کد خبر : 1460077 | 19 شهریور 1396 ساعت 11:13 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

کاظمیان: تست‌های دوپینگ دقیق و استاندارد است

واکنش فدراسیون سوارکاری به ادعای آزمون

دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: تست دوپینگ هر اسبی مثبت باشد، اعلام می کنیم؛ حالا می خواهد طرف وزیر باشد یا سردار آزمون.

واکنش فدراسیون سوارکاری به ادعای آزمون

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران به واسطه داشتن چند اسب و علاقه ای که به سوارکاری دارد، بیشتر در جریان اتفاقات این رشته قرار گرفته است.


سردار که اسب هایش حضور فعالی در مسابقات داخلی دارند، روز گذشته ادعایی جنجالی درباره اسبدوانی تهران انجام داد. او از مسئولان حراست وزارت ورزش خواسته بود تا به پارتی بازی و مسائلی چون دوپینگ ورود کنند.


محمد کاظمیان، دبیر فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" پاسخ ادعای سردار آزمون را داد: «نمی دانم ادعای این بازیکن تیم ملی فوتبال بر چه اساسی بوده؛ اما باید بگویم تمام اسب هایی که در مسابقات به مقام اول و دوم دست پیدا می کنند، تحت نظر هستند. ما از آنها تست دوپینگ می گیریم و به آزمایشگاهی که در فرانسه مورد تایید فدراسیون جهانی است، می فرستیم. این آزمایشگاه هم با استانداردهای روز دنیا تست ها را بررسی می کند و نتایجش را به ما می دهد.»


وی همچنین می افزاید: «حتی زمانی که تست های مثبت به ما اعلام می شود، ما مالک اسم را نمی شناسیم و بعد از بررسی در کمیته ضددوپینگ کد اسب مورد نظر فاش می شود و این موضوع را اعلام می کنیم. حالا ممکن است این اسب برای وزیر،‌ وکیل و حتی سردار آزمون باشد. هر کسی هم در این باره اعتراض دارد، می تواند به آزمایشگاه اعتراض کند و آنها پاسخگو هستند. البته صاحب اسب باید در کمیته انضباطی حاضر شود.»


دبیر فدراسیون سوارکاری در پایان نیز می گوید: «البته اکثر تست های منفی است؛ اما آنقدر دقیق است که حتی وقتی کارگری که اسب را تر و خشک می کند، مثلا دستش آلوده به مواد مخدر باشد، تست مثبت اعلام می شود. ما به صاحبان اسب ها هم اعلام کردیم که باید حواسشان را جمع کنند.»

دیدگاه‌ها