کد خبر : 1464414 | 07 مهر 1396 ساعت 17:10 | 182.6K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی مربوط به خون و دی ان ای ماست

کی روش: اتفاقی که برای طارمی افتاد شرم آور بود

کارلوس کی روش از اتفاقی که برای مهدی طارمی افتاده است بسیار عصبانی است و آن را موجب خدشه وارد شدن به اعتبار ایران در مجامع بین المللی می داند.

کی روش: اتفاقی که برای طارمی افتاد شرم آور بود

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش در سکوت خبری  اردوی تیم ملی را برای دو بازی دوستانه برابر توگو و روسیه آغاز کرد. او در حاشیه تمرین تیم ملی درباره شرایط این روزهای تیم و ماجراهای مختلفی از جمله اتفاقی که برای مهدی طارمی افتاد صحبت کرد. کی روش در این باره گفت:« اتفاقی که برای مهدی طارمی رخ داده است شرم آور است.»


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان موفقی چون کاوه رضایی و سروش رفیعی به اردوی تیم ملی دعوت نشده اند گفت:« همانطور که قبل هم گفته ام  تیم ملی در ندارد و درهای تیم همیشه برای همه کسانی که استحقاق حضور دارند باز است. این دو بازیکن (سروش رفیعی و کاوه رضایی) در خارج از ایران بازی می کنند و توان حضور در این اردو را نداشتند اما هر دو  بازیکنانی هستند که اسمشان در لیست ما هست و می توانند در اردوهای بعدی به تیم ملی اضافه شوند.»


کارلوس کی روش اما در بخش دیگری از صحبت هایش درباره ماجرای محرومیت مهدی طارمی گفت:« من امروز تلاش کردم با جزئیات بیشتر از کل داستان مطلع بشوم و به شخصه فکر می کنم اتفاقی که برای طارمی افتاد برای اعتبار بین المللی فوتبال ایران شرم آور است و ضربه بزرگی  به اعتبار ایران درعرصه  بین المللی به حساب می آید.»


او ادامه داد:« مطمئنا این اتفاق هم به طارمی و هم هواداران و هم  باشگاه ضربه می زند اما نکته این جا است که تیم ملی هم از این ماجرا متضرر می شود. خود طارمی هم  از لحاظ روحی دچار مشکل می شود و ما وظیفه داریم در چند ماه آینده بازیکن را آماده نگه داریم تا برای بازی های ملی آماده شود. اما باید بگویم  این اتفاق در سال 2017 شوک آور است و لطمه زیادی به اعتبار فوتبال ایران می زند. به نظر من چنین حادثه ای خیلی عجیب است و یک نفر باید مسئولیت این اتفاق را قبول کند.»


او در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه و فدراسیون می توانند این محرومیت را کاهش بدهند گفت:« من هیچ چیزی نمی دانم و این مسایل به تیم ملی ارتباطی پیدا نمی کند. هر اتفاقی که بیفتد ما باید بازیکن را آماده نگه داریم هرچند بازهم می گویم این اتفاق نباید رخ می داد.»


کی روش در رابطه با ماجرای حضور سامان قدوس در تیم ملی ایران و اینکه بالاخره او به تیم ملی ایران خواهد رفت گفت:«وقتی راجع به تیم ملی صحبت می کنید یعنی  راجع به احساسات و علایق حرف می زنید. بازیکن در تیم ملی آن  آپشن هایی که در  رئال مادرید و منچستر دارد را  دریافت نمی کند. در تیم ملی صحبت از ریشه، فرهنگ و احساسات است و این یا در خون شما و دی ان ای شما هست یا نیست. پس همانطور که گفتم بهتر است بگذاریم خون و دی ان ای  افراد صحبت کنند.»


سرمربی تیم ملی در آخر درباره آغاز اردوی تیم ملی در سکوت خبری هم گفت:« دلیل این موضوع این است که بازی ها در اروپا یکشنبه به پایان می رسد و ما لیست نهایی را بعد از انجام بازی های یکشنبه اعلام می کنیم. الان داریم تمرینات این بازیکنان را نگاه می کنیم و در نهایت ساعت 9 تا 10 یکشنبه شب لیست نهایی تیم ملی اعلام خواهد شد.»

 

 

دیدگاه‌ها