کد خبر : 1459230 | 15 شهریور 1396 ساعت 09:47 | 37K بازدید | 0 دیدگاه

تائه یونگ شادترین کره‌ای در تاشکند (عکس)

رساندن یکی از ضعیف ترین کره تاریخ فوتبال آسیا به نهمین جام جهانی متوالی به بزرگ ترین افتخار سرمربی بومی این تیم تبدیل شد.

به گزارش "ورزش سه"، دو ماه قبل بعد از شکست 3-2 برابر قطر اتحادیه فوتبال کره جنوبی تصمیم به برکناری اولی اشتیلیکه آلمانی از هدایت تیم ملی این کشور گرفت. شکستی که شانس یکی از قطب های فوتبال قاره برای رسیدن به روسیه 2018 آن هم به صورت مستقیم را به حداقل رساند.


در آن برهه بعد از برکناری سرمربی آلمانی، سران فدراسیون فوتبال کره جنوبی گزینه های زیادی روی میز نداشتند تا سکان هدایت تیم را به او بسپارند؛ چون کسی ریسک پذیرش این تیم بحران زده را نداشت؛ اما در نهایت سرمربی سابق زیر 20 و 23 سال کره ای ها این ریسک را به جان خرید و سرمربی بزرگسالان شد؛ آن هم بدون هیچ سابقه درخشانی در مربیگری تیم های بزرگسال.


شین تائه یونگ که در دوران فوتبال خود یکی از ستاره های سرشناس کی لیگ قلمداد می شد، این بار در مهمترین چالش خود باید تیم بحران زده کره را برای جنگ با دو رقیب اصلی در گروه آماده می کرد اول مقابل رقیبی سنتی به نام ایران که سال ها بود طعم نتیجه گیری مقابل این تیم را نچشیده بودند و دوم برابر ازبکستان در تاشکند.


در گام اول شین تائه یونگ به تساوی بدون گل برابر ایران در سئول قناعت کرد، نتیجه ای که با انتقادات فراوانی از سوی رسانه های این کشور روبه رو شد. در گام دوم سرمربی کره دیروز در ورزشگاه زیبای بنیادکار شاگردانش را برابر ازبکستان به میدان فرستاد که نتیجه این بازی هم درست مثل بازی با ایران تساوی بدون گل بود تا این مربی با دو نتیجه عجیب تیمش را با خوش شانسی به عنوان تیم دوم گروه A راهی روسیه 2018 کند.


موفقیتی که باعث شد تا شین تائه یونگ به شادترین فرد کره ای حاضر در تاشکند تبدیل شود؛ چون موفق شد ضعیف ترین کره تاریخ را با میانگین امتیازی عجیب (15 امتیاز از 30 امتیاز ممکن) به صورت مستقیم راهی جام جهانی کند تا نهمین تورنمنت متوالی باشد که ببرهای شرق در آن حضور دارند. حال باید منتظر ماند و دید شادمانی تائه یونگ همچنان با تثبیت جایگاه او روی نیمکت ادامه خواهد داشت یا باید جای خود را به یک مربی بزرگ خارجی بدهد.

 

1239601

 

1239603

 

1239602

دیدگاه‌ها