقری معتمدها در صورت پذیرفتن این واقعیت که دوران قهرمانی نیز روزی به پایان خواهد رسید، توانایی کمک مجدد به تکواندو ایران را در کسوت دیگر خواهند داشت. معتمدها قطعا با طی کردن مسیر درست و پله به پله مربیگری توانایی انتقال تجربیات گرانبهای خود به جوانان و به جای گذاشتن اثرات مطلوب در ورزش کشورمان را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها