کد خبر : 1460292 | 20 شهریور 1396 ساعت 11:17 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از رایزنی با مسئولان فیده؛

شطرنج ایران رفع تعلیق شد

رییس فدراسیون شطرنج از رفع تعلیق این رشته بعد از رایزنی با فیده خبر داد.

شطرنج ایران رفع تعلیق شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که از چند روز قبل فدراسیون جهانی شطرنج، نمایندگان ایران را از ریتینگ جهانی خارج کرده بود، با رایزنی مسئولان ایرانی این مشکل موقتا رفع شد.


تعلیق شطرنج ایران که از ۵ روز قبل رخ داده بود، نگرانی های زیادی را بابت حضور نمایندگان کشورمان در بازی های داخل سالن آسیا به وجود آورده بود، این مشکل برطرف و شطرنج ایران رفع تعلیق شد. 


تعلیق فدراسیون ایران به دلیل عدم پرداخت بدهی ۱۲۰ هزار دلاری باقی مانده از میزبانی رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان در بهمن ماه سال ۹۵ رخ داده بود. 


مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج با اعلام این خبر به خبرنگار "ورزش سه" گفت: هنوز بدهی ۱۲۰ هزار دلاری را پرداخت نکردیم؛ اما بعد از رایزنی با مسئولان فیده توانستیم فعلا این مشکل را برطرف کنیم. ملی پوشان ایران بدون مشکل می توانند در رقابت های داخل سالن حضور پیدا کنند. همچنین نام شطرنج بازان ایرانی به ریتینگ فدراسیون جهانی بازگشته است.


وی همچنین می افزاید: فعلا از فیده مهلت گرفتیم و قرار است با همکاری و حمایت وزارت ورزش به زودی این بدهی را پرداخت کنیم. قرار است در چند قسط این بدهی پرداخت شده و مشکل به صورت کامل رفع شود.


گفتنی است؛ با مراجعه به سایت فدراسیون جهانی و جستجو در بخش ریتینگ ورزشکاران نام نمایندگان ایران را برخلاف روزهای گذشته مشاهده می کنیم که نشان از رفع تعلیق شطرنج ایران دارد.

دیدگاه‌ها