کد خبر : 1461606 | 26 شهریور 1396 ساعت 09:00 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

کونته از ضعف تاریخی پروفسور استفاده می کند؟

ونگر و سندروم ناکامی در نبردهای بزرگ

طی این 21 سال، ونگر نتواسته نتایج فوق العاده ای مقابل سرمربی های بزرگ لیگ جزیره بگیرد.

ونگر و سندروم ناکامی در نبردهای بزرگ

 

به گزارش "ورزش سه"، آنتونیو کانته سرمربی ایتالیایی چلسی تنها یک بار در چهار بازی در برابر آرسن ونگر موفق به کسب پیروزی شده است؛ اما نتایج ضعیف آرسنال برابر تیم های بزرگ همچنان به قوت خود باقی است.

 

رکورد آرسن ونگر در برابر مربی های بزرگ لیگ جزیره چندان خوشایند نیست اما از زمان حضور کونته در لیگ جزیره، ونگر بهترین نتایج خود را برابر او گرفته است.

 

 

1241728

 

 

انقلاب تاکتیکی چلسی که در نهایت منجر به قهرمانی این تیم در فصل قبل شد از زمانی شکل گرفت که این تیم در استادیوم امیرتیس با 3 گل مغلوب آرسنال شد.

 

اگرچه چلسی با ارائه نمایش قانع کننده ای در بازی برگشت به پیروزی رسید؛ اما مقابل آرسنال در فینال جام حذفی مغلوب شده و در ضربات پنالتی جام خیریه را به رقیب دیرینه واگذار کرد.

 

با این حساب، ونگر تا به حال 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست برابر یکی از سرمربیان عصر مدرنی به دست آورده که احتمالا ونگر را خارج از رده می دانند.

 

اما شکست 0-4 در فصل جاری برابر لیورپول یک بار دیگر باعث شد تا ونگر زیر ذره بین انتقادات تندی قرار بگیرد که او را هم رده مربیان بزرگ نمی دانند.

 

پپ گواردیولا؛

11 بازی: 3 برد – 3 تساوی – 5 شکست

 

شاید رویارویی های پیاپی با بارسا و بایرن تحت هدایت گواردیولا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان از بدشانسی های ونگر باشد زیرا هر موفقیت او برابر سرمربی اسپانیایی به سرعت پاسخ داده شد.

 

در سال 2011، گرچه آرسنال 1-2 بارسا را در لندن مغلوب کرد؛ اما در نهایت بلوگرانا موفق شد 1-3 از سد توپچی ها گذشته و به مرحله بعد صعود کند.

 

 

1241734

 

 

بایرن در سال 2015 در مرحله گروهی در لندن 2-0 مغلوب تیم ونگر شد؛ اما آرسنال در مونیخ با نتیجه تلخ 5-1 مقابل گواردیولا تسلیم شد.

 

از زمان حضور گواردیولا در لیگ جزیره، اگرچه توپچی ها در فصل اول تنها موفق به کسب یک امتیاز شدند؛ اما در مرحله نیمه نهایی جام حذفی 1-2 سیتی را مغلوب کردند.

 

یورگن کلوپ؛

10 بازی: 3 برد – 2 تساوی – 5 شکست

 

در دوران حضور کلوپ در دورتموند، این تیم 2 فصل پیاپی برابر آرسنال قرار گرفت و 3 بار مغلوب این تیم شد؛ اما در نهایت 2 بار در مرحله گروهی شاگردان سرمربی آلمانی بالاتر از توپچی ها قرار گرفتند.

 

 

1241730

 

 

اما اوضاع در لیگ برتر متفاوت است و کلوپ در لیگ موفق به کسب سه پیروزی متوالی شده است و لیورپول در چهار بازی اخیر برابر آرسنال ونگر تحت هدایت مربی آلمانی خود، 14 گل به حریف زده است.

 

ژوزه مورینیو؛

17 بازی: 2 برد – 7 تساوی – 8 شکست

 

طی سالهای حضور مورینیو در جزیره، این سرمربی پرتغالی رکورد فوق العاده برای ونگر داشته و طی 2 دوره حضور در چلسی بارها موفق به شکست وی شده است.

 

 

1241729

 

 

2 برد ونگر برابر مورینیو یکی در سال 2015 و در خلال جام خیریه و دیگری در فصل جاری و هنگامیکه شیاطن سرخ به علت تلاش برای فتح لیگ اروپا بازی های جزیره را جدی نگرفتند رقم خورد.

 

مورینیو در جریان شکست خود در بازی آخر لیگ برابر آرسنال به طعنه گفت: "طرفداران آرسنال خوشحال هستند و من برای آنها خوشحال هستم. این اولین بار است که من اینجا را ترک می کنم و آنها خوشحال هستند زیرا در گذشته هر بار ورزشگاه هایبری و بعد از آن امیتریس را ترک کردم آنها ناراحت بودند و با سر پایین در خیابان قدم می زدند."

 

مائوریتسیو پوچتینو؛

9 بازی: 2 برد – 5 تساوی – 2 شکست

 

تسلط آرسنال در تاتنهام در دوران 21 ساله حضور ونگر، از زمانی که پوچتینو به وایت هارت لین وارد شده به حداقل رسیده است.

 

 

1241731

 

 

تنها پیروزی لیگ برتری ونگر برابر پوچتینو به سال 2013 و حضور سرمربی فعلی تاتنهام روی نیمکت ساوتهمپتون بازمی گردد و از زمانی که توپچی ها با گل فلامینی در جام اتحادیه سال 2015 تاتنهام را مغلوب کردند، 3 تساوی و یک شکست حاصل کار این تیم بوده است.

 

سر الکس فرگوسن؛

49 بازی: 15 برد – 12 تساوی – 22 شکست

 

گرچه فرگوسن 4 سال است مربیگری را کنار گذاشته اما همچنان باید او را معرف دوران حضور ونگر روی نیمکت توپچی ها دانست.

 

در طول سالهای اولیه این رقابت اوج هیجان و جذابیت بر بازی دو تیم حاکم بود و گل پیروزی بخش مارک اورمارس در سال 1998 در اولدترافورد، باعث غلبه توپچی ها در رقابت فتح لیگ برتر بر رقیب دیرینه و دومین پیروزی از چهار برد متوالی توپچی ها بود.

 

 

1241732

 

 

البته فرگوسن با 3 برد متوالی که یکی با 6 گل در سال 2000 رخ داد پاسخ پیروزی های ونگر را داد؛ اما در می سال 2002 و در روزهای بی شکستی توپچی ها، آنها با تک گل ویلتورد حریف را مغلوب کردند و 7 ماه بعد، بالاخره فرگی روند 49 بازی بدون باخت ونگر را قطع کرد.

 

اما هرچه به روزهای پایانی حضور فرگوسن نزدیک شدیم، کفه رقابت به سوی سرمربی اسکاتلندی سنگینی کرد بطوریکه در 15 بازی آخر، سهم توپچی ها تنها 2 پیروزی بود و شکست تاریخی 2-8 نیز در کارنامه ونگر ثبت شد.

دیدگاه‌ها